Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Er jo mulig de har prøvd å hente 25 mill men ikke klart det. Markedet for å hente kapital til biotek er alltime low. På den annen side har de nylig signert med EDF og gjort endel endringer på ledelses siden for, etter min vurdering, være bedre skodd for fremtiden. De klarer ihvertfall å skape veldig mye usikkerhet med den siste børsmeldingen og ved ikke være mere presis med når Q4 kommer. For å være et børsnotert selskap er dette både merkelig og lite tillitsskapende.

Kan kanskje anta at Sjur Thorsheim (Pro AS) vil spytte inn og og kan kreve plass i styre å stell, spørsmålet er om Almåsen er så veldig interessert i å vanne ut sin posisjon å kanskje minste kontrollen han har/kan bli?

2 Likes

Almås brødrene har jo både 1,3,5, 6 og 7 plass på mest aksjer. De snakker vel sammen og gir nok neppe slipp sitt «demokratiske» styresett?

Da må de inn med tilsvarende for å opprettholde sin posisjon. Salg/partner er vel i det blå enda da ikke noe er meldt spesifikt om noen sluttforhandlinger så tror vel ikke så mye på at det kommer men klart det kan overraske alle. Vi får se, føler ikke så veldig på optimismen her lengre.

Vi får bare vente å se hva som skjer. Kan ikke gjøre noe fra eller til utenom å kjøpe, holde eller selge. Noe må komme i meget nær fremtid uansett.

Enten blir man med båten ned eller så kjøper man mer på ett senere tidspunkt…

Det kan vel kanskje også forhåpentligvis være den beste indikasjonene på at Softox ikke går over ende det ville jo være et realt mageplask for dem med så stort eierskap.

2 Likes

Lurer på om de er i dialog med noen av selskapene i EDF konsortium for noe samarbeid. Har jo fått tilgang til enormt nettverk. At de ikke har satt en emisjon hittil tyder på at de har noe på gang.

1 Like

Ettersom de drøyer den utvidede presentasjonen kan man håpe på at de nå forhandler en partneravtale på overtid, men jeg har også mine tvil.

1 Like

For meg hadde det beste alternativet til finansiering vært å forhandle tilbake beløpet på 25 mill fra edf.
Hvis de har det skriftlig at de skulle få beløpet, er det uakseptabelt at det ikke blir overholdt.
Dette er et prestisjeprosjekt der Softox er en av tre teknologier. Det burde være mulig for Softox å forhandle dette tilbake. Hvis det var avtalt skriftlig vel og merke.

1 Like

I løpet av dagen i dag, aller senest i morgen, så vet vi mer.

Er 0% bekymret for at det ikke blir en løsning. Spørsmålet er bare hvor god/dårlig den blir for småaksjonærene her.

Håper selvsagt det blir en løsning med liten/ingen utvanning og at det kommer nytt om partneravtale eller liknende. Da er lottogevinsten sikret og full jubel :slight_smile:

1 Like

For oss som vurderer inngang her er det lurt å ha is i magen og avvente noen dager å se an hva løsningen blir…? Er vel kanskje ikke partneravtale som brått kommer opp av hatten som er mest sannsynlig…? :slight_smile:

Hadde jeg vært i den salige situasjon at jeg var ute av aksjen nå (og hadde vært det før de siste ukers begivenheter) så hadde jeg avventet med det meste av det tørre kruttet, men det er bare min personlige mening. Aldri godt å vite hva den neste meldingen fra selskapet blir, men tipper det er mange som står i kø for å kvitte seg med aksjene sine oppover her. Det er i mine øyne en helt utrolig merkelig situasjon for et børsnotert selskap at de melder at det kommer en utvidet presentasjon, samtidig som selskapet er i en krise, og så ikke har kommunisert noen verdens ting når det er 1.5 handelsdag igjen i den uken de planla denne utvide presentasjonen. Jeg er veeeldig nysgjerrig på hva det neste som skjer her er, men ville gjerne hatt den infoen før jeg satset særlig mye penger :grimacing:

5 Likes

Står mellom 2 alternativer, tror jeg. Enten får de inn penger via konvertibel eller så blir det emisjon med god rabatt.

2 Likes

Aksjen er allerede konkurs-priset så jeg ser ikke hvordan den kan bli særlig billigere. Eller at det skal være mulig å få særlig volumer på enda lavere kurser. Det er ikke store volumer her nede per nå uansett.

Så sånn sett ville jeg kjøpt mesteparten av en tenkt investering nå. Og samtidig passet på å ha endel cash klar for eventuelt bunnfiske og senere emi/rep emi.

Husk at det er svært få aksjer i sirkulasjon. Kommer det forløsende nyheter vil kursen stige svært fort på svært tynne volumer.

De mikro volumene som er kjøpt her nede for trading og andre småaksjonærer som vil selge seg ut så fort kursen stiger litt er musepiss i havet når store bevegelser kommer.

Edit: Bare se hvordan kursen oppfører seg. Det er helt umulig å få aksjer for mer enn noen hundrelapper uten å bevege kursen og mcap mange prosent og millioner. Ekstremt eksplosivt potential!

1 Like

Hørte rykter om at en kjent svenske handler nå.

Kriseemisjon der?

Softox er absolutt ikke i posisjon til å forhandle, men får de inn penger, så vil det være postitivt for selskapet og de får noen måneder til, til å skaffe langsiktig funding.

Magefølelsen sier det kommer en melding etter børsen er stengt!
Disclaimer: Magefølelsen har ofte feil.

Eller de har brukt en kalender med feil beregning av ukenummer for å komme frem til uke 9 :stuck_out_tongue:

Har gått i den fella selv. Takk til Samsung Kalender-appen.

1 Like