Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Dette kan jo bli alt fra himmel til helvete så folk får jo bare velge eksponering ut fra risikoprofil. Høyrisiko er vel en grei beskrivelse.

The Board of Directors and the management are considering different financing solutions and this process will be further addressed during the presentation.

Kan like gjerne tolkes som dødsspirallån, konverteringslån, emisjon, salg av deler av selskapet, avtaler, whatever annet rart folk kan finne på. Å tolke dette entydig bull eller bear sier nok mest om egen posisjonering.

7 Likes

F… ass, for en gjeng. Var klar for utløsning i dag…

Synes det er svakt å utsette såpass i siste liten. Regner med de har noe på gang, men likevel, igjen, uproft håndtert og sliter med å opparbeide seg tillit.

Er det i dag eller 14 mars de har presentasjonen?

Fy fader :joy:

Neste melding “Postponed postponed postponed extended Q4 presentation” :sweat_smile:

Slapp av litt nå folkens. De skal jo selvsagt bare fullføre + og - kurset de går på, slik at de kan planlegge driften bedre :roll_eyes:

Jeg tolker det som positivt. De vil inn i presentasjonen med noe håndfast, det er ikke på plass enda men de jobber febrilsk med det. Ser ut som vi unngår emisjon.

4 Likes

Tolker det som det er noe de regnet med å ha klart til i dag som tok litt lengre tid enn forventet…så får løsningen de kommer med bare komme, alle kommer ikke til å bli fornøyd uansett? :slight_smile:

Se på hvordan det går med andre som henter kapital for tiden før dere bestemmer dere for om situasjonen her er veldig bull eller kanskje i stedet litt vektet mot bear

6 Likes

Kommer dem ikke opp med en bedre løsning enn emisjon, så kommer jeg for alltid til å være motsatsen til Investmidt. Lurer på om dem noen gang tenker (akkurat som jeg tenker om meg selv): Fy f… så tjukke i huet vi har vært…

1 Like

Eneste positive med dagens utsettelse er at det fremstår som enda mer åpenbart at det blir en annen løsning enn emisjon.

4 Likes

Og at de ikke slår seg konk med det første.

Utsatt igjen, og tråden går woho, da blir det annen løsning enn emisjon
“The copium is strong in this thread”

1 Like

Fikk noen her inne en ny Mail ang enda en ny tid for varighet av møtet 10.00-11.30?:see_no_evil:

Nå kommer det en melding før Tirsdag (?) :+1:

Fascinerende at de skal ta opp mulige finansieringsløsninger på tirsdag. Hvis aksjonærene skal stille spørsmål må de sendes inn på forhånd, uten at vi vet noe som helst om hva som vurderes. Kommer til å bli sendt mange spørsmål på forhånd med liten substans.

  • På Q4 kommer det positive signaler fra ledelsen (partner, salg av deler osv).
  • På Q4 kommer det negative signaler (emisjon, konkurs etc).

0 stemmegivere

Er med på at "considering different financing solutions " bør bety at de jobber med flere alternativer men jeg ser ikke hvordan det kan utelukke emisjon. Jeg tror jo fort en løsning kan bestå av flere ting, hvor jeg egentlig tror det er mest sannsynlig at emisjon er en del av løsningen.

For meg er det egentlig naturlig at det blir flere emisjoner før selskapet er selvfinansiert og ser ikke noe galt i det. Men ledelsen må lære at man ikke tømmer kassen før man kjører emisjon og at man henter penger for en tilstrekkelig periode når man først kjører emisjon. På de to punktene har de strøket så til de grader. Ekstremt svak ledelse på det økonomiske mener jeg.

4 Likes

Om vi likavel skal ha gjetteleiken… Når det kjem til kortsiktig finansiering, er eg 50/50 på lån (positivt på kort sikt) eller emisjon retta til enkelt-investorar (mest sannsnyneleg negativt på kort sikt. Om dei finner ein investor som verkeleg vil inn, so finst det kanskje ein litan moglegheit for at dei kan få betre en markedspris i emisjonen, ettersom det ikkje vil vere mogleg å få tak i denne mengden med aksjar i markedet). Begge deler er positive på langtsikt.

Om dei adresserar den problemstillinga som fortjenar mest fokus, langsiktig finansiering, so tippar eg dei ikkje kjem med noko av stor interesse, men gjenntar at dei fortsatt leitar etter partner og/eller investorar blablabla.

Skriver de ikke svart på hvitt at de ikke har funnet finansiering - og derav fortsatt er på utkikk? Ingen grunn til å spekulere utover dette?
Finner de ikke løsning - blir det tulleemisjon.

2 Likes