Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Selvsagt,og det blir emisjon på 1.20 ifølge en kjent svenske.

“Skriver de ikke svart på hvitt at de ikke har funnet finansiering”
Dette blir feil tolkning da de vurderer flere flere ulike former for aktuelle finansieringsløsninger.

De skriver: “The Board of Directors and the
management are considering different financing solutions and this process will
be further addressed during the presentation.”

4 Likes

De har med andre ord flere alternativer for å få på plass en finansiering. Da er det vel liten tvil om at de klarer å skaffe penger til videre drift, for de som trodde at det var kroken på døra.

Blir mer og mer overbevist om at på dette punktet er det kun en vei, og det er oppover.

6 Likes

Konkurs har jeg liten tro på, det må i såfall være at de skylder så mye penger at all drift opphører.
Da hadde de kjørt en emi til hva som helst for å få inn 25millioner, og det kan til slutt bli tilfellet for alt vi vet, og da kun som et resultat av at alle andre muligheter er lagt døde og de ikke har noe alternativ.

Men det er greit å se at det tross alt står at de vurderer ulike finansieringsløsninger, regner med at de har reelle valg da og ikke avventer om man har et eller to eller flere, det er en forskjell der. Dvs at man garantert har mer enn et valg.

De skulle vel få den første utbetalingen fra EDF i dette kvartalet på 843k Euro så det hjelper litt.

Jeg klarer ikke helt å dy meg fra å tenke hvorfor de ikke kjørte emi på 20-tallet, eller hvorfor de har så svak forståelse for at det lønner seg å ha penger for et kvartal med drift i bakhånd, spesielt med tanke på de tidligere byråkratiske forsinkelsene som de har opplevd.

Sist, er det helt utenkelig at noen av de partnerene de har snakket med heller prøver å legge inn bud på hele selskapet?

2 Likes

Det er absolutt ikke godt å si, men hvis noen gjør det, så håper jeg det blir over mitt snitt. Hadde forsåvidt vært greit, så hadde elendigheten vært over og man kunne tatt de penga og investert i et selskap hvor ledelsen klarer å regne ut hva 2+2=? og som har folk som er gode på rettskriving i søknader. Når det er sagt, så tror jeg det skal et sykt godt bud til for at Almås skulle være interessert i det.

1 Like

Ja Almås har heldigvis
litt mer å tape enn diverse øretrillere her inne, meget betryggende.

Nå har vel han snakket om partner i flere år og han som har drevet butikken og frem til nå ikke greid å få noen avtale så langt. At han går bort fra CEO til styreformann som skal bare jobbe mot partnere og som igjen styrer CEO. Vet ikke helt om jeg har så veldig stor tro på det akkurat… Nei Almås bør gjøre noe annet.

2 Likes

Ja. Heldigvis. Så får vi håpe at han har tatt til seg litt lærdom i samme slengen.

1 Like

Nei, at det i det hele tatt kommer et sykt bra tilbud på hele selskapet pr. idag sånn som situasjonen er, har jeg heller ikke tro på.

1 Like

I det hele tatt tenke på å selge hele selskapet nå er galskap!
Her må potensialet i teknologien utvikles i flere år får det overhode kan være på
tale å selge Softox som selskap.

Men at deler av selskapets produkter kan bli solgt/utlisensiert ut i overkommelig fremtid er tenkelig.

4 Likes

Konkurs er utenkelig. Idiotisk at det engang blir nevnt. Det er snakk om 25 mill. Det hadde vært lett som en plett å satt en emisjon her nede og fått inn pengene. Tror relativt mange på topp 50 listen som er mellomstore aksjonærer lett hadde bidratt med litt.

Jeg kan ikke si noe om hvorfor presentasjonen ble forsinket.
Mulig de hadde en avtale som gikk skeis, eller mulig de bare trenger lengre tid.
Det blir bare spekulasjoner.

Uansett er det nok ikke ønskelig for Almaas å sette lån/emisjon her nede, og jeg vil tro de jobber iherdig for å unngå det.

For øvrig blir det sagt litt om finansiering fra 11 min her.

6 Likes

De bør gå for mitt forslag til løsning (skrevet tidligere her) eller noe lignende hvis de vil ha en forandring i hvordan selskapet blir oppfattet, samt villigheten til å være med in the long run. Enhver form for utvanning nå vil være en tragedie.

Er vel fort det man ender opp med ja, men blir spennende å se om de drar noen andre kaniner opp av hatten.

Jeg tror ikke den blir satt her nede.
Men det er bare min mening.

2 Likes

Mange nye moroklumper som er på fisketur nå, og holder ikke det som underholdning, så kan man ta en tur til Hegnars Tivoli og se på klovnene der.

1 Like

Akkurat nå er det vi som har sekssifret i minus de største klovnene :joy:

3 Likes

Den som har lever får se, skål !

Det er risiko involvert i å investere i risikofylte oppstarter … news at 11

Jeg mener fortsatt det var et godt bet å kjøpe Softox på feks kurs 50 for et par-tre år siden. Dessverre så har ikke hellet helt vært med oss siden da, men historien er heldigvis langt i fra over og endelig resultat kan fortsatt bli veldig bra! :crossed_fingers::+1::smiley:

3 Likes

Bunnløs aksje

Meget slett jobb av ledelsen må en få si.

1 Like