Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Det var det en gang i tiden, da man fortsatt ikke hadde det klart for seg at hele gjengen led av regne og skrivevansker.

1 Like

Egentlig har vel det røde flagget veivet hele veien. Målsetningen i 2020 om å bli cash positive samme år gjennom salg av desinfeksjonsmiddel var bare svulstige fantasier og denne ble attpåtil gjentatt inn mot 2021. Uttalelsene fra våren 2020, som knyttet produksjonskapasitet opp mot forhåpninger om faktisk salg, havner i samme utopiske kategori. Eventuelt bevisst markedsmanipulasjon. Og den gjentagende naiviteten mtp kapitalinnhenting har sånn sett bare vært en forlengelse av dette.

På mange måter synd og skam at en så fantastisk teknologi havnet i hendene på en gjeng cowboyer. Og ganske utrolig at selve utviklingsdelen har gått så sømløst på tross av dette.

4 Likes

Tidligere svulstige fantasier er det hovedsakelig aksjonærene som har stått for, prøv litt hardere på Hegnars Tivoli !

1 Like

Du mener at selskapet ikke frontet ambisjoner om å bli cash positive nærmest over natten? Som er et ganske avgjørende punkt når man gjør en vurdering av risiko for å investere i et selskap; mulighet for å bli utvannet over tid. Softox m/Almås solgte på det punktet en historie som hadde null realisme. Især siden anbudskonkurranser ikke gjennomføres årlig, som vil si at nåløyet for å få innpass i helsesektoren nasjonalt og internasjonalt er rimelig snevert.

Ledelsen har gjennomgående valgt å sminke grisen i alt for stor grad heller enn å “under-promise and over-deliver.” Som har gitt selskapet et jalla-stempel som har ridd kursen som en mare.

6 Likes

Ja Almås og co, som dere skjønner så har dere en jobb å gjøre med å snu oppfattelsen av selskapet. Gjør dere en utvanning nå, så driter dere i en bøtte som allerede er full.

Høres ut som halleluja-selskapet DSRT

Hanket inn 6 kontrakter et par måneder etter oppstart i verdens største marked; USA - det er vel heller å levere varene så det synger etter. Whataboutism er fordummende og lite annet.

1 Like

Ja Almås ønsker nok å bli mest mulig utvannet…ikke drit deg ut mer nå.

Ha i bakhodet at ved en evt emisjon skal tilretteleggerne ha mellom 10-15% av totalbeløpet. Markedet har reagert negativt på børsmeldingen om at de jobber intenst med å skaffe kapital og personlig klarer jeg ikke å se på meldingen som noe positivt. Tiltross for at avtmstemningen her i tråden tyder på at flertallet mener at det kommer positive signaler vedr kaptitalsituasjonen på Q4.

Unødvendig å være usakelig som dette @InvestMidt. Aldri gildt å tape penger.
Når man ser i bakspeilet har mange av oss vært for opptimistiske og alt for lite kritisk til selskapet. Jeg sitter, desverre må jeg nesten si, med alt for mange aksjer. Softox kan bli mitt værste tap noensinne.

Har hatt/har problemer med at et så lovende selskap skal gå adundas, men penger må Softox ha,men jeg håper fremdeles på noe bra, men kanske jeg er naiv.

Vel tirdag blir superspenndende.

14 Likes

Selvfølgelig har han ikke det. Så derfor blir det interessant å se hvilke krumspring de finner på, og om det ivaretar oss, eller om det kun er fordel de største aksjonærene.

Så stille det ble her da, tar seg vel opp i morgen når det går rett til…

Blir superinteressant.

2 Likes

Som ved utroskap, kjefting å smelling noen dager så blir det stille og tilliten er borte… :slight_smile:

Litt av en timing på pengebehovet til selskapet…. Lurer på om de vet selv akkurat nå hva de skal presentere i morgen :grimacing:

3 Likes

Dei baserer nok framtida på lån i Silicon Valley Bank :wink:

Unzt unzt, Softox går mot strømmen!

Den nye aksjen for usikre tider!? :laughing:

I morgen er dagen ja :money_mouth_face::cowboy_hat_face:

Gjør klar løpeskoene !

selger kjappa på brann salg til 500 mill kanskje, får vi 4 ganger fra dagens kurs.

Sikkert mange som hadde vært fornøyd med det. Jeg hadde blitt kjempeskuffa… :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like