Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Enig med deg. 500mill hadde vært gi bort pris.

1 Like

Sikrer de finansiering kan vi fort får en lignende situasjon som skandia greenpower, de var i akkurat samme situasjon som softox, meldte om finansiering og gikk nesten 400% på 2 dager.

3 Likes

SoftOx Solutions AS: Update on company status and financing

1 Like

Var kanskje ikke helt den løsningen vi så for oss, blir det nye aksjonærer kan det bli grisete, men blir rep emi i det minste.

1 Like

Du må huske at Almåsfamilien sitter lastet til pipa med aksjer, så han/de ønsker så lav utvanning (dvs høy kurs) som mulig

1 Like

Helt skrekkelig prosess. Egenhendig kjøre kursen i bånn to ganger på rappen ved at man må fortelle markedet at dette vil kunne bli blodig uten at det foreligger en løsning. Evig glad for å sitte med kun 1/4 av en månedslønning og synes oppriktig synd på de som sitter dypt i det.

7 Likes

Ja, men hvor gode forhandlingskort har de nå? Spørs om de nesten er på, ta takke med det de får, ellers?

Kortsiktig kriseemisjon og utsatt Q4. Kunne det blitt verre? Kursen disse investorene betaler kommer til å være under dagens kurs.
Eneste positive er at utvanningen blir liten.

Ja, dette var skuffende… om de ikke har mer å komme med enn dette skjønner jeg ingenting? Da er jo alt de har gjort siste ukene helt uforståelig!? Selvskading på corporate nivå.

For en talentløs gjeng… en tragedie at denne teknologien og disse patentene ligger hos slike ubrukelige idioter!

:roll_eyes::exploding_head::man_facepalming:

8 Likes

Det er det faktumet som gjør fremgangsmåten så fullstendig umulig å forstå. At de først har valgt å balansere på en så syltynn line for deretter å tilsynelatende gjøre sitt ytterste for å kjøre kursen i dass.

3 Likes

Jeg vet bare at cowboyer enten lander på beina å tjener satans mye penger, eller så går de bust. Jeg tror produktene og potensialet til selskapet er for gode til å gå bust!

2 Likes

Skuffende at de ikke kommer med noe mer håndfast synes jeg :roll_eyes:

Kunne de kjørt vanlig book building prosess i stedet?

Får dessverre litt deja vu tilbake til Funcoms kriseemisjon her.

4 Likes

Jeg renger med at det er 40 millioner de skal prøve å skaffe fra de nye og allerede eksisterende aksjonærene de er i dialog med og så plusse på noen ekstra millioner fra en rep-emi?

Det eneste jeg kan tenke meg er at alle andre alternativer til emisjon som de har prøvd ut har feilet, og således er emi det eneste som er igjen.

1 Like

Lukter av mye håp og lite erfaring det som har skjedd i Softox siste par årene.

Det at Almåsfamilien har så stor andel kan faktisk slå negativt ut ved at de blir for forsiktige for å unngå utvanning - med å kjøre skuta helt ned før de begynner å øse febrilsk

1 Like

For ett gjeng med amatører. Helt fantastisk. Blir spennende å se hva som kommer ut av dette til slutt.

Leser meldingen slik at kommer nye investorer inn så blir det rep-emi, men dersom det kan løses blant de eksisterende så blir det kun en rettet emi?

Lurer på hvor mye av de 40 millionene Softox kunne ha hentet blant eksisterende aksjonærer, skulle vel ha kommet et stykke på vei skulle jeg tro.

Lurer på om sidene om desinfeksjonen og SWIS har falt ut?? står jo bare om hvor store greier SBE og SiS er…

Tipper Christian Harstad trekker seg som CEO før han får holdt sin første presentasjon…

Wow, så heldig vi er som skal få muligheten til å være med og kaste bort penger fordi dem f… ikke forstår den enkleste delen av regne tabellen med pluss og minus og har planlagt som imbesiler. Det er så man nesten ikke tror det. De har levd i et eventyr som det ikke er realisme i. Har jo allerede kasta bort nok penger på eventyrhistoriene som har blitt servert. Er dette alt hva dem klarer…det er til å spy av.

Satsningen av desinfeksjonen (Tyskland, US) ser ut til å ha rent helt ut i sanden. Ett slikt potensielt produkt helt rævkjørt av Almås, ganske utrolig å ikke få en partner med slike test resultater.