Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Enig InvestMidt. Føler meg litt som en klovn som har trodd på røverhistoriene fra Almås og kjøpt aksjer i dette selskapet på langt høyere kurser. Men de største klovnene er utvilsomt de som liksom skal styre selskapet på en fornuftig måte. Hadde det vært litt tak i ledelsen, så hadde dem solgt det dem eier og har og dytta det inn i selskapet. Det er helt fantastisk ræ… styrt.

Jeg tror liksom ikke mine egne øyne når jeg leser den børsmeldingen. Det er bare alt for sykt hele opplegget :skull::skull:

Et betimelig spørsmål nå er; Hvor lang tid vil det ta før man ser noe fornuftig igjen på investeringen med den hodeløse styringa her…tillitten er jo fullstendig borte. Kan man overhodet stole på noe som helst derfra. Det er vel 2 år siden (de mest naive av oss) forventet en eller annen form for avtale med BP utfra hva Almås hadde ymtet. Og nå er vi her…wtf.

1 Like

@InvestMidt Seriøst, på tide å vokse opp?

8 Likes

blir det 1kr grisemisjon i softox?

Etter kommentarene å bedømme, så blir det trangt inn døra i morgen, stå på :smiling_face_with_three_hearts:

Greit at flere av oss sitter inne og med store urealiserte tap, men vi sitter ikke med hodet så langt opp i ræven at det nesten kommer ut igjen av kjeften av den grunn.

3 Likes

Vi vil bli gitt «rikelig» mulighet til å delta i den løsningen som de nye investorene foreslår!! :joy::joy: Og den løsningen er det knyttet usikkerhet til om det blir noe av. Skikkelig lysten på å putte mere penger inn i dette sluket. :face_with_symbols_over_mouth:

2 Likes

Investmidt har vel en fetish ala Money -Slave (som for dere som ikke vet det; gir penger til herskerinnen sin), bare at han elsker å kjøpe aksjer som bare faller i verdi og herskerinna er Softox.

Blir en spennende webcast i morgen. ( Når det en gang blir. 🫡 )

1 Like

Neppe

Jeg var faktisk ganske opptatt med noe ikveld som krever litt konsentrasjon, men det måtte jeg brått slutte med etter å ha lest den børsmeldingen. At ikke Almås og gjengen tar større ansvar og sørger for at det ikke blir noen emisjon er utenfor min fatteevne. Skulle ikke vært nevnt overhodet. Da vil jeg anta at jeg selger ut posten min i løpet av året, hvis da ikke Asbjørnsen og … unnskyld, jeg mener Almås, kommer opp med en så sykt bra eventyr historie at man hopper på limpinnen igjen.

Hva blir sluttkursen imorgen?

  • 1 kr
  • 2 kr
  • 3 kr
  • 4 kr
  • 5 kr
  • 6 kr
  • 7 kr
  • 8 kr

0 stemmegivere

Du har på forhånd bestemt at den ikke kan slutte over 8kr? :woozy_face::laughing:

Til dere som (fortsatt) er aksjonærer, så håper jeg selskapet finner en god løsning. Det har vært mye rart fra Almås-gutta og jeg er av den grunn ikke investert her for tiden. Men potensialet er enormt, så jeg håper for alles del at de evner å løfte organisasjonen et par hakk når det kommer til selskapsstyring, og at de klarer å levere en kommersiell suksess.

4 Likes

Takk for omtanken, helt tragisk dette, selskapet er verdt overkant av 120 mill, de har enormt potensiale og verdier i selskapet, tenker bare på den EDF avtalen, hva den egentlig er verdt med Nato som støtte, de får støttet 50% av videre utvikling på sbe og de får støttet videre utvikling på sis, med helt sinnsyke potensialer også klarer selskapet det kunststykket å kjøre økonomien i dass uten noe som helst plan. De har bare feitet ut organisasjonen , ja med dyktige folk, men lønninger koster og hvorfor i all verden gjøre dette uten å ha det finansielle på stell ikke en plan engang. Sorry folks skriver litt i affekt og frustrasjon her nå, de køddet vekk sine egne penger og småsparere sine penger. Hadde jeg hadd noe som helst makt nå hadde jeg sparket hele organsiasjonen, stått igjen med Bjarnsholt, lagt frem caset til 10 BP, vær så god, dere har 3 måneder på å gå igjennom selskapet, produktene, potensialet, høyeste bud vinner. For dette klarer faktisk ikke vi i ledelsen å bringe videre.

Det kan nesten virke som om ledelsen ønsker minst mulig emisjonskurs for så å bidra med nye midler og samtidig som de eksisterende lånene får nye betingelser. Hvis eksisterende ledelse forsatt har trua så er dette ganske smart taktikk. For å “beskytte” seg tar de samtig å legger med en presentasjon som sier hvor mye teknologien er verdt, men håper på at ikke mange tar hensyn til den.

1 Like

Meget skuffa over ledelsen men vi får se i morgen hva de kommer med.

Jeg mener i utgangspunktet at ingen investorer burde frykte emisjoner, om noen virkelig har troen og velger å investere i et selskap, så er deres eneste måte å bidra på å stille med kapital for å få realisert selskapets mål.

Om jeg hadde hatt midler å bidra med, så hadde jeg gjerne gjort min del. Men hvorfor har jeg ikke midler ledig? Nettopp fordi jeg undervurderte markedets makt og kjøpte altfor mye i et annet selskap pga noe jeg tolket som en overreaksjon etter en kvartalsrapport. Den overreaksjonen økte i styrke pga emisjonspanikk, og når jeg trodde stormen var over og det umulig kunne bli verre - da smalt en emisjon inn på under halv pris av en allerede utbombet kurs. Og det er grunnen til at jeg i utgangspunktet selv solgte etter kvartalsrapport her i Softox (og sånn sett bidrog ørlite grann til panikk), fordi jeg allerede har tapt veldig mye i et annet case på å stå så hardnakket på at Mcap var så latterlig lavt at en emisjon umulig kunne prises lavere.

Nå klarte jeg likevel ikke å dy meg her, og kjøpte tilbake samme antall på en lavere kost, fordi jeg trodde de ville finne et alternativ via kortsiktig lån og senere salg av f eks SBE. Så jeg er jo også noe skuffet over dette, men jeg var fullt klar over at dette kunne skje og skylder ikke på andre enn meg selv.

Men det er nettopp prisingen ved emisjoner som har overrasket meg det siste året… Potensialet i et selskap har tydligvis ingen verdens ting å bety i markedet akkurat nå, meglerhusene virker å la større investorer styre pris akkurat som de vil, slik at de selv kan ta en kortsiktig gevinst.

Så når de Softox skriver “SoftOx would like to underline that there is uncertainty as to whether a solution with outside investors may materialise at this point.”, så er det vel å tolke som en innstendig bønn til eksisterende investorer (som vet hvor underpriset teknologien allerede er) å stille opp og bidra, så en slipper å gi bort store deler av selskapet til gribber og flippere.

Man vannes bare ut om man ikke bidrar i emisjonen, så om man har troen i det lange løp og ikke vil la sengevetere og flippere slippe billig til, så slutt å klag og bli med å sikre din egen investering! :wink:

18 Likes

Blir ingen presentasjon imorgen. Den er utsatt nok en gang.

Jeg (og flere større aktører) tror åpenbart teknologien har livets rett. Her har dog timingen med å drive på tynn kasse vs. stadig mer knusktørre kapitalmarkeder slått dårlig ut. Selv kapitaliserte utviklingsselskaper får på pukkelen om dagen. Viktig å ikke glemme, men ikke mindre trasig for aksjonærer av den grunn.

4 Likes