Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Synes og det begynner å lukte monkey business her. Driver kursen ned med latterlige børsmeldinger og bare utsetter Q4 gang på gang. Muligens at Almås spytter inn penger/lån med dagens kurs for å få en enda større bit av kaken. Tilliten i markedet og blant aksjonærene er ihvertfall ATL akkurat som kursen.

Det er en melding om overføring av aksjer. Det @Aaleby og jeg snakker om er salg av obligasjoner

Noen som har henvendt seg til IR og spurt HVA FAEN ER DET DERE HOLDER PÅ MED?

2 Likes

Finanstilsynet er kanskje rette instans å høre med?

Det er ingen tegn på at det har foregått skittent spill ennå. Men det ligger kanskje til rette for muligheten til det.

Men det er også sannsynlig at Almås måtte selge de obligasjonene fordi han har strukket strikken privat for langt. Og dersom det er tilfellet, så har han også med det halvert sitt eierskap i selskapet dersom långiverne tar over. Så at det hele er en masterplan om skittent spill initiert i fjor høst er med dette mindre sannsynlig.

Rett ned

Softox er vil hente 40 millioner kroner i finansiering, men skriver at «det er usikkerhet om hvorvidt en løsning med eksterne investorer kan realiseres på dette tidspunktet». Selskapet utsetter dagens presentasjon, og topper dermed taperlisten med et fall på kraftige 29,70 prosent.

Det har vært uinvesterbart i lang tid (hatt lyst mange ganger på de på 40 30 og 20) men det å kjøre daglige g drift på private lån og nekte plent å ta grep for å holde selskapet med likviditet for et års drift er en greie som ikke synger pent i mitt kor. ( Og gjerne er det en gjenganger blandt growth/spotlight selskapene)

4 Likes

Kanske @InvestMidt köper hela bolaget

1 Like

Hvis Kristian Almås velger å konvertere 40m til aksjer i forbindelse med en emisjon på 5,- så vil jo det utgjøre 8m nye aksjer i tillegg til 10m aksjer til for å dekke de siste 50m. Altså vi får 28m aksjer i selskapet. Tenker jeg rett her? I så fall blir 10,- kr det nye 30…

1 Like

God plan og kontroll på selskapet det i mine ører…

Det er det samme som å slå oss andre aksjonærer konk. Helt forbanna sykt.

:point_up_2:

4 Likes

Ja da eier Kristian Almås omtrent 30-35% av selskapet uten å i det heletatt delta i emisjonen.

Du fikk det til å høres ut som en sannsynlighet der altså!

Dem driter i oss. Cash positive ja… Dette er en meget stygg sak.

1 Like

Eneste mulighet for oss dødelige for å unngå dette er altså at kursen kjøres opp…

Helt klart, men hvordan skal liksom det skje?..

Da blir det i ringe en venn, eneste alternativet som står igjen her i alle fall :frowning:

Spesielt hvis dette er lovlig. Vi får samle styrker og se om vi kan føre en sak mot ledelsen hvis det viser seg at de bevist kjører selskapet i grus for å overta det billig selv.

2 Likes

I så fall vil ingen seriøse aktører noen gang blande seg inn med de folkene der, samma faen hvor god teknologien bak er! Det er seriøst å grave sin egen grav.