Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Hadde eventyr historiene til Almås hatt noe hold i seg, så skulle vi alle vært millioner i pluss nå.

Det hele virker meget suspekt nå som flere påpeker, med børsmeldinger som er helt hinsides!

Bare å kjøpe mer Investmidt?

3 Likes

Alle skulle jo løpe etter i dag sa han. Løpe nedover da eller?

Snart på -50 % intradag. Hvor skal dette ende…

Hadde ikke dattera til Almås solgt over lengre tid også?

Spørs om den kontoen brukes til å kjøre ned kursen? Nå er det fint lite som forbauser meg.

3 Likes

Tok 6-sifret beløp i tap nå. Snakkes og lykke til til dere som fortsatt står i det. Dette blir for dumt for min del. 6 mnd så må de hente mer penger. Kan like godt kjøpe noen tusen aksjer på 1 kr fremfor å sitte fra 7 til 1.

1 Like

Jeg kjenner overhodet ikke dette selskapet, men tok en titt på aksjonærlisten og man kan bli skremt av mindre, Nordnet Liv som største aksjonær.

Skadefryd? Det er vel fordi han ikke vil “gi bort” babyen sin at vi har havnet her…

Det hjelper hvertfall ikke eksisterende aksjonærer at du skal plante konspirasjonsteorier… men du har vel en skjult agenda selv

Og hva i alle sjuke dager skulle den agendaen bestå i?

Konspriasjonsteri eller ikke, dette er fakta:


(iv) The loan shall be issued to the following persons:

    • GH Holding AS: NOK 5,000,000
    • Aubert Invest AS: NOK 2,500,000
    • Pro AS: NOK 10,000,000
    • Østlandske Pensjonsforsikring: NOK 5,300,000
    • Almhaug Bolig AS: NOK 15,000,000
    • Geir Almås: NOK 2,200,000

[…]

  1. (viii) Each lender may demand the conversion of his portion of the full principal amount of the loan and accrued interest into shares in the Company at any time during the period to and including 15 January 2024. No partial conversion shall be permitted.

  2. (ix) The subscription price per share on conversion of the loan shall be equal NOK 22.50. The conversion price is subject to a one-time adjustment at the earlier of the following events: a) the Company has issued new shares to a third party investor in a subsequent offering of shares at a lower subscription price than the conversion price, then the subscription price applied in that share issue shall apply as the new conversion price for the loan; and b) the Company has issued a new convertible loan or other financial instruments to a third party with an agreed ordinary conversion price lower than the conversion price in the loan, the lower conversion price shall apply to the loan. With a theoretical conversion price equal to the nominal value (NOK 0.02 per share) and convertible outstanding loan of NOK 44,900,000, the maximum increase of the share capital is NOK 44,900,000.


Geir Almås har altså solgt halvparten av sine til en ukjent part.

2-7 plass på aksjonærlisten i dag er blant långiverne.

2 Likes

At du får billigst mulig inngang selv…

Når man snakker om konspirasjonsteorier…

Softox er 100% uinvesterbart slik det fremstår per i dag. Med rævkjørte aksjonærer og null tillit i markedet. Kan garantere at jeg har kjøpt mine siste aksjer. Ekstrem utvanning og 40 mill inn i kassen bare for å vente et halvt år på deja vu…

3 Likes

Salg eneste løsning som de holder på nå

Emisjon med solid rabatt er vel mest aktuelt i første omgang…

Litt kjekt å se det er bra omsetning i dag🤑

Nåværende aksjeeiere skal få rikelig muligheter til å delta i en emisjon/avtale. Vil du delta?

  • Jeg kjøper aksjer i en emisjon
  • Helt uaktuelt
  • Usikker

0 stemmegivere

Herregud det der var en avslørende poll! Om du er aksjeeier i dag, og sier at du ikke vil være med i en emisjon, så er det jo å kaste penger ut av vinduet! At 70% svarer “helt uaktuelt” da er dypt skremmende. Da burde man IKKE være aksjeeier i dag.

En evt. emisjonskurs er nødvendigvis lavere enn markedskurs (ellers vil ingen rasjonelle aktører heller være med). Om man da bare vil beholde sine aksjer som man kan selge til mer i markedet fremfor å heller, eller i tillegg kjøpe billigere aksjer i emisjonen, så vet jeg ikke hva man skal si om det. Rasjonelt er det i hvert fall ikke.

10 Likes

Sitter ikke med noen lister over kjøp/salg så hadde det vært litt interessant å vite hvem som var netto selger i tiden emisjonen vi skulle være med på og som ble ble kansellert var den før jul i 2021? den på 55 kroner? Noen var det som ødela den og de 10 millionene.

Selvsagt ! Ser at kannibalene gjør det særdeles billig for meg, takk.