Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Ser ut som bunnen foreløpig er nådd, og de største salgspostene fra åpning og påløpende timer har gått gjennom. Om de klarer å få gjennom en emisjon, må nok kurs på 4-5 kr forventes.

Det er 50% ned fra nåværende kurs…

Kan det være en bevist handling fra ledelsen å kjøre kursen ned og så overta selskapet for en billig penge?

Tja har begynnt og tenke det samme, hvis så er tilfelle. Så er det et pill råttent selskap!!!

At ledelsen har stått til stryk kan nok de fleste enes om.

Med alt som har skjedd er det vanskelig å ikke tenke i de baner.

Når det står mellom inkompetanse og utspekulert konspirasjon som forklaring er det gjerne den første som er mest sannsynlig.

Tenker dette har vært en klassisk ‘grunderen har sittet for lenge som sjef’ og ikke har villet bli utvannet (‘gi bort’ en fantastisk case) - det har skjedd rimelig mange ganger med denne typen selskap

4 Likes

Vet ikke om jeg er helt enig i den når man også ser de har sikret sine “lån” med pant i patentene…og dermed virkelig sikret seg uansett hvilken vei det går.

I alle fulle fall må det komme emi eller en annen løsning når som helst her, for de kan ikke ha mange kronene igjen på konto, hvis det i det heletatt er en krone der.

Långivere står uansett før aksjeeiere i køen ved en evt. konkurs. Så all den tid SoftOx ikke har andre kreditorer, så er dette belte og bukseseler.

Edit: Jeg snakker her om hvem som har rett til verdiene i et konkursbo @polsmannen . Vi håper og tror at det ikke blir aktuelt.

Vil lånegiverne ha en eventuell forkjøpsrett på noen måte, i pantet?

Imponerende at noen fortsatt fantaserer om konkurs, stå på, jeg laster !

Styreansvar innebærer at styremedlemmer i et selskap er personlig ansvarlig for tap selskapet eller andre blir påført dersom styret har opptrådt uforsvarlig. På samme grunnlag kan daglig leder bli ansvarlig.
En må kunne si det har opptrådt uforsvarlig slik situasjonen nå har blitt.

Får håpe ledelsen vet om dette og er klare for å ta konsekvensane av det.

Poenget med svaret mitt til @polsmannen var at det ikke er av så veldig betydning om obligasjonseierne har pant i patentene eller ikke, ikke å si noe om sannsynligheten for konkurs. Men dersom du i ditt hode fullstendig utelukker det, så ville jeg gått et par runder på det.

Det ville jeg også gjort dersom jeg hadde muligheten

Skulle tro det var mer enn nok rikdom for Almås i sikte hvis de lykkes her så skulle ikke være behov for konspirasjon for å få enda større andel av selskapet

Du må jo ha noe enormt med aksjer nå. Kan du si noe om hvor mange du sitter med?

Hvor gammel er Almås egentlig? Spørs vel om han er interessert i å drive dette selskapet i flerfoldige år til. Så hvis de klarer å karre til seg enda større eierskap for deretter å selge hele greia, så virker jo all “inkompetansen” mere meningsfull. Alle (bortsett fra Investmidt) har jo måpt av måten de har holdt på. Kanskje ikke i all tid, men ihvertfall i det siste. Det er jo helt sinnsykt.

Under 1 måned siden folk “klagde” på den/de som solgte på 15-16kr og i dag kunne man kjøpe rundt 7kr…

1 Like

Ja hvem skulle trodd det. Sånn seriøst.

Men ja, jeg blir heller med skuta ned enn å selge. Selger jeg nå kan du være helt sikker på at dette ordner seg på elegant vis :skull_and_crossbones:

1 Like

Ja. Rabatt på 30-40 % er ikke uvanlig i slike tilfeller. Ofte faller kursen godt under emisjonskurs. Er fort på 50 % ned da ja…