Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Han forstår, men grådigheten seirer over fornuften.

Bor kanskje en litt for stor gambler i Mr Almås. En kanin som konstant jager den gullforgylte gulroten. Som aldri lar seg innhente (godkjenninger/partner/you-name-it med ditto børsreaksjon), helt til realitetene får balletak for alvor og strikken ikke lar seg tyne en millimeter lengre. Litt som en som kunne utført det perfekte ran, men feiler på grunn av egen grådighet.

Hvem vet.

Hadde du lest hele meldingene fra 4 og 11 okt hadde du sett at selskapet selv først sier at de antar 50 millioner ville holde til juni, og ved lån i etterkant ble det sagt 6-9 måneder. De skulle også redusere kostnader for å holde flåten flytende… Og samkjøring av sivil og militær SIS skulle spare investorene flere 100 talls millioner.

Kan fortsatt være det ikke må hentes enorme summer dersom de får gjennom partneravtaler, men mange har vel mistet troen på det nå… Hvertfall her inne virker det som

1 Like

Dagens volum på antall aksjer er det høyeste siden meldingen om utsatt presentasjon av q4 kom.

Rett i underkant av 367k

Høyt volum under fall er jo ikke akkurat noe godt tegn.

Nei, men du solgte deg vel ut idag og tok tapet så morgendagen og etter slipper du og bekymre deg for dersom det fortsetter :slight_smile:

Kan ikke kombinasjon av konvertible obligasjoner og en ren aksjeemisjon, være en realistisk løsning for det kortsiktig finansiering behovet på 40mill?

1 Like

Konvertible obligasjoner kan skremme bort en del investorer når det er tid å finne langsiktig kapital utover det kortsiktige behovet.

1 Like

Forelskelse gjør blind er det noe som heter, men det gjelder ikke bare denne aksjen. Fortsatt er det tid å komme ut fra din elsklingsaksje X om man tar på objektive briller og ikke de med rosa fargeskjær

3 Likes

Hvilken børsmelding kommer idag som skal barbere bort flere verdier?

Don’t quit your day job.

1 Like

Nei jobben min ser jeg på som en ekstremt lukrativ utbytteaksje der utbyttet betales ut månedlig og justeres etter inflasjon. Hva burde man verdsette den til? P/e 25? Hvorfor skal man gi bort den gratis?

1 Like

Tipper følgende børsmelding kommer: softox jobber fremdeles meget intenst med å skafffe investorer både kortsiktig og langsiktig. Det er svært krevende i dagens marked å hente kapital. Softox jobbet både med eksisterende og nye investorer og er i tett dialog. Dialogen vil vedvare de neste ukene og Q4 utsettes inntil kapital er på plass. Softox kan ikke garantere at vi klarer å skaffe kapital og vil fortløpende vurdere alle muligheter i markedet, som vil gagne MR Almås og ingen andre.

1 Like

Morsom måte å se det på. Hadde jeg fått den prisen hadde jeg lett solgt :wink:

1 Like

Ja, det er ihvertfall veldig forståelig nå at det ikke blir gjort noen innsidekjøp hvis det skal konverteres.

Det er vel fort dette som gjør at de som står utenfor ikke gidder å kjøpe også. Double edge sword det der

2 Likes

Min mening er at det eneste som bør skje er rett å slett salg av Safedes/Effectdes for å ivareta småaksjonærenes interesse uten at de blir totalt utvannet. Så får de heller satse på SWIS å løpet med godkjenning der og eventuelt partner som går inn med frisk kapital på den.

1 Like

Spiller liten rolle hva man skriver her.
Har man fornuftige innspill bør man i alle fall stile det til selskapet.
Har selv gitt Softox flere tilbakemelding på hva jeg mener de gjør galt.

3 Likes

Har også hatt en del dialog med IR. Mest enveisdialog…

2 Likes

Ja. Har funnet ut at jeg må roughly jobbe i ca. 7måneder for at jeg skal dekke inn tapet (etter skattefradrag). Trenger liksom ikke legge til noen flere måneder. Risiko er helt greit med oppstartselskaper og at ting kan ta litt lenger tid en man tror i begynnelsen, men denne casen er greit drøy.

1 Like

Når støvet nå har lagt, frustrasjonen er blåst ut og forhåpentligvis en bunn er satt på ca 8kr. Så er spørsmålet:hvor går selskapet herfra? I dagens marked, uavhengig av hvor gode produktene er, er det svært krevende å hente kapital. Dette sliter mange selskaper med og det har vært flere eksempler den siste tiden på at det er gitt over 50% rabatt. Softox har jo spilt seg selv dårlig med å sende ut børsmeldinger som har sendt kursen nedover. Skal selskapet «overleve» må det en partner etc på plass. Dagens oppblåste softox brenner av altfor mye penger og veien frem for sis osv er fremdeles lang. En godkjenning av desinfeksjon delen i Norge kommer altfor sent og er ingen gamechanger. Muligens kan de få solgt denne til noen som kan kommersialisere det. Jeg tror at swis som manglet noe for FDA godkjenning (i en eller annen form) har gjort at Softox snubler idag. En FDA godkjenning for swis ville åpnet mange dører.
Tilliten min (og kanskje markedet) til ledelsen er svært liten og pengene renner ut av selskapet - det burde vært trimmet for lenge siden. Endringer i ledelsen ble gjort uten noen gode forklaringer.
I biotek kan det snu svært fort hvis de får noe raskt på plass og ting kan fort snu til det bedre. Vi får bare håpe og tro at ledelsen har noen trumf kort i bakhånd som de spiller ut. Se opp og frem og ha en strålende dag.

17 Likes