Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Jeg bare forstår meg ikke på hvorfor de kun henter penger for 6 mnd om gangen nok en gang. Da gjentar man feil på feil på feil i frykt for en større utvanning. Resultatet er at kursen dipper ATL for hver gang det skjer og utvanningen blir mye større enn fryktet i utgp.

2 Likes

Vurdering framover på kort sikt, Emisjon hva blir den satt til. Ser noen her inne har hinta til 4-5 kr for emisjons inngang. Så all fornuft sier meg at jeg bør vente, noen som har noe synspunkter ??

repeat, repeat :zzz:!

Kan ikke bli repeated enough. Det er ikke til å fatte at noen kan være så mindre begavet etter så mange emisjoner allerede. Derfor er det veldig lett å bli konspiratorisk. Og med de helt unødvendige børsmeldingene…

Min vurdering er at fremover kan 2-4 ting skje. 1. De må kjøre en emisjon (andre ting ikke mulig på kort sikt). Antar den vil ligge på 4-5 kr der aksjonærene får være med på rep emisjon.
2. fda godkjenner swis snarlig og de får inn en partner etc
3 De selger desinfeksjondelen (evt partner ol).
4. de fortsetter med lån av en eller annen variant.
De andre studiene er etter MIN vurdering for premature til at andre aktører vil inn (kommenter gjerne). Forsvarsbiten vurdere jeg til å ha liten verdi pr idag da den knapt er kommet igang og kjøres som et prosjekt på «siden».
Ledelse og tillit er vel nok kommentert.

Det kan ikke repeteres nok. For hvis du tror bunnen er satt når det er fremtidsutsiktene, så må du ta deg en kald dusj og våkne opp.

1 Like

Bunnen er nok satt for de kommende dagene. Men det kommer en ny bunn når det kommer emisjon med rabatt.

Trodde du hadde solgt deg ut? Er det bitterheten over tapet som rir deg?
Løser intet å gjenta og gjenta det vi alle mener!

Min erfaring etter store tap er å glemme fortest mulig for så å gå til nye jaktmarker.

Jeg er faktisk ikke bitter over selve tapet i kroner og ører, selv om beløpet er stort, men jeg synes det er helt latterlig hvordan de har hauset og annonsert børsmeldinger på rekke og rad og drevet selskapet de siste 18 månedene. De utsetter q4 med flere uker fordi de skal finne på en eller annen løsning som burde vært på plass for minst 12 måneder siden. De virker å ha null kontroll på det som foregår akkurat nå og det eneste de tenker på er hvordan de best mulig kan redde sin egen ræv. At lånene de har gitt selskapet er med sikkerhet i patentene er skummelt. De kan finne interessenter, slå selskapet konkurs, ta med seg patentene og idéen videre uten problemer og så står alle småaksjonærene igjen som taperne. De store interessentene som de skal ha vært i dialog med i 2 år nå har vi ikke hørt et fnugg fra. Hvor er alle disse interessentene? Selskapet har jo aldri vært billigere nå. Som flere her sier: Bare EDF avtalen er jo omtrent verdt mer! Hvorfor skygger alle de store kapitalistene unna? Dette burde vært, i alle andre omstendigheter med en skikkelig ledelse, penger på gaten.

9 Likes

Hotdog; Vanskelig å spå men heller mest til “nr. 4. de fortsetter med lån av en eller annen variant”

1 Like

CEO Harstad uttalt tidligere at Softox jobbet med å bli listet på flere børser. Kan det skje i denne emisjonen ?

ca.15: 30 ut i intervjuet.

Det meste av det du skriver har jeg ved flere anledninger kommunisert til selskapet.
Det synes jeg du også bør gjøre; i det minste for å få rast av deg noe av frustrasjonen du sitter inne med.
Bedre det enn å øse ut frustrasjonen igjen og igjen på en diskusjonstråd hvor du ikke lenger eier aksjen som diskuteres.

Hvilket svar har du fått fra selskapet da? Jeg antar det er 0 respons?

Har vel stort sett fått som svar at de forstår min utålmodighet og vil besvare alle mine spørsmål så snart de får avholdt denne presentasjonen.

1 Like

Er det mulig med personlig oppmøte på Q4 når den en gang kommer? Eller må alle spørsmål sendes inn på forhånd? Vanskelig å sende inn spørsmål på forhånd når man ikke vet hva som kommer av informasjon.

Spørs om de tørr å ha åpent hus :sweat_smile:

Blir vel ikke lettere å hente penger i markedet etter hva som skjer idag heller.

Herregud en emi på 16-20 kr hadde spart selskapet for mye trøbbel, jeg FORLANGER at dersom det blir emisjon så skal de være åpne om hva som har feilet av alternativer før emi ble aktuelt.

4 Likes

Skremmende at de har klart å time dette til å treffe samtidig med den største bankkrisen på mange år. En kombo av uflaks og udyktighet kan fort føre til konkurs i selskapet. Det begynner å haste med at selskaper formidler til markedet hva som skjer.

2 Likes

Lurer på om de som de er i “dialog med” av eksisterende og potensielt nye investorer har fått noe mer innblikk i hva de andre alternativene for long term finansiering som er til vurdering gjelder…

Begynner vel å haste for styret om de skal skille ut wound delen ved GF (29 mars)…? Om de ikke bare utsetter den også da

3 Likes

Kommer vel ikke noe børsmelding idag, da dem ser at kursen går nedover av seg selv.