Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Softox fix :ok_hand:

2 Likes

Spurte chatgpt om denne soppinfeksjoner:

Candida auris hocl vs alcohol

Candida auris is a type of fungus that can cause severe infections in humans, especially in people with weakened immune systems. Effective disinfection protocols are important in preventing the spread of C. auris infections.

Hypochlorous acid (HOCl) and alcohol are two common disinfectants used to kill C. auris. HOCl is a highly effective broad-spectrum disinfectant that can rapidly kill a variety of pathogens, including C. auris. HOCl works by disrupting the cell membrane and other cellular components of microorganisms.

Alcohol is also an effective disinfectant, but it is not as effective as HOCl against some types of microorganisms, including C. auris. Alcohol works by denaturing proteins and dissolving lipids in the cell membrane, leading to the death of the microorganism.

In summary, both HOCl and alcohol can be effective disinfectants against C. auris, but HOCl may be more effective in rapidly killing the fungus due to its broader spectrum of action. It’s important to note that disinfectants should always be used according to the manufacturer’s instructions and in the appropriate concentrations to ensure their effectiveness.

Softox har mer eller mindre satt alt på vent. De har en oppgave pr idag: å skaffe penger så de kan unngå konkurs/opphør. Høres helt utrolig ut - men sant.
Til og med en fda godkjenning av swis, som ville gitt svært store muligheter, er satt på vent. De har kun to satsingsområder fremover woundcare og sis. Så å tro at de kan satse på flere områder idag er bare å glemme.

3 Likes

Ja underlig

Kom på jeg leste ett sikkerhetsdatablad over Safedes i Sverige for en tid tilbake som jeg ikke finner igjen. Mener det sto der at eddiksyren forsvant fort i løpet av noen uker etter åpning noe som kan stemme og som kanskje er problemet de må løse som ble sagt angående SWIS og FDA? Ble vel nevnt i denne forbindelse at de måtte stabilisere noe? Så kanskje er det dette?

I så fall har de utelatt noe som er ganske vesentlig i sine uttalelser om at de har ett stabilt produkt, Det som har fremkommet å sagt i lang tid er vel at det er stabilt å henvist til denne:

Scoope opp noen flere lodd her, eller avvente å se om dette skal videre ned før en fyller på… :crystal_ball: Forrige påfyll var det ca 17,- noen uker tilbake, og lett å se tilbake og si jeg burde ha ventet ytterligere :sweat_smile: ( er ned hele -84% i gav hittil til tross, gitt nåværende kurs på 7.3,-)
Veldig dystre utsikter på forumet her om dagen, hvilket jeg veldig godt kan forstå gitt tingenes tilstand. Uavhengig av kritikken mot Almås osv, så er det jo beintøft for børsnoterte selskaper som har lav til ingen inntekt å innhente friskt kapital, pga div makro faktorer. Glemmer dog aldri de knallsolide konseptene til Softox, og er personlig overbevist om at dette kommer til å ordne seg til slutt. Spm er bare hvor lang tid det vil ta, samt hva for løsning de lander vedr det kortsiktige kapitalbehovet.
Tenker som sådan at Soft stiller som en sterkere kandidat for kapitalbistand, sammenlignet med de fleste andre selskaper i samme situasjon. Dette gitt de ekstraordinære positive resultatene til teknologien dems hittil, og de tilnærmede grenseløse mulighetene dette kan by på.

7 Likes

Sitter i samme båt, spørsmålet nå, for meg, er om man skal fortsette å snitte ned eller om man skal la det urealiserte tapet stå og fylle på andre plasser.

Jeg har lest søknaden til forsvaret/edf og sett på de relativt beskjedne estimatene. Bare det lar meg sove litt bedre, jeg er ikke børsskyndig i så måte og er mer blåøyd. Jeg lever i troen på teknologien og hva det kan utrette på sikt.

4 Likes

For å si det sånn: Det har, for de aller fleste, aldri stått på teknologien her. Her har problemet hele tiden vært ledelsen.

8 Likes

Dere er vanvittig risikovillig hvis dere vurderer å kjøpe mere, i et selskap som pr idag skylder 20 mil og som kun har planer om å hente 40 mill gjennom et lån etc. i tillegg er alle prosjektene som er kommet langt satt på frys/vent (desinfeksjon/swis). De andre prosjektene er vel knapt i fase1. Sjansen for opphør er vel overhengende med mindre en partner dukker opp som troll av eske. :thinking:
Edit: som er minimum ville jeg ventet å sett hvilken finansiering de får i det korte løp og hvilke betingelser et evt lån har.

6 Likes

Spørmålet begynner vel snart å være hvor mye av dagens kurs som er det fremoverførbare underskuddet alene i selskapet?

Det er tilsynelatende mye SoftOx kan fikse, men først trenger de vel å få finansieringen på plass. Og med den produktlinjen de har, er det vanskelig å forstå at de ikke har sørget for det.

Hvorfor snudde SoftOx plutselig så markant opp?

Någon köpte uppåt i orderdjupet

1 Like

Noen som tror mer på selskapet enn andre, eller er det bare snakk om kursmanipulering?

Det er snakk om kjøp og salg.

Overraskende hvor få som har kasta korta. 0,5mio omsettning så virker som at flere her som er negative avventer til påske…
er det noen verdi på patentene for å spå enn cemntbunn?

Vil de få noen god pris på patentene hvis de har problemer med stabiliteten?

Fra 09:17

Tror mange rett og slett ikke gidder å selge da de bare sitter tillbake med lommerusk…

1 Like

Veldig mange investerer passivt og følger ikke med på selskapene mer enn å se på totalen en gang i året eller mindre. Disse blir sittende, samt fond osv.

Har lyttet på selskapspresentasjonen en gang til. Lytt fra minutt 25:00 og videre. Almås er krystallklar på at selskapet ikke skal ta wound care til markedet, men selge det til noen. Ikke veldig nytt men spennende. Han virket faktisk litt overbevisende om at det er mulig å få selge det til noen.
Ellers er vel det viktigste at de «deler» selskapet i to: wound care og respatory deceases - der de må ha inn partnere de neste månedene for å ta det videre. Den korte finansieringen sier de kommer på plass fort. Noe den må for å sikre dere videre jakt på partnere. Vi burde kunne forvente kortsiktig løsning ila uken og ihvertfall neste uke. Spennende med evt vilkår for et lån. Hvis ikke de klarer å få på plass en eller to partnere ila de neste 6 mnd (og kortsiktig finansiering) er definitivt løpet kjørt. Jeg tror de selv forstår at en emisjon er håpløst mtp dagens kurs og ditto utvanning for Almås og co. Vi får heie på at en partner eller to kommer på plass ila året. Mega High risk - High reward.

3 Likes