Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Kan det ikke være at de selger ut desinfeksjon, nå som de har prof. of sale og endelig godkjenning.
Softox skulle ikke drive med aktiv salg av produkter.

2 Likes

Svaret på det er vel kanskje så enkelt at man er nærmere å sluttføre en avtale.

Jeg tror at man hadde vært mye nærmere en avtale dersom SWIS hadde gått gjennom hos FDA og at det nettopp er dette Softox ventet på og regnet med i henhold til den magre kapitalinnhentingen.

Desverre ble det ikke akkurat slik så nå blir det å få litt dårligere betingelser.

Bare min tolkning så det jeg har skrevet trenger ikke være sant i det hele tatt.

Jeg håper desinfeksjonsdelen blir solgt dersom den uasnett blir liggende brakk en tid, faktisk håper jeg hele selskapet blir solgt før årsskiftet dersom man ikke skaffer partner.

1 Like

Støtter teorien. De rotet det skikkelig til mot fda og nå har de ikke penger til å ta det videre. Strengt tatt har ledelsen rotet det til med det meste. De prøver å berge stumpene.
Edit: eller bare rett å slett drite i å Berge stumpene. Hvorfor skulle Almås gidde å skaffe penger - når det er han og kompanjongene som overtar teknologien ved en konkurs? Hvorfor skulle Harstad ansettes som Ceo i en tid der de knapt har penger?

VET vi at det gagner Almåsene så «voldsomt» om selskapet går konkurs? Geir har vel ikke lånt selskapet de store summene, det er det vel Kristian som har.

Fortsatt litt usikker på om at det er så enkelt som at alt tilfaller lånegiverne ved en konkurs. Konkurser er ikke gratis de heller.

Tror nok selskapet overlever.

Må si ang SWIS så har jeg stusset litt angående den med ett forsøk på bare 20 kandidater om jeg husker rett, personlig synes jeg det høres lite ut for å få noe godkjent men de kjørte ett tilleggsstudie uten at det hjalp så mye. Det som er nytt i alle fall for min del er at produktet SWIS ikke er stabilt og noe de må gjøre noe med. Så da kommer spørsmålet, har de samme ustabile problemet på SBE og SiS også, da det er i prinsippet samme produkt alt sammen?

Begynner virkelig å miste trua her jeg når man begynner å summere hva som er sagt å gjort de årene jeg har vært inne.

1 Like

Ser en på regnskapet for i fjord er eigenkapitalen det dobbelte av børsverdien. Så de som snakket om konkurs kan ikke henge helt med her😂

Observe Medical låner 10mNOK til en rente på 20% p.a.

Om SoftOx skal låne 40mNOK kan det potensielt bli en kostbar affære.

https://newsweb.oslobors.no/message/586045

Jeg stusset på det samme i presentasjonen angående SWIS og hvilke følger det får for SIS og SBE. Det viser seg det ikke er SWIS i seg selv det er et problem med. Svar fra Softox:

“SWIS was not approved by the FDA because the regulatory authorities did not accept the experiments that were performed by SoftOx to assess cytotoxicity and stability. SWIS did not fail either of these assessments, but the experiments must be repeated. These requirements for SWIS do not affect the development of SBE or SIS. SoftOx has not identified any safety concerns with the technology platform to date, but further safety assessments are required throughout continued clinical development of SBE and SIS.”

7 Likes

Lån gjør ikke selskapet mer attraktivt for partnerskap. Softox bør etter min mening kjøre emisjon selv om det blir en viss utvanning. Jeg er redd et lån bare forverrer jobben med å få inn en partner.

Disse pengene skulle jo vært hentet da de kjørte emisjon på 55 kroner. Men ledelsen har totalt manglet gangsynet når det gjelder å ligge i forkant med å hente penger.

2 Likes

Jeg tror heller ikke lån er det mest sannsynlige, men det har vist seg vanskelig å spå hvilken vei SoftOx-ledelsen hopper.

Det er ikke annet å gjøre enn å vente og se hva de har å komme med.

1 Like

Håper på melding senest neste fredag, begynner å dra ut dette, godt jeg ikke er gammel og har dårlig hjerte.

Kakestykke; Er dette et svar du har fått fra Softox?

Skuffende at de nærmest gir opp SWIS fordi de ikke klarer å kjøre de eksperimentene/studiene som FDA krever!
Dette betyr vel også at de i henhold til FDA må kjøre ekstra safety for SBE og SIS?

Ja det var svar fra Softox. @Truls2

For min del var det betryggende at det ikke er noe galt med kjerneteknologien som eventuelt kunne få følger for SBE og SIS (som er de produktene med virkelig stort potensial).

3 Likes

Det lureste hadde vært emisjon med en større aktør og de eierne som er der fra før. Og en rep emisjon til oss småfolk. Selvsagt på en høyere kurs enn hva den er i dag. Hvis de ikke klarer dette ser det litt grått ut.

Kan heller ikke se så mange news som kan pushe kursen så mye opp fremover. Litt i stampe her

Men vet vi hva dette konkret gikk på?

Noen som husker i farta hvor mange det ble prøvd ut på? Må vel ha en del flere å teste det ut på

"SWIS did not fail either of these assessments, but the experiments must be repeated. "

20?
.

Der kom det enda en melding om at de ikke har noe nytt å melde. Skal sende kursen ned ytterligere 30% i morgen. Hva er det de holder på med?

Update regarding funding of the company

1 Like

De ROPER vi går konk. Men hvorfor ROPER de det?!

2 Likes