Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Egentlig trenger de penger for å gjøre samme undersøkelse med swis på en del flere personer slik jeg forstår det, hvis de vil komme lengre med FDA

For lite datagrunnlag

Der gikk lyset tror jeg! Hva er det egentlig de sier? At de har forsøkt å få til en emisjon, men ingen vil røre selskapet selv til en krone?

1 Like

Eller de vil ha inn på høyere kurs, men det vil ingen. Og da føler de at det blir for stor utvanning?

1 Like

Er denne børsmeldingen en siste skrik om hjelp fra aksjonærene før en fullstendig utvanning skjer på 4-5 kr?

De har sikkert forsøkt å hente til høyere kurs enn tilrettelegger har foreslått, da de sikkert er uenige i prising… Men det ser jo bare mørkere og mørkere ut jo mer kursen faller på børsen… Kjedelig om de må trykke enormt med aksjer for en emi som kanskje kan holde 6 mnd… Men snart har de vel ikke noe valg

Nei, dette er er melding om konkurs og at kreditorene tar over. Dette er det mest grisete jeg har sett på lenge. Dette har sikkert ikke vært planen i mange måneder, men det blir mer og mer tydelig for meg at det har vært planen i en del uker.

Her kunne man forsøkt en fullstendig utvannende fortrinnsrettet emisjon, og det hadde ganske sikkert fungert. Men eierne av den ubetydelige gjelden har rett og slett ikke penger til å forsvare sin eierandel, og da finner de det rett og slett mer opportunt å ta 100% eierskap til konkurboet i stedet.

6 Likes

Du mener disse kreditorene?

Hvorfor ville Almås i så fall ha solgt?

Derfor jeg skrev at det nok ikke har vært planen i mange måneder

1 Like

Så det er en stund siden salget?

November i fjor ja

1 Like

Nå er det to sider her. Det beste for oss og det beste for ledelsen/eierne i softox.

For oss er vel emi eller emi+lån det beste på en lav kurs, sette ned lønninger/styre honorar etc få orden på skuta til noe som kan få kursen opp er ferdig før ny emi eller salg/avtale på noe.

For de kan det godt være at å slå det konk er den beste tanken.

Om de slår seg konkurs, hva skjer da med verdiene vi har i selskapet? Fordufter over natten?

Hva skjer med EDF om de går konk? Kan vel se langt etter pengene derfra da?

“De”, altså styret, skal vel handle på vegne av alle aksjonærer og ikke kun mele sin egen kake.

1 Like

Skjer det alltid?

Ja. Men for aksjonærene hadde det vært ekstremt mye bedre om vi hadde fått 4 retter til aksjer til 1 krone i en fortrinnrettet emisjon for å skaffe de 40 millionene (det er litt over ti mill aksjer i dag i selskapet). Men det VELGER altså ikke styret å gjøre fordi de ikke har de skarve millionene selv for å være med på en slik løsning!

1 Like

Mulig jeg er blåøyd, men åpner ikke Almås familien seg for søksmål om de kjører ned selskapet for å ta over 100% eierskap?

Nope, men her kan man vel muligens si at det hele foregår vel åpenlyst.

2 Likes

Blir spennende å se hva som spinner ut av dette

3 Likes