Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Det forutsetter jo at det er noko pengar å hente… Om det var so enkelt som du gir utrykk for her, ville dei allereie gjort det.

1 Like

Får vi den pikante overskriften «Medtechselskap begjært konkurs av parkeringsbot»?

17 Likes

WTF är det 2st böter som vuxit ?

Er vel antakeligvis at Softox betaler for x antall parkeringsplasser som koster 20 758 kr i året. Og at det er årets regning som ikke er betalt.

2 Likes

Du har sikkert rett i det. Men det blir jo ikke en like morsom overskrift :wink:

De vil vel ikke ha behov for de p.plassene snart sikkert… kommer svaret etter GF i morgen?

Burde det ikke kommet agenda for morgendagen?

Men de har da ikke kalt inn til noe GF? Da blir det ikke noe GF i morgen

Tror de har glemt at de skulle ha avholdt GF i morgen. Amatørskapet lenge leve.
Kravet er vel at innkallelse med agenda sendes ut minst en uke før GF så kan ikke se at den kan avholdes nei. De burde selvsagt informert om den ikke blir avholdt når de har satt den opp i kallenderen sin.

5 Likes

Ser slik ut ja at kravet er minst en uke.

Krav til innkallingen
Selskapets styre har ansvaret for innkallelsen i form av skriftlig henvendelse til alle aksjeeiere. Innkallelsen skal inneholde de sakene som skal behandles på generalforsamlingen, samt skal den:

  • angi tid og sted for møtet
  • være sendt senest en uke før generalforsamlingen finner sted, dersom ikke vedtektene setter lengre frist
  • inneholde opplysninger om forslag til endring av vedtektene dersom dette er satt opp som sak

Deltakelse ved generalforsamling
Alle aksjonærer i selskapet har rett til å delta, komme med forslag og snakke i generalforsamlingen, men de har ingen lovfestet plikt til å møte. Normalt gjennomføres generalforsamlingen ved at aksjonærene deltar fysisk, men aksjonærer kan også delta ved hjelp av elektronisk virkemiddel.

Dersom møtet skal gjennomføres digitalt må det legges til rette for betryggende muligheter til å kontrollere deltakere, stemmegivning og muligheter til å autentisere den som avgir stemme.

Aksjonærene har i tillegg ubetinget rett til å ta med en rådgiver til generalforsamlingen (f.eks. advokat/revisor), gi talerett til én rådgiver eller la seg representere ved en fullmektig. Fullmakten skal i så fall være gitt skriftlig, være datert og signert. Stemmer og uttalelser fra fullmektig skal normalt betraktes som aksjonærens egen stemme og uttalelse.

Det er ikke satt noe minimumskrav for antall aksjeeiere som må være til stede for at generalforsamlingen skal være beslutningsdyktig.

2 Likes

Wow - du er fortsatt der ja?

Edit: Mulig du misforsto meg @InvestMidt - jeg snakker om virkelighetsforståelse og ikke geografisk lokasjon eller tilstedeværelse på forumet.

4 Likes

Jeg påpeker fakta, håper det ikke gjorde så alt for vondt.

‘Almås har en plan som gavner aksjonærene (men ikke smårollingene som nå selger)’ var meningen i ditt innlegg. Det er ikke et faktum, men din høyst optimistiske tro.

1 Like

Hvordan er det på topp 50 egentlig, spesielt etter 14 mars ved volum på over 360K?

Regner med at noen på topp 50 har solgt seg litt ned selv om det ikke er mulig med mye volum pga lavt antall aksjer i selskapet.

Har ikke råd til å betale da pengene trengtes å brukes på champagne og hvitt pulver for å skape luftige drømmer til aksjonærene.

Softox del av neste EXIT sesong…?

Er det noen her inne som har fått livstegn fra IR til Softox i senere tid, eller har de permittert vedkommende? Har forsøkt med et par mailer men det er ikke mye respons om dagen.

Har ikke fått svar på mine mailer.

Ikke jeg heller siden presentasjonen, men jeg har vært krass…

Merkelig, jeg får alltid svar, men jeg stiller seriøse spørsmål, og jeg gjør det ikke hver dag.