Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Tatt med vareprøver å kjørt rundt i alle landets kommuner og sykehjem osv. med brosjyrer og dokumentasjonen som foreligger på alle fordelene, har vanskelig for å forstå at det ikke ville medført salg.

2 Likes

En løsning som du skisserer vil kunne være fornuftig, om det eksempelvis hadde gjort en avtale med en aktør som har salgsapparatet på plass. Da ville jo en leverandør som KiiltoClean AS være naturlig, men her har de vel forsøkt en gang før uten særlig hell. Jeg kjenner ikke til så mange andre leverandører av denne typen produkt innen helsesektoren, men det finnes sikkert også andre etablerte aktører.

Potensialet for å kunne selge overflate-desinfeksjon inn mot oppdrettsnæringen som sliter mye med biofilm i produksjonsutstyr burde også vært en opplagt nisje, men her har vel selskapet aldri gjort fremstøt som jeg kjenner til. Jeg tipset selskapet om dette for mange år siden, men tror aldri de har gjort noe med dette.

1 Like

Der var Veso inne og solgte tidligere men kan se ut til at de har fjernet de produktene, de “hadde” Softox produktene.

https://veso.no

1 Like

Skulle vært Johnson&J, men frykter at det nå er et styrt spill fra Almås m. fam. Har selv etterhvert redusert fra 20k. aksjer til en liten lyttepost. Og det går ikke på troen på teknologien, men på tiliten til Almås!

Så hvordan skal man få inn et nytt styre/ledelse som kan drive selskapet frem dit det hører hjemme?

Stemmer det. Hadde helt glemt Veso. Det må jo bety at interessen for produktet ikke var all verden likevel…

Husker for en tid tilbake at selskapet Milas forsøkte å selge inn mot barnehager. Ser ut til at også dette selskapet har sluttet å promotere produktet. Det dukker i alle fall ikke opp i søk på desinfeksjon. Var vel en ivrig aksjonær som forsøkte å selge via sitt selskap om ikke jeg husker helt feil. Kunne vært interessant å høre hvorfor de sluttet, om du fortsatt er “blandt oss”.

Jeg må vel innrømme at troen på selskapet er på “all-time-low” og at investert kapital her er mentalt avskrevet som tapt. Sitter med de få aksjene jeg har til skuta går ned, med mann og mus i håp om at vi får en “dead cat bounce”.

3 Likes

Med ett slikt rot frem og tilbake godkjent, ikke godkjent, godkjent osv. hvem vil ha de som leverandør? til og med Røde kors er ute av bildet. Beste hadde vært å startet opp det hele på nytt i ett nytt marked nede i Europa som ikke har denne referansen å sikte til.

Ikke nødvendigt med noe penetrering for å vinne anbud på sykehus og lignende. Slutt å tøys.

1 Like

Derav hvorfor Kiiltoclean vant hovedanbudet ifb med forrige HINAS-anbud, hvor Softox såvidt fikk en liten tå innenfor?

De møtte kriteriene.

Hjalp nok ikke på at FHI nektet å forandre sin veileder, hvor alkoholholdige desinfeksjonmidler ble fremsnakket mens det nærmest ble advart mot alt annet.

1 Like

Point exactly.

Hva slags tidshorisont ser dere for dere?

– Det kan jeg ikke svare på, fordi det kan være rask utvikling. Jeg vet ikke. Vi jobber med en plan.

Ifølge Almås jobbes det med ulike alternativer, som han ikke kan kommentere ytterligere.

– Vi har sterk tror på selskapet og teknologien. Det har vist enormt sterke resultater i klinisk fase, så vi har tro på at vi skal finne en løsning, sier styrelederen.

ENORMT sterke resultater i klinisk fase 😮‍💨
Og det kan være en rask utvikling 😵‍💫

Almås sa sist de hentet penger at de aldri ville sette selskapet i en situasjon der de gikk tom for penger. Det ble også sagt at der de lånte penger fra sist les Kristian Almås var det vilje til å låne ut mer. Så Almås er alt du sier bare bløff?

3 Likes

Softox har nå en børsverdi på litt over 40 mill.
Det vil si geniet Almås har klart å kjøre ned kursen fra 250mill til 46 mill fordi han skulle hente 40 mill.
Hadde de hentet 40 mill istedenfor å melde at de jobber intenst ville de kunne hentet det til en kurs kanskje 300-400% over dagens.

3 Likes

Skittent spill hele greia. Jeg regner med at enkelte aksjonærer som kjenner noen advokater har tatt en uformell prat. Noe annet vil forundre meg.

1 Like

blir det emi på 1kr eller under da

Du skjønnar vel at dei ikkje har noko val i denne samanhengen når det kjem til å informert ut til markedet om dette? Om dei faktisk ikkje får til å hente pengar og går konkurs, so blir dei i alle fall ikkje saksøkt for å ikkje ha advart om at dei har problemar med å skaffe kapital.

De kunne kjørt en emisjon istedenfor å melde at de er på intens jakt etter penger.
Idioti å melde noe slikt istedenfor å hente penger der å da.
Almås er ikke rett mann til å lede eit selskap det har han vist til gagns.

Almås har en plan, en slu plan for å kuppe restene av selskapet. Blir mer og mer overbevist etter rokeringene i ledelsen/styret, børsmeldingene, Q4 fadesen og når styremedlemmet trakk seg.

2 Likes