Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Spørs hva de mener med det, kanskje de prøver å selge det

Meget mulig de gjør det men ville det ikke vært bedre å selge den biten hvis det var godkjent i flere større land? enn å bare selge som nå Norge, Sverige. Her ville vel prisen vært betydelig større hvis det hadde hatt godkjenning i de største landene i EU som bla. Tyskland som de hele tiden har sagt skal prioriteres som de første…

En søknad koster ikke alle verden i forholdhold mener no jeg.

Har ikke fulgt så mye med dette selskapet i senere tid, men hvordan har det gått med prosjektet i København med inhaleringssprayen for lungene?

Selge desinfeksjon delen. Kjør en emisjon og hold fokus på å ferdigstille SWIS og SBE. Legg SIS på vent som er det mest kostbare studie.

Nå når Kemi har godkjent er det bare godkjenning i de øvrige eu landene som gjenstår. Virket som de fleste på dette forumet mente dette var som formaliteter å regne, at disse ville bli godkjent etter ca 3 måneder

Fortsatt en seiglivet affære å skulle lykkes med markedspenetrasjon gjennom å vinne anbudskonkurranser for en så rykende fersk teknologi. Ville markedet hatt tålmodighet til å vente hvertfall 2-3 år på inntekter av nevneverdig grad? Neppe.

Fra denne storsatsningen til å legge alt ned? Det er noe som skurrer noe jævlig i mine ører…


3 Likes

Tja, sofox har ikke hatt salgs og markedsførings apparat men har allikevel prof of sale via hinas. Mangen sykehus i Europa.
Softox har det beste hocl produktet på markedet såvidt jeg vet, har de ikke!?
Skulle ikke være utenkelig i det hele tatt at noen med et salgs og markedsførings apparat var Interesserte.

1 Like

Poenget er at det langt fra er gitt at kontrakter ville ha kommet mer eller mindre over natten. Markedspenetrasjon er en seig prosess, om man liker det eller ikke. Og uten inntektsgivende kontrakter, hvor alt annet var lagt dødt, ville Softox vært et tomt skall tilsynelatende uten livets rett.

Skulle hele selskapet havne i grøften og aksjekapitalen tapes, så må jeg i det minste takke politikerne som med jevne mellomrom har skrudd opp aksjeskatten, slik at nå nesten 40 prosent av tapet kan trekkes fra på skatten. Til vanlig synes jeg ikke mye om tilskruingen av skatten, fordi jeg tror den rammer APs sagnomsuste “vanlige folk” og deres pensjonssparing mest.

1 Like

Hvordan ser topp 50 ut nå?

Sånn her ser top 50 ut. Hvert fall før leggetid:

1 Like

Hvordan var avtalen når de kjøpte 50% av Ose Water AS noen som husker?
Synes jeg husker at de skulle gjøre opp for dette kjøpet en stund senere eller husker jeg feil?

Softox har i flere måneder lett etter finansiering, etter at det ble annonsert at midler fra prosjektet deres med European Defense Fund (EDF) kommer senere enn først antatt.

Trenger 40 millioner kroner

Selskapet trenger 40 millioner kroner for å sikre seks måneders likviditet, har de tidligere meldt.

Når finansieringen for øyeblikket uteblir, kutter selskapet i kostnadene: Nå legger selskapet ned avdelingen i Danmark ned, og de ansatte permitteres. Det opplyser selskapet i en børsmelding.

Nøkkelpersonell fra den danske avdelingen skal bli «reengaged», skriver selskapet.

– Det er syv ansatte i Softox Solutions Denmark som sies opp, da permitering ikke er mulig i Danmark, sier styreleder Geir Almås til MedWatch.

Almås sier til E24 at han ikke vet hvor lenge de ansatte kommer til å være uten jobb:

– Det avhenger av fremdrift og refinansiering, sier han.

– Hva slags tidshorisont ser dere for dere?

– Det kan jeg ikke svare på, fordi det kan være rask utvikling. Jeg vet ikke. Vi jobber med en plan, sier han til avisen.

Stille fra Danmark

MedWatch har kontaktet Hans Jørgen Holum, som står oppført som landssjef for Danmark på Softox’ hjemmeside. Han sier at han ikke innehar denne rollen i Softox lenger, og at han ikke lenger er ansatt av selskapet, men at denne endringen skjedde tidligere enn i dag. Utover det vil han ikke gi noen kommentar.

Fredag ettermiddag meldte selskapet at styremedlem Kari Myren trekker seg med øyeblikkelig virkning.

Skulle vel strengt tatt vært unødvendig å si de opp hvis de har en løsning som nært ligger på bordet eller? :upside_down_face:

2 Likes

De får jo ikke solgt noe som helst uten selgere.

Om du tenker på at de kanskje får solgt hele desinfeksjonsbiten, så vil nok kursen få et kortsiktig blaff, men da er jo selskapet tilbake til å være et rent utviklingsselskap igjen uten noen inntekter. SBE, SWIS og SIS er jo mange år fra markedet enda, og selskapet har ingen finansiering på plass.

Desinfeksjon skulle jo være grunnlaget for finansiering av øvrig utvikling, men her har jo ledelsen ikke akkurat imponert med regulatoriske kunnskap og søknadsprosesser…

Nesten som man tenker at salg av hele selskapet kan komme på bordet men man får se hva som skjer.

Herregud for noen 5-6 uker sier jeg bare.

Det er jeg helt enig i.
Ved rask løsning i sikte, hadde man ikke sagt opp de ansatte i DK.
Styreleder regner ikke med en rask løsning.

Børskurs pt = 4,55.
Markedet regner heller ikke med en rask løsning.

1 Like

Softox selger rettigheter på desinfeksjon produktene. Softox får x-antall millioner for rettigheter og prosenter av salgsinntekter.

Softox har forespeilet at Desinfeksjon og sårbehandling skal markedføres av andre på lisens, når de blir ferdige utviklet.
Om jeg ikke tar feil.🫣

2 Likes

De burde bare konsentrere seg om det de har klart, og det de har råd til. Dette er desinfeksjon. De har tapperi, så ansett ett lite salgsteam og gjør jobben selv. De fleste store selskap startet i det små.

1 Like