Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Min erfaring er at da skal man kvitte seg med mange for at det skal ha noen vesentlig effekt i den situasjonen de er i nå. Og dersom de med dette grepet kvitter seg med viktig kompetanse, så kan pluss fort bli minus.

2 Likes

Her kunne Almås gått som ett godt eksempel med å kutte i ett av norges best betalte styrehonorarer til det halve når det er så prekært som det er økonomisk! Men nei 1,8 mill til han skal tydeligvis ikke kuttes…

6 Likes

Markedets respons:
Børskurs 4,98 nå

1 Like

Har han 1.8mill i styrehonorar??

Det er bare begynnelsen. Ender nok dagen rundt 3kr. Selskapet kommer ikke med noe nytt og kaoset er totalt.

Trodde det var 1,8 men husket feil, det er 2 mill.

3 Likes

Det var noen forslag lengre opp i tråden fra @nofun, meg selv og andre om at det kanskje kunne lønne seg å rive av plasteret. Men lærdom/lærepenger kan også være verdifullt å ta med seg videre.

4 Likes

Wow var litt av en verdi på jobben han gjør. Gode resultater å vise til kanskje? Ikke good governance!

Selskapet hadde sikkert klart å hente 40m kroner hvis de kjørte en emisjon for 3 måneder siden på kurs tilsvarene dagens dvs med en 80% rabatt.

1 Like

Nesten så vi kan håpe sosialistene i regjeringskontorene øker skatten på aksjer igjen XD

2 Likes

Håper Almås blir stilt personlig ansvarlig her og er personlig konkurs når dette er over.

Håper Almås er forberedt på søksmål der han blir holdt personlig ansvarlig.

Hva tror du skjer med selskapet?
  • Nå går de konkurs
  • De klarer å redde selskapet
  • Usikker
  • Faen til mas om avstemninger🤬

0 stemmegivere

Har Almåsingene nok cash til å spytte inn for å kjøpe ut det resterende lånet til de andre og kjøpe ut konkursboet etterpå, eller vil de gå videre med noen av de som har sitter med pantet?

Almås er snakkesalig :sunglasses:

Tenker at Finansavsien burde funnet frem et annet bilde av Almås. Ingen grunn til å smile. Eller kanskje Almås fortsatt kan smile uansett hvordan det går.

Some things never change

Det som forundrer meg mest her er at nå når selskapet endelig har fått godkjenning på plass for desinfeksjonsproduktene så legger de den ballen helt død. Her har de et produkt med beviselige gode kvaliteter, så hvorfor ikke ansette noen selgere og få fatt på omsetningen? Sykehus, barnehager, flyselskaper, oljeindustrien burde alle være opplagte kandidater for SafeDes.

Med dagens styre og ledelse tror jeg dessverre dette går mot konkurs. Tragisk nok for produktene er faktisk gode.

2 Likes

De skulle lagt ALT annet dødt bortsett fra Safedes og Effectdes. Minimalt med utgifter, og fokusere på å implementere disse produktene i markedet. Tjene penger og ta tak i de andre patentene etterhvert.

2 Likes

Produktene safe og effektdes er ferdig godkjent og er kommet inn i norske og danske sykehus og de kan vise til særdeles gode resultater fra Hemsedal prosjektet, mindre sykefravær, bra for huden og nærmest ingen voc i luften.
Dersom de får til å selge disse produktene, safe og effektdes, til noen pengesterke vil kursen snu på en femøring.

2 Likes

Er jo akkurat dette som ikke henger på greip, at de legger den ballen helt død…

1 Like