Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Er ingen ting som heter backup her i gården. Ellers når man låner penger i verden så blir man bedt om å ta forbehold for renteøkninger og ha en liten buffer.

Og nå skal dem plutselig betale lån… noe jeg ikke har fått med meg…er det noe vi burde ha visst skulle skje? Uansett så stinker det av det opplegget med dustete børsmeldinger.
Ja, det er surt å tape penger på børs, men det er en del av gamet. Jeg overlever greit selve pengetapet. Det har jeg stort sett forsonet meg med. Men, årsaken til at det skjer, den er f… ikke grei. Lur han Tangen som tok hintet.

3 Likes

Et styreverv er personlig, og ansvaret er individuelt – uavhengig av om vervet er betalt eller ikke. Det betyr at du kan bli holdt personlig erstatningsansvarlig hvis noen mener at styrets oppgaver eller plikter er forsømt. I verste fall kan det gjøre at du eller andre styremedlemmer går personlig konkurs.

Hentet fra nettet. Det er vel litt i seneste laget å tegne styreansvarsforsikring nå, hvis de ikke allerede har gjort det.

GF på Onsdag. :eyes:

Handelsstans på 5,12 :see_no_evil:

Smått tragisk å sjå kompetansen som er igjen i styret til selskapet.

Board of Directors Archives - SoftOx Solutions (soft-ox.com)

Kari Myren var den eneste som har relevant kompetanse med utvikling og kommersialisering av produkter innen farmasi/biotek.

image

Noen her inne som vet om Kari Myren (avgått styremedlem) sitter på aksjer?

3 Likes

Proff henter info om aksjeinnehav fra Aksjonærregisteret.
Aksjonærregisteret viser aksjeinnehav pr 31 12 hvert år:

https://www.proff.no/rolle/kari-myren/oslo/1116086/

Svar: Myren eide ingen aksjer i Softox ved årsskiftet.

SoftOx Solutions AS: Restructures to conserve resources while exploring strategic alternatives

Enda en melding uten særlig konkret info

Da er de i hvert fall ikke klar for å melde konkurs ennå. De prøver å berge selskapet.

3 Likes

Det blir verre og verre :skull:

1 Like

Meldingen med mest substans så langt. Ikke at det er noen prestasjon.

2 Likes

Nei, dette er bedre. Fortsetter de slik, med konkrete tiltak så skal det være mulig å snu dette.

Så håper jeg de som jamrer om konkurs nå kan ta seg ei bollepause…

4 Likes

Hvem skal egentlig gå inn med kapital til ett selskap uten nevneverdig ansatte og som har ett produkt klart til å kjøres ut i EU og som blir bare lagt død?

At de er kommet på dit hen at de nå må gjøre alt dette er en prestasjon i seg selv. Er det ikke avdelingen i Danmark som har stått for SIS?

Vanskelig å se hvordan færre ansatte i en avdeling vil hjelpe nevneverdig på finansieringsutfordringene, og dersom dette også er ansatte med en viktig kompetanse, så er det vanskelig å se om dette vil hjelpe.

Det er vel ganske logisk at mindre lønn ut gir lengre tid til selskapet ikke kan dekke sine forpliktelser (konkurs)?

1 Like

Softox er vel (til dels) en kunnskapsbedrift.
En rekke nøkkelpersoner har allerede forlatt selskapet.
Hvordan blir det å selge innmat i selskapet, uten de hodene kunnskapen sitter i?

Disse personene vil neppe komme tilbake, så døren for å fortsette driften blir nå gradvis mer og mer lukket.

Ikke svar at alt er dokumentert.
Det er alltid verdifull know how hos viktige personer.

1 Like

Er forskjell på oppsagt og permittert.

1 Like

Et skritt nærmere konkurs. Korthuset vakler enda mere. Klarer ikke å tolke noe positivt ut av denne meldingen.