Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Jeg føler meg rett og slett lurt. Personlig tror jeg det er utrolig mye som har blitt holdt tilbake, og flere ting har blitt pyntet på. Det KLØR etter innsideinfo! Vil ha alt på bordet, så jeg får se hva som egentlig har foregått i dette selskapet det siste året.

6 Likes

Xxxx

1 Like

Det er helt klart høyaktuelt hvis resultatet blir styrt konkurs med fordel til Geir Almås. Tror ikke man får så mye nyttig info der nå, så lenge det er liv i selskapet.

Noen får opprette starte en SPLEIS, hyre en advokat som er god på dette.

3 Likes

Støtter et tiltak med advokat hvis det blir nødvendig. Og hvis hen skulle finne en god sak, så tror jeg det ville være lurt å gå ut i media med det.

Jeg er med, har p.t. et urealisert tap på 550K, putter gjerne noen kroner på en advokat om nødvendig.

1 Like

Har urealisert tap på rundt 1.2m :woozy_face:

1 Like

Har ikke ønsket å sett etter enda her men det er nok ett tap på over 500k her også

Nå må vi ta oss en bolle og tenke realistisk og fattet, la ting utspille seg og la oss ta det med stoisk ro.
Halv årslønn men har mer en nokk til en Spleis dersom det ikke bare er tomprat, mye kan skje framover.

2 Likes

Må se hva som skjer først, men er klart med på et spleiselag dersom det trengs.

Med nok aksjer på tvers av oss kan vi også kreve egf dersom det er noe vi ønsker å stemme over.

Blir bare mørkere og mørkere dette… Finansiering ser ut som en umulighet. Hvor skal dette ende

Dette er sikkert lurt å gjøre så tidlig som mulig. Mulig de har signert taushetserklæringer osv, men verdt ett forsøk. Ved eventuelt konkurs så det nesten for sent.

1 Like

I forhold til eventuell konkurs, for et selskap som har brukt mye penger på utvikling og har hatt minimalt med inntekter så må det vel være en del i fremoverførbart underskudd av verdi i selskapet også?

Det er MØRK stemning her på tråden. Jeg velger å tro at de klarer å finansiere seg - men til en saftig rabattert pris

Jeg tar vel som de fleste her på tråden og aksjonærene i selskapet som gitt at det blir kjørt en emi til lav kurs for å få inn 40 millioner om ikke annet som en siste utvei. Hva har man å tape på dette dersom alternativet ellers er konkurs?

Andre klokere hoder må gjerne informere meg om noe annet dersom jeg overser noe åpenbart :slight_smile:

Innsatsen.

4 Likes

Kan du forklare hvorfor de har sendt ut flere mld for å informere om den kritiske økonomiske situasjonen? De viste jo at dette ville drive kursen nedover.

2 Likes

Tror det er overhengende fare for at kursen kjøres under en eventuell emi kurs som sist, så får de ikke inn på annen måte kan det bli tøft dessverre.

Totalt uansvarlig drift. Husker ikke alt i farten, men de skulle vel i utgangspunktet ikke være avhengig av støtten fra EDF til å drifte frem til sommeren (?). Isåfall så er det jo ljug og bedrag… Skulle tro dem satt drita fulle på styremøtene.

1 Like

Det er iallefall nettopp endringer i utbetalingen fra EDF som ble kommunisert som årsaken til behov for kapital i meldingen som kom i februar slik jeg leste den.

Uansett så lurer jeg på hvor tidlig noen i selskapet forstod at kapitalbehovet ville gjøre seg gjeldene på dette tidspunktet?