Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Har de jobbet med snart ett par år nå med DNB uten resultat eller melding om noe som er konkret.

Regner med det blir emi før konkurs, alt annet vil jo være veldig spesielt.

1 Like

Fra så opp i skyene til å ikke søke godkjenning en gang?? (denne er fra Q3 2021).

Det omsettes nå litt aksjer så blir utrolig spennende å se hvem som trekker det lengste strået her.
Blir finansieringen i orden om det er partner eller salg så bør aksjen komme godt opp igjen. Velger de emisjon skal den non enda lenger ned.
Har selv tro på salg eller partner da det vil koste Almås mye å gå for en emisjon nå.
Da får han heller bare innse at en partneravtale/salg ikke ble like bra som han hadde sett for seg for noen måneder siden.
For en kommer ikke utenom at penger må på plass for å komme seg videre.
Produktene er unike det er det ingen tvil om så her bør ledelsen klare å få til noe.

7 Likes

Hele problemet er jo at de prøver å kun hente penger, nok en gang, for de neste 6 månedene… og vi er allerede på lånt tid.

1 Like

Selskapet må bare innse at en avtale med BP nå ikke blir like god som den kunne blitt. Men patentene selskapet sitter på bør kunne prises rimelig høyt tatt i betraktning hvor unike de er og dette er virkelig noe verden trenger fremover. Husker ikke helt hvor stort markedet var her men vi snakker 10 talls milliarder og selvfølgelig i dollar.

4 Likes

Sitter å leser gjennom eldre meldinger og analysen fra SB1M og kommer vel frem til en konklusjonen at lite har skjedd frem til nå ut fra det Almås har kommet med. Så stiller meg spørsmålet hvordan skal de greie å finne noen som er villig til å gå inn med kapital når det hevdes så store tall og potensiale og de satser ikke en gang på produkt som er ferdig godkjent?

Uten noe som helst forhandlingskort på hånda og mye rot frem og tilbake i flere år spurte jeg meg selv om hvis jeg hadde pengene ville jeg gått inn med 100-200 mill i form av partner, nei. Jeg hadde definitivt ventet og eventuelt kjøpt opp boet, jeg ville ikke ha bidratt med nødhjelp. Så gjenstår det å se om de med pengesekken tenker andelenes enn meg, (forhåpentligvis for min eierandel).

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Vært på ferie en stund. Sikkert som mange andre.
Ikke skjedd noe ser det ut til?
Forsatt ikke for seint å kjøre en fortrinnsrettet emi på 150 mill. De har vel peng til å leve over en egf og emi periode.
Med åpen tegning for ikke-aksjønærer. Så får alle som har aksjer satse det de vil men sjans for å fylle opp. Samma hva kursen er/blir sålenge alle aksjonærer får tegne.
Ville vært sunt å få utvannet Sjefen sjøl. han sitter på for mange stor andel i forhold til dårlige finansielle avgjørelser for å beholde kontroll.

150 er vel nok til å betale ut lån og drifte i 1 år

2 Likes

Tror det jobber med partner eller salg fremfor emisjon nå.
Almås ønsker nok å skape mest mulig verdier for seg selv og aksjonærene fremfor en stor utvanning slik det nå ville blitt.
De reelle verdiene i Softox er skyhøyt over dagens kurs. Så her bør noen fra BP kjenne sin besøkelsestid.

Kan du forklare hvordan de skal hente 150m, gitt at noen faktisk var så interessert i de “viktige” patentene kunne man lagt inn et bud på 120m og fått hele selskapet ? ( uforsvarlig å ikke akseptere 2 x market cap)

Tydeligvis er hypoklorsyre stabilt /lett nok å produsere i tilfelle hvor det er uslåelig og fortsatt for dyrt også etter tilsatt en stabilisering komponent ( som er hoved patenten ) tilfelle hvor det er gode nok alternativ ie alkohol. Hvis det i tillegg er spørsmål rundt stabiliteten/holdbarheten til blandingen er det ikke mye verdi igjen.

Selv om det skulle vise seg å være super effektivt mot visse lunge sykdommer vet jeg ikke om det går å få patent ( som står en tvist) på behandlingsformen, den aktive komponenten er hypoklorsyre og det jo tilgjengelig for alle

3 Likes

Om BP hadde bydd 150 mill ville de ikke fått overtatt selskapet. En snakker nok 10x av det.

1 Like

Det går ihvertfall ikke fort med selskapet mtp å finne en løsning. Ha en softox fri helg.

Alle bud er vel meldepliktig men det er tyst som natta. Aner ikke om det er vanlig praksis å gå ut med skambud på patenter og lignende men her er det skremmende lite info gitt ut til aksjonærene. Ble for binært for meg, ses eventuelt på hurtigtoget🤪

Snart tre uker siden siste melding, selv om jeg er veldig spent på hva som skjer, og det kan være hva som helst, så tolker jeg det foreløpig og i fravær av emisjon som litt positivt.

1 Like

Har sett litt på regnskapene til Dinge og Hermod farms som er de største eierne og knyttet til Almås. Skal man legge 2021 tallene til grunn og ta med at aksjeverdien er en brøkdel av det den var i des 21 så kan det ikke være så veldig mye de kan spytte inn ekstra etter det jeg kan skjønne ut fra de tallene. (21 vel å merke). Broder har en del mill i ett annet selskap som eventuelt kan gå inn men langt unne de 50-60 mill det var snakk om.

Hvilken løsning som eventuelt kommer kan bli av det negativet slaget for mange.

Utrolig stille fra selskapet. Savner litt informasjon om evt framgang i finansiering.

Sykt å melde at de er i sterk økonomisk krise og så fortsatt ingen avklaring 2 måneder senere.

2 Likes

Vi har slutt på penger
Vi har slutt på penger
Vi har slutt på penger
piiip
piiip
piiip
piiip
piiip
piiip

Bare helt tragisk å rævkjøre ett selskap så til de grader! Alle vi vet i allefall hva Safedes kan brukes mot å det er ikke så rent lite…

2 Likes