Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Vi kjører påskepoll!

  • Salg av desinfeksjonsdelen
  • Partneravtale med BP selskap
  • Salg av SIS/SWIS rettigheter
  • Lån
  • Emisjon
  • Ingen løsning - Konkurs
  • Kombinasjon av noen av alternativene over

0 stemmegivere

50-50 emisjon eller konk, men kunne bare velge en.

Har selv vært på XXL å kjøpt men hvis man ser på utgående dato så skulle de ikke vært i salg. I alle fall på XXL Tiller, sjekket alle flaskene når jeg kjøpte sist i Januar. For håpe de får inn nytt parti men tviler i grunn da de sa det gikk ikke mye av det som utgått dato kjanskje kan bekrefte.

På XXL Forus hadde de limt en strekkode over utgått best før dato.

Ja her er mye støy fra utsiden, noen fantaserer om konkurs også.

Blir det konkurs er det trolig at Almås har en plan for å berike seg selv. Men tviler på et slikt utfall. Selv tør jeg ikke sitte tungt inne før noe mer er avklart omkring den finansielle situasjonen.

Samme her… så jeg må jo beklage til @Aaleby for den skarpe tonen min når han skrev at det kunne komme brått… det som irriterer meg mest er at jeg faktisk trodde på at de ville ha midler frem til sommeren - som de nesten skrev direkte i børsmeldinger i oktober. Men vi ser jo at Almås prøver å unngå emisjon for alt det er verdt på disse nivåene… bare han ikke brenner alle broer i forsøket på å holde dette flytende uten… trodde også de ville ha noe bedre kort på hånden innen en så akutt pengenød kunne oppstå.

All investering i selskapet føles nå som en ren gambling…

5 Likes

Ser Almås og han nye i styret (fetteren) Adrian Bignami står for fire patenter sammen siden 2013 så han kjenner teknologien veldig godt. Men om det er positivt med mer eller mindre familiebedrift i styre akkurat nå som kassa er tom er jeg heller noe skeptisk til foreløpig før en eventuell løsning kommer.

https://patents.justia.com/assignee/wiab-water-innovation-ab

1 Like
2 Likes

Det som gjør meg bekymret er at når neste pandemi/krise er et faktum er ikke Norge selvforsynt med legemidler som Softox produserer og har i pipelinen, som kan behandle infeksjoner, og som kan bli mangelvare ved neste pandemi/krise.

4 Likes

Rett før pandemien satte inn kom Helsedirektoratet ut med en rapport som framhevet at Norge må bli mer selvforsynt med legemidler.

Nasjonal legemiddelberedskap - delrapport lagemiddelproduksjon.pdf (1,4 MB)

3 Likes

Har tenkt på dette før. Selv om jeg ikke er fan av at staten eier selskap, er det gjentatte ganger i historien vært en fordel at staten går inn på eiersiden for å støtte oppbyggingen av nøkkelselskaper innenfor industrien. Norge har vel ingen egne bautaer innenfor farmasi, og om vi skal klare å få det i fremtiden hadde kanskje teknologien til Softox vært fint å sikre seg innenfor Norges grenser. Nå er jo det sikret til en viss grad gjennom samarbeidet med forsvaret, men det ser ut som de er de eneste som ser verdien i Softox-teknologien.

4 Likes

Kör de befriften på luft nu ? Kan inte vara många pesetas kvar

1 Like

Går på de siste svenske kronene fra Wiab Water nå Erpe.

1 Like

Det skal ikke så mye til, det er noe av det morsomste med denne.

2 Likes

Tror ledelsen nå har en annen plan en emisjon. Om det var emisjon ville den vert kjøtt for lenge siden.
Så bli ikke forundra om dere våkner opp til melding som får aksjen til å sprette tillbake til 20 tallet i første omgang😉

3 Likes

Mitt longshot bet også. Himmel eller helvete. Blir overrasket om det havner midt i mellom.

3 Likes

Kan vel se ut som om de sliter med å finne risiko kapitalen de trenger, når det nå har gått par måneder siden første meldingen og ansatte er oppsagt. Hadde de hatt en løsning nært forestående ville behovet for oppsigelse vært unødvendig. Kan nesten virke som om en emisjon er utelukket som alternativ da det ikke er foretatt noe i den retningen enda… enda så prekært behovet er ref. oppsigelser og meldinger.

At desinfeksjonen legges død å ikke søkes om i flere land når de har Coopmed som skulle ta seg av satsningen i EU er mer eller mindre helt uforståelig. Wiab Water økte omsetningen i 2022 vs 2021 og gikk så vidt i overskudd så salget har økt.

2 Likes

En avtale med BP der avtaler om partnerskap eller salg ville vert det beste nå slik situasjonen er. Om ledelsen gjør jobben sin nå bør dette gå i boks.

For biotek er det særdeles vanskelig å finne risikokapital nå. Dette har vært formidlet av flere biotekselskap og i media. Softox har ikke sjans å finne risikokapital i dagens marked. Salg eller konkurs er mitt tips.