Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Hatt grei avkasting de få som kjøpte på 4 for en uke siden… :slight_smile:

Blir spennende fremover. De voldsomme svingningene viser bare hvor lite float det er. Blir det en ok løsning kommer kursen til å gå mangegangeren.

Greit å ha i mente at det er aksjer for ca. en halv million kroner som har doblet CMAP de siste tre dagene. Det er veldig lett å pumpe kursen, men neppe lett å selge noe volum på topp

3 Likes

Dvs neppe lett å komme seg inn med mer enn småpenger uten å drive kursen noe veldig :wink:

Med tanke på historikken til radarparet, bør man trå varsomt…

PCA tribunal deemed acts of Polish agricultural property agency not attributable to Poland – Investment Treaty News (iisd.org)

2 Likes

38% opp. Noen som sjanser på at det vil komme en kursdrivende nyhet med det første?

1 Like

Er det i påsken Softox skal stå opp fra de døde?

5 Likes

Da er det vel nesten som om man må vurdere å bli religiøs.
Det var jo i påsken for et par år siden at Kemi tok helomvending på desinfeksjonsgodkjennelsen, noe som egentlig initierte den lange nedgangen til Softox.
Så det hadde passet godt hummels.

4 Likes

Softox døde for våres alle og Almås spesielt sine synder…

Men stod opp fra de døde tredje dag. Og for opp til himmelen!

  • vi skal opp til himmelen dere! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Skal sitte ved Big Pharmas , den allmektige Fades høyre hånd… :crossed_fingers:

Og skal derfra komme igjen for å dømme både levende og døde! :hushed:

  • og alle negative sytpeiser på denne tråd… :wink:
7 Likes

Neppe. Det var nok bare en liten pump & dump. Noe som gjorde noen raske penger på naive softox investorer! God påske :money_with_wings:

3 Likes

Skjer lite på handelen.

Opp 22% på 202kr :joy: :man_facepalming:

1 Like

Til å arbeide intenst med finansiering så brukes det tålig med tid her, det er vel begrenset på hvor lang tid det kan ta før man må melde noe.

Det jeg undrer meg over er hvor plutselig dette finasieringsbehovet oppstod. Var det virkelig ingen i selskapet som kunne forutse dette eksempelvis i okt-nov i 2022?

1 Like

SoftOx har midlertidig permittert ansatte og lagt ned alle kostbare utviklings prosesser, dette har må nokk ha kjøpt dem mye tid de kan bruke til jobbe med finansiering og restrukturering av selskapet.
Jo mer tid de bruker på dette øker sjansen for at de får noe bra på plass tror du ikke? Håper de bruker all den tiden de har råd til å bruke.
Personlig tror jeg at at de kan få til salg av desinfeksjonsdelen, eller avtaler med uppfront betaling.
Desinfeksjonsdelen er nyligt blitt godkjent av Miljødirektoratet og Kemi og det er bare formaliteter som gjenstår før dette kan selges i hele Europa, det er et sterkt kort.

2 Likes

Salg av desinfeksjonsdelen tenker jeg ikke er umulig, som du sier så har de godkjennelse, pluss at det er litt rart at de i Q4 presentasjonen sa at de legger den delen “død” dvs ikke går videre med det selv i disse dager. Det alene styrker hypotesen om salg da det er den delen av porteføljen som er klar for markedet.

Avtaler om oppfront betaling som i finansiell partner vet jeg ikke dersom det er det du mener, de har vel hatt kontakt der over lengre tid med noen, hvem eller hvor langt de har kommet i samtalene det vet vi ikke.

Jeg har tidligere sagt at i denne situasjonen Softox er i nå så må/bør man gi litt mer for å lande en avtale dersom de var nære før februar og meldingen som kom da. Jeg vet jo ikke men tror kanskje at Softox ventet på 510k for Swis fra FDA som en del av sluttforhandlinger med BP (dette er bare min teori).

Uansett det er ikke over, jeg hadde nok peronlig litt for mye penger i Softox i utgangspunktet, og nå føler jeg noen dager jeg har solgt meg litt for mye ned, man håper jo at det går bra. Ordner det seg er jeg fornøyd dersom jeg går i null. Ordner det seg ikke har jeg iallefall minimert tapet noe med å selge meg ned.

God påske :slight_smile:

Vet ikke hva som er mest realistisk, salg av hele desinfeksjonsbiten, lisensiering av det eller en partner avtale som kan sprøyte kapital inn.

XXL har ikke produktet lenger :man_shrugging:t2:

Joda

Men de har prof of sales på norske og danske sykehus💪Det er over hundre ganger bedre.

2 Likes

Ikke i Storgata Oslo

Edit

Ser ut som det er inne

Bare ubrukelige ansatte da

1 Like

Er bedre at de ikke melder noe enn å legge ut en ny melding som sier “Vi jobber fortstt intenst med å finansiere selskapet” :joy:
men er enig med deg! Tror dere emi ballen er lagt død?

Alle tre alternativene fremstår vel som like urealistiske?

1 Like