Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Det var helt nytt for meg, ante ikke det var slike koblinger men når han var blant de første inne i Softox så er det ikke helt utenkelig det nei.

Gjorde meg ikke så veldig mer trygg på styret det akkurat…

Fetter var det

https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=577287&attachmentId=250905&obsvc.item=1

7 Likes

God morgen godt folk🙌 Fin start på dagen i dag❤️

Tror det ikke er lenge til det kommer en fin melding om at Planen til Almås er i boks​:ok_hand::pray:

Ønsker alle en fantastisk helg når den tid kommer🤩

2 Likes

Vet ikke om det er flere som ble betenkt med flere Almåser inn i styre men jeg ble i alle fall det.

Det bekrefter vel bare det man forlengst har visst; Softox er et sololøp fra brødrene Almås, som orkestrerer så godt som alt fra A til Å.

1 Like

Slår det konkurs kjøper boet med noen få investorer så begynner satsningen av desinfeksjonen i EU og eierandelen er større, er min tro nå

Tror ikke det er så enkelt.

1 Like

Må si det har vært en helt for jævlig reise dette. Og den er ikke over enda.
Har likevel tatt tapet mentalt, og tenker at det er en ren lottobonus hvis vi kommer greit ut av situasjonen.
Har ikke ord for å beskrive det som har skjedd. Har jo vært et rent eventyr, med negativt fortegn.
Det jeg håper på nå er egentlig salg av hele selskapet, selv om jeg ikke tror det er på bordet.
Det jeg står igjen med er at teknologien til Softox er utrolig bra.
De har mye ekstern funding på SBE og SIS videre, noe som setter selskapet i en ok posisjon hvis noen skulle være interessert i dette.
Potensialet er fortsatt enormt hvis noen vil komme inn og videreutvikle Softox.
Jeg setter også spørsmålstegn til det meste de har gjort og skjønner ingen ting av strategien de har kjørt. Hele opplegget er bare for drøyt.
Ser flere spekulerer i å kjøre selskapet konk for så å ta det videre.
Dette høres også relativt vilt ut, og håper virkelig ikke noe slikt er mulig.
Har snakket med Geir ved flere anledninger og mitt inntrykk av han er ikke helt i den gaten at han er typen til det.
Tiden vil vise hva som skjer videre. Men jeg ønsker oss alle lykke til, og håper virkelig at de greier å finne en løsning.

10 Likes

Godt skrevet! Alt som skjedde fra februar til nå er så rart og det skjedde så fort. Skjønner ikke hvordan selskapet lot det komme til denne situasjonen…

Blei nok ein dyr lærepenge for mange. Eg gjorde eit unntak (for første og siste gang) av 2 reglar når eg kjøpte denne aksjen, og rettferdiggjorde dette med at techen hadde stort potensial. Invester aldri i eit selskap der ein entitet sitter med for stor andel av kontroll i selskapet (dette gjer selskapet uattraktivt for andre store aktørar). Og nr. 2, ikkje invester i eit selskap der ledelsen ikkje er kompetente nok til å styre selskapet i riktig retning. Det var meir en nok av raude flagg, som skulle sendt meg ut døra mykje tidelgare.

8 Likes

Man kan jo håpe, men jeg tipper at endel av kjøpene her nede er rene veddemål fra nye aksjonærer som går inn med penger man fint kan tape. Noen snitter selvfølgelig også ned.

1 Like

Det samme inntrykket hadde de «alle» om Jordan Belfort også. :thinking: Ønsker alle en børsfri helg.

Korrekt. En psykopat er ikke en psykopat før du oppdager at hen er det.

Håper enkelte langskjemmes hvis de tar feil av oppgulpet her. Makan til lavmål og spy ut sånne kommentarer på noe man ikke har sett utfallet av.
Ingen er fornøyd hvordan ting har gått siste måneder men av og til må man lære seg å holde kjeft eller ta grep selv.

11 Likes

Det er sant nok at tonen har vært/ er tidvis i overkant hard her, men når vi som aksjonærer famler litt i blinde og noen selger og tar tap i 100K klassen og andre sitter med det samme i papirtap på litt over en måned så blir det friksjoner.

Alle er jo ansvarlige for sine egne kjøp og salg men meldingen i februar om likviditeten var vel ikke akkurat forventet på det tidspunket, i tillegg jhelper det vel ikke med X antall utsatte 4Q presentasjoner og en avbrutt når man først skulle ha den :slight_smile:

3 Likes

Ja, vi får heller klappe dem på hodet og si godt jobba med "slidene"på presentasjoner, dem var veldig fine. Og, dere har vært veldig optimistiske, bare synd dere ikke har fått til noe. Alt har selvsagt bare vært uflaks. Har ingenting med dyktighet å gjøre.

2 Likes

Nesten 100% opp fra ATL. Går vel glatt 100-200% til på en gunstig finansieringsløsning. Fallet har jo vært uten sidestykke….

4 Likes

Softox trenger 40 mill på kort sikt, så er spørsmålet er det investorer som er villig til og sprøyte inn de pengene uten og få en god rabatt. Hva er en god rabatt i dette tilfellet?

EMI-sporet må være så godt som dødt når selskapet ikke har lykkes til nå med å hente penger. Ergo må selskapet reddes på annet vis. Skulle man tro.

Usikkerheten her er for stor før pengene er på plass føler jeg.
Klarer de hente penger uten emisjon er dagens kurs grisebillig men blir det en emisjon vet ingen hvor den settes og det kan bli stygt.
Så hva gjør en?

1 Like