Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Og (nok) en god grunn til at dette ikke bør være de samme menneskene.
Har en en ledelse som spiller inn forslag til styret, og styret (i stor grad) er de samme som ledelsen, mister man flere viktige funksjoner som et oppegående styre bør stå for; korreksjon, kritiske tanker, motstand, spørsmål og utdypende spørsmål som kan teste og realitetsorientere ledelsens ideer.
…og motsatt, en strategi utarbeidet av et “fjernt” styre, vil kunne realitetsorienteres av gode ledere, og tilpasses det segment og sentiment som den er ment å virke i.

11 Likes

Fikk med seg GF??

De satte opp ny dato siden sløvkjeppene hadde glemt det helt ut.

21.06.2023 - Annual General Meeting

Ledelsen skal ikke sitte i styret nei de skal rapportere til styret.
Samt at daglig leder jo ansettes av styret.
Jeg liker ikke at Almås er styreleder. Siden han teknisk sett ikke sitter i ledelsen kan han forsåvidt være styremedlem mest i kraft av sin eierandel. Men jeg ville helst hatt et styre uten han.
Styret i SoftOx burde hatt en erfaren styreleder som ikke er redd for å gjøre de riktige grepene. Hadde jeg kunne plassert noen der hadde jeg vel kanskje valgt en som Tom Ruud. Han tror jeg kunne hold ledelsen litt i ørene :slight_smile:

Vet veldig lite om de andre i styret så vet ikke hvilke bånd de eventuelt har til Almås.

4 Likes

Er ikke dette noe vi kan kreve å stemme over ?

I den situasjonen selskapet er i nå, tror jeg du har helt rett i at styret burde hatt en annen sammenstening, med en mindre, direkte binding til selskapet, og som slikt sett kunne stilt tydeligere krav til ledelsen (forhåpentligvis).

Som eier ansetter du folk som er bedre enn deg selv til å styre og vi så klart å tydelig hvem som er eier og styrer på den siste presentasjonen. Vi så ikke snurten av styreleder tidligere før Almås selv tok styringen tydeligvis fullstendig nå.

Styret har generelt sett ikke gjort jobben sin i SoftOx. De burde aldri ha tillatt at SoftOx har kjørt med ekstremt kort horisont på finansieringen hele veien. Uforsvarlig drift av selskapet.

3 Likes

Har du aksjene i nordnet zero så er svaret nei

Det er nok en grunn for styre ble endret nå før jul.

Var inne og kikket på styret til Soft Ox igjen nå, og ser at det er kommet inn ett nytt fjes her:

I følge Brreg så har selskapet den 21.02-2023 utvidet styret med to nye menn, Adrian Bignami og Jørgen Berggrav.

Adrian Bignami tilfører jo styret her sårt tiltrengt kompetanse fra biotek-sfæren, så det kan nok forsvares.

Jørgen Berggrav stusser jeg litt mer over. Han ser ut til å ha solid erfaring fra “Norsk Ubåtforening”, så det kan jo være at Almås forutså kursutviklingen framover og ville knytte til seg relevant kompetanse på dypdykking… Han har de visst glemt å presentere på nettsidene sine.

Se kunngjøringer fra selskapet fra Brreg:

https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_alle.jsp?kid=20230000070414&sokeverdi=998516390&spraak=nb

Dette var altså noen dager før Kari Myren pakket sekken og forlot åstedet.

Burde ikke dette vært børsmeldt…? Betryggende at selskapet med den likviditeten de har velger å øke styret med 2 medlemmer uten å informere markedet… Sikkert bare en forglemmelse.

2 Likes

Dette ble vel børsmeldt i fjor

Ser at Kari Myren har forduftet helt, hun hadde solid erfaring og har vært ansatt lenge.

Edit: Ser hun jobber hos Oncointvent som Chief Medical Officer.

Dr. Kari Myren is a medical professional with a strong clinical background with specialty training in surgery. She has ten years of experience from leading positions in both the pharmaceutical and MedTech industries relating to oncology and early phase immuno-oncology, as well as clinical experience from oncologic surgery. Dr. Myren has previously held the positions of Medical Advisor and Senior Medical Advisor at Novartis and Roche Diagnostics respectively. Dr. Myren comes to Oncoinvent from Photocure ASA where she held the position of Vice President Global Medical Affairs and Clinical Development.

Ja, beklager det. Ser det vart børsmeldt 9.desember i fjor.

https://newsweb.oslobors.no/message/577836

Då har dei berre gløymt å seie i fra til Brønnøysundregisteret.

Hvorfor viser kjøp og slag det samme i ordreboka men aksjene blir inne omsatt?:thinking:

Er vel fordi spreaden er så stor at når noen prøver å kjøpe på bid (som i dette tilfellet var 15 % over sist omsatt) blir det CB og dermed auksjon før det åpnes for handel

1 Like

OK takk for forklaring😊

Var det Bignami som hadde en nær relasjon til Almås eller noe? Prøvde å finne tilbake til der det stod, men uten hell…

Edit: måtte rette første setningen der (“nært forhold”) :joy:

Denne du tenkte på sikkert?

Adrian Bignami is one of the early co-inventors of the SoftOx technology and is currently the Vice President of Finance, Business Planning and Analysis at C4 Therapeutics, Inc., a clinical-stage biotechnology company in the US. He has over 20 years of experience in management consulting, investment banking, entrepreneurship, business development and corporate finance across the pharmaceutical and biotechnology sectors.

https://newsweb.oslobors.no/message/577287

Nei, mener det stod noe mer, typ familiert… Svoger eller lignende