Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Gidder ikke svare deg mer. God ferie.

1 Like

Må si meg helt enig etter den tiden jeg har fulgt med. Skal sies at også at FFi sendte MD en litt bekymrende forespørsel om produktene etter styret med MD og godkjenning som ligger på innsyn. Er en stund siden det skjedde så noe tvil var det å spore hos FFi også da.

Skal man være rettferdig må man vel nevne, EDF-funding, US Navy og Bjansholt også.

Ingen av disse hadde vel hoppet på lag med hvem/hva enn det måtte være?

2 Likes

Enig, selv om det handler mer om å investere i et potensial basert på relativt eksakte kriterier enn å bli overbevist om å gå inn i et partnerskap med Almås & co.

Noen som vet hva som skjer med EDF-samarbeidet?
Har de forskningsresultater man venter på nå? (SIS sin effekt mot CBRN eller lignende)

Q1 er nå på onsdag, kommer vel kanskje noe da. EDF pengene som skulle komme i løpet av Q1 bør jo ha kommet så det kommer vel noe informasjon omkring det skulle jeg tro.

Det her er vel problemet, at man har prøvd å holde emisjonene små, slik at man maksimerer gevinst hvis alt går på skinner. Utfallet har vært at de virkelig har slitt med å hente penger.

Satt her å funderte litt på roboten når jeg tok beslutningen om å gå ut å ta tapet. Så hvis man skal ha flere aksjer så lønner det seg å å legge ut en liten post på salg først, for denne roboten legger seg uansett lavere, man kan enkelt få en krone lavere inngang. Samme gjelder hvis man skal selge, legger inn på kjøp først og roboten flytter fort over deg, øk så prisen du vil inn på og roboten går igjen over… så selger du eller kjøper den veien du ønsker :wink:

2 Likes

MINUTES FROM GENERAL MEETING SOFTOX SOLUTIONS AS, JUNE 21 2023

SoftOx Solutions As first quarter 2023 report

Ser egentlig ut som om SWIS blir samme møle som desinfeksjonen. Veldig synd denne teknologien er i hendene til Almås, kunne virkelig blitt noe stort!

1 Like

Hva betyr det at strike price for ansatte ble endret til 15kr? Betyr det at de må betale 15kr pr aksje hvis de løser inn warrantene?

Item 6 – Issue of warrants to employees, board members and consultants
The general assembly made the following unanimous decisions:
The shareholders approve of the issue of 281 000 warrants to employees and consultants and change the strike price for all warrants to NOK 15 per share.

1 Like

Hva var “strike price” før ?

Mener det var 50 kr…

Strike price var opprinnelig 8kr. Men er nå endret til 15kr.

Det betyr at de må betale 15,- pr aksje ja.

Ok. Bare litt merkelig at de endret det fra 8 til 15kr på GM.
Noen som har sett vedlegg 1 til minutes fra GM: The warrants are to be subscribed by the persons listed in appendix 1 to the minutes from the
general meeting.

Hadde vært kjekt å vist hvem lånegiverne er.

De forventer vel en kraftig rekyl, og mente de ble for billige :slight_smile:

Dette referer nok til gamle warrants gitt til management som har strike price høyere enn kr. 8,-

Står ikke noe i årsrapporten om utestående warrants, men refereres til en ikke-eksisterende remuneration report.

Godt mulig. Men når de referer til appendiks 1 må de klare å offentliggjøre det. Må følge nøye med i dette selskapet. Kan ikke si at jeg har 100% tillit til ledelsen (dessverre).