Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Utenom finansieringen som jeg synes virker helt håpløst lagt opp her, så har virkelig SoftOx et ekstremt bra produkt. Har brukt softox på et skruddsår, noe som vanligvis svir noe jævlig med pyrisept som ikke svei noe å bry seg om med SafeDes. Det er jo egentlig noe alle burde ha hjemme. Tenker også på de i Ukraina, dette burde vært noe de fikk til å desinfisere sår på slagmarken.

Btw, hva har skjedd med studiene rundt bruk av dette som sårrens?

8 Likes

Man må vel ha fasiten i løpet av året tenker jeg.

Når Almås sier “rekke spennende muligheter”…“fortsette samtalene” osv så skulle man tro at det skulle la seg gjøre å få til i alle fall EN ting som kan gi penger i kassen, men vi får se om tiden strekker til.

Jeg undrer meg veldig over hvor langt disse samtalene har kommet, hvor lang tid det har foregått og hvor langt man er fra en potensiell enighet.

1 Like

Helt enig. I årsrapporten står det at for SBE OG SWIS at de ser etter en strategisk partner for å utvikle og ta det videre. For desinfeksjon sier de at de har samtaler med strategiske partnere for å ta det world wide. SIS jobber de med forsøk på mus mao langt frem.
Satser på at Almås og co får landet tre avtaler ila høsten. 🫣

Det er jo det produktet de har som er godkjent og “ready to go”, men tonen i Q4 presentasjonen var jo ikke akkurat slik at man skulle tro de prioriterte desinfeksjon i stor grad etter hva jeg kan huske, jeg kan huske feil. Uansett så kommer Q1 rapporten neste uke så kanskje de kommer med noe da. Min bekymring er at tiden ikke strekker til, har vært mye snakk om partner osv men ikke så mye resultater enda.

Tror ikke det er mye penger å hente i desinfeksjon biten. Milliardene ligger i wound care. Helt utrolig at de klarte å snuble på oppløpet i swis. Hadde de klart å få godkjent fase 2 der så hadde selskapet idag vært et helt annet sted. Nå må partner overta risikoen og gevinsten for aksjonærene blir desto mindre.

2 Likes

Nå er det alt på ett kort - salg av sjappa

Og det før 2024

Det er bare et halvt år til, og er litt skeptisk til om de klarer å få til det så kjapt.
Historikken er ikke til Softox sin fordel akkurat, og alle kjøpere der ute ser vel fort at det er en selger i desperat tidsnød, dessverre.

Er miraklenes tid forbi?

Klart det er mye penger å hente på desinfeksjonsbiten også, markedet på verdensbasis er jo stort. Og det skal langt fra noe mirakel til å få solgt noen av produktene eller utvikling, de er beviselig gode eller svært lovende. Det er bare Almås og Co som må få dratt hue ut av ræva si og jekke ned sine egne forventninger er par hakk.

Tilsvarende som for finansieringsbiten så tror jeg de har vært alt for optimistiske, og antagelig gått inn i forhandlinger med alt for høye forventninger til hva de kan oppnå av betingelser. Nå må de bare innse at de må glemme gullkantede avtaler og få noe på plass, nærmest koste hva det koste vil, før livsverket smuldrer bort.

1 Like

Almås og co er sett på som for useriøse i bransjen. Dessverre.

1 Like

Og det baserer du på hva?

Bare fagre ord, ingen tellende resultater?

Siste 18 måneders hendelser? Trenger jeg egentlig utdype noe mer?

1 Like

Alt av historikk tilsier det, til å med gårdsdriften i Polen eller hvor det var.

1 Like

De har jo resultater på det tekniske. Så er det klart mange snurte aksjonærer når det gjelder det økonomiske .

Men ting tar tid. Det er ikke unormalt!

Ja, du refererer til hva bransjen mener, så da må du nesten vise til mer enn dårlig aksjekurs

Som gjør de tellende resultatene forøvrig enda mer beskrivende. Skal sies at de har fått til et samarbeid med FFI, så det er ikke fullstendig beksvart. Men ikke langt unna.

Ehhh… ja.

Disse samtalene med partnere og hele sullamitten har vært snakket om i snart 3 år. Ingen ting mer konkret har noensinne kommet frem. At de kommer i store finansielle problemer når ting skal ha gått så bra som de hevder klarer ingen av oss å forstå. Et par ord som oppsummerer det meste: Svært gode resultater innen forskningen, grådighet og ekstrem haus. Mtp de resultatene som har vært levert så burde bransjen stått i kø på rekke og rad. Likevel, her står vi.

5 Likes

Det er vel ikke helt slik det fungerer… trodde det var mange med erfaring fra biotek her?

Produktutvikling og kommersialisering tar tid, ofte lang tid. Man får ikke avtaler kastet etter seg akkurat. Selv om en har gode ideer og produkter.

3 år er ikke mye i denne sammenhengen dessverre :slight_smile:

Edit: Tydelig mange har hatt urealistiske forventninger her, kanskje inkludert ledelsen i Softox! Men at det skrytes og overdrives endel på flashy salgspresentasjoner kan da ikke akkurat sjokkere folk her inne!? :laughing:

1 Like

At er produkt som er så overlegen alle andre konkurrenter, i tider der det trolig aldri har vært et større behov både på hva vi har vært igjennom og har i vente, at det ikke er større interesse er urovekkende. Det er ikke kreftforskning vi snakker om. Forskningen her går jo i formel 1 speed i forhold.

Mer enn dette orker jeg ikke si noe på. De som kjenner norsk biotech fra før bør ha lært seg å tenke kritisk. Det er vel kanskje norsk biotech 101. Alle som ikke har lært det kommer fortsatt til å tape store summer i fremtiden.

1 Like

Er dette konsensus i biotek-bransjen eller dine ord?