Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Almås har vært på hytten (for siste gang). Lett å glemme å lage årsrapporten da. Han tenkte sikkert at staben gjør det - shit de er jo sagt opp. God helg :sunglasses:

De har sikkert balletak om lånet til Wiab også, nå styrer de skuta mot at de fjernes fra growth lista. Når det er gjort er vel Softox omtrent verdiløst så kommer tilbudet fra Almåsingene om oppkjøp å 10 øre pr. aksje til gjenværende aksjonærer?

PS: En spøk!

SoftOx Solutions: Reached agreement with creditors and new capital raised: “Has put the company in a very good position"

9 Likes

Kniven på strupen, men det er håp i hengende snøre. Nå må de bare få til noen avtaler eller salg, og ikke være for kresne!

3 Likes

Jeg leser dette som at de har ut året på å få solgt teknologien, finne en partner som kan ta den videre eller at warrants innløses (noe som kan gi selskapet 42 mill).
Det skyhøye potensialet (kursmessig) er historie og fremover handler i stor grad om å finne noen som kan Berge siste rest.
Blir spennende å se hva de klarer å få til.
Edit: dagens vinner så langt. Bra jobbet Almås.

1 Like

Kurspotensialet er der fortsatt. En av de (få) positive tingene her å merke seg er jo at de har unngått store utvanninger, dødsspirallån etc. Dette virker jo å ha vært Almås og Co sin pri 1. Men det er klart, forhandlingsmessig så stiller de jo noe svakt nå, og har stilt svakere og svakere som tiden har gått egentlig.

Vi som er inne får bare krysse fingrene! Mulig vi kan få noe hjelp av makro og sektor rullering fremover. :crossed_fingers:

Enig i mye, bortsett fra kurspotensialet som har falt betydelig. Hadde de klart å fullføre swis fase 2 på egenhånd så hadde de hatt svært gode kort på hånden. En evt partner overtar mye av risikoen og det skal de ha godt betalt for. De rotet det til, men skal ha for at de prøver hardt å redde «stumpene».
Kursen vil nok vake rundt 8kr fremover. Personlig vil jeg prøve å fiske til meg bunnfiskene under 8kr.
God helg.

1 Like

Det er jo nettopp det som ble deres bane. De kunne hentet vesentlig mer på 55,- for lenge siden f.eks.

6 Likes

Vi utforsker for tiden en rekke spennende muligheter for å kommersialisere teknologien vår, og jeg setter pris på at våre kreditorer har gitt oss spillerom til å fortsette disse samtalene. Dette, sammen med kapitalinnhentingen, tar selskapet ut av den pressede økonomiske situasjonen og gir styret tid til slutten av året til å forfølge disse mulighetene, sier Geir Almaas, adm. direktør i SoftOx Solutions.
Har vi fasiten ila året?

Financial calendar

2 Likes

Siden det er gaaanske så stille her…

Har en venn som var innom XXL etter en dose Assist Hand Disinfectant. De var tom, men skulle få en ny levering.
Selgeren husket at de hadde solgt alle flaskene til forsvaret (…som holder til like ved).
Hadde jo vært kjekt om SoftOx fikk til en avtale om levering dit etter hvert. Ref. Hemsedalprosjektet m.m.

Vet vi om de tenker å opprettholde salg av Antivir/Safedes osv., eller er det full stopp også her fremover?

6 Likes

SoftOx Solutions AS: Annual Report 2022

2 Likes

SoftOx Solutions AS: Notice of Annual General Meeting

2 Likes

REMOVAL FROM PENALTY BENCH

4 Likes

Artig at linken i børsmeldingene bare fører til : 404 ERROR.

La merke til det, blir litt dumt å ikke linke riktig!

Er vel ikke mye nytt å lese…virker som hele sulamitten er klipp å lim fra det som er gammelt.

Denne 510k ble det vel avslag på å de må kjøre nytt/nye studier husker jeg ikke helt feil ut fra det dansken sa.

(Side 19)
“A review of the Premarket Notification (510(k)) application to the US Food and Drug Administration (FDA) to obtain clearance for SWIS as a medical device class II in the US market is ongoing.”

Rapporten ligger i børsmeldingen på newsweb.

1 Like

Annual-Report-2022_SoftOx-Solution-AS-1.pdf (1,7 MB)

Amendment to specify item 8 in the notice of the annual general meeting on the 21st of June 2023