Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Godt spørsmål hvor wiab har fått pengene fra. For meg ser det ut som wiab sitter på mange av de samme patentene som softox har (eller burde ha) - i linken du la ved.
Hvorfor eier wiab patentet på Acetic acid and hypochlorous acid compositions for treatment of biofilms and wound care? Er ikke det softox sitt patent?
Har bare softox 1 patent og resten er hos wiab?
https://patents.justia.com/assignee/softox-solutions-as

Wiab er datterselskap til Softox så vidt jeg vet, så ja det er Softox som eier patentet.

1 Like

Ikke at det trenger å bety så mye men halvårsrapporten kommer 26.09 og Q3 26.10.

Tenker at de MÅ snakke litt mer konkret på disse datoene. De har vel til slutten av året på å komme til enighet, avtaler, skaffe penger.

Fra meldingen 09.06
"“We are currently exploring a number of exciting opportunities to commercialize our technology and I appreciate that our creditors have given us the leeway to continue these talks. This, together with the capital raise, takes the company out of the stressed financial situation and gives the board time until the end of the year, to pursue these opportunities”, says CEO Geir Almaas at SoftOx.

Veldig svakt dersom det bare blir annet enn snakk, de sier jo at det er flere muligheter, nå bør det komme noe om noen måneder.

2 Likes

Det må skje noe før noen måneder. Hvis det de jobber med er exciting må de få finger ut før de lånte millionene tar slutt. Kommer neppe noe nytt i halvårs rapporten og q3. Bare det samme gamle fjaset. Få fingen ut og få solgt noe av teknologien osv. egentlig helt utrolig at vi gidder å holde ut som aksjonær slik selskapet opptrer.

Wiab er ikke noe datterselskap av softox.
https://www.proff.no/roller/softox-solutions-as/fornebu/bioteknologi/IGIHO6E0225/
Datterselskapene er softox defence og softox disinfection.
Wiab sitter på patentene og softox har kun 1 patent.
Så hvilken rolle wiab har mot softox aner ikke jeg - men wiab har patentene. Så hvor har du det fra at softox eier patentene?

Softox eier aksjene i wiab

3 Likes

Det er vi enige om Softox og “aksjonærene” eier patentene i Wiab men hvis vi tar ett senario der vi kan ta ett tenkt tilfelle å bruke Almås som eksempel og gir lån med pant i disse patentene som Wiab har, så går Softox konkurs. Hvem tilfaller da disse patentene som Wiab har, Softox og aksjonærene eller går de til pantehaver som i dette eksemplet er Almås.

Sorry men jeg er veldig skeptisk til hele opplegget å ser røde flagg frem til det fremkommer hvem som har gitt dette lånet som ble gitt til en aksjekurs som var langt over gjeldende kurs på det tidspunktet.

2 Likes

Dette blir nok advokatmat vil jeg tro. Softox har jo flere lån (almhaug bolig etc) med pant i patentene, som tidligere diskutert. Ettersom wiab eies av softox er jeg mindre bekymret om wiab overtar de. Wiab går vel med i dragsuget ved en konkurs. Men det er mye uavklarte forhold i selskapet for tiden. Synes også det var spesielt at de ex ansatte gikk med på å få ikke utbetalt lønn som opsjoner på aksjer. Forslaget var til 8kr men på GF ble det hevet til 15kr.
Alle varsel lampene lyser ihvertfall hos meg men sitter likevel på en liten post.

Hva i heite huleste skjedde på sluttaksjon i dag?

Kan du utdype?:sweat_smile: Ser ikke ut hva det enn var endret noe?

mener kjøp/salg sto begge på rundt 700-800aksjer til 8,16 når klokken passerte godt og vel 16:30 virker som alt ble annullert…

1 Like

Aksjekursen klamrer seg fast rundt 8kr. Men klokken tikker, selskapet står på stedet hvil, pengene «renner» ut (betydelig mindre nå), og nyhetene uteblir. Hva venter aksjonærene på at skal skje frem til nyttår?

Salg av assets eller FDA godkjenning. Selskapet jobber nok hardt bak kullissene.

1 Like

Får enten tidenes julegave eller så blir jeg nullskatteyter i år. :love_you_gesture:

3 Likes

Vurderer å øke her og ta ned snittet, men er allerede så mye i minus. Vet ikke om jeg gidder å ta risken.

2 Likes

Fda godkjenning er vel helt uaktuelt. Fda skjøt vel det effektivt ned for swis? Synes selskapet er veldig utydelig i hva de prøver å få til. Sist de kom med noe var vel i mai. At lånet kan konvertere til aksjer for 8kr og lønnen til ansatte kan konvertere til 16kr er agnet for aksjonærene. Lurer fælt på hva ledelsen har fortalt ansatte som gjør at de har akseptert løsningen? Tror alle aksjonærene har tusen spørsmål, mens selskapet svarer med stillhet.

Hva mener du med at FDA godkjenning er uaktuelt? De fikk avslag og må søke på nytt med ytterligere krav.

Informasjonen i dette selskapet har vært elendig hele veien, og det de har kommet med har vært stort sett pisspreik. Føler meg sjeldent lurt, men i dette tilfelle har jeg ett snev av den følelsen.

Da må de gjennom fase 1/2 på nytt. Det har ikke selskapet penger til Pt.

Det er en trøst at Almås og co også har mista store verdier iløpet av kursnedgangen.