Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Tja. Min største skepsis er at lånet har garanti i patentene. Så låner de mere av wiab waters (eid av Almås) for å betale ut de andre lånetagerne! Bare en følelse av at det er mye som skurrer rundt alle transaksjonene. Åpenhet fra ledelsen er totalt fraværende. Alt tatt i betraktning er det egentlig utrolig at selskapet er på børs.

1 Like

Mye er negativt, men skulle det komme nyheter i positiv retning utover høsten tror jeg kursen lett går både to og tregangeren. Den har falt veldig mye.

Selvsagt kan det gå 2-3 ganger og sikkert 10-20 ganger også hvis alt slår inn. Spørsmålet er hvor realistisk det egentlig er. Siden mai har det ikke kommet noe som helst fra selskapet. De er ikke tilstede på noen konferanser etc. ingen nye investorer har hoppet på. Jo lengre det går uten noe fra selskapet, jo mindre sannsynlig er det at assets blir solgt. At teknologien i «teorien» og potensialet er fantastisk er jeg enig i, men business management i selskapet står til stryk - så langt.

Stor forskjell på litt news i positiv retning og «hele veien». Gir det 50/50 om det går 2-3 gangeren før jul. At dette går den veien vi alle hadde forventet for ett par år siden gir jeg 0% sjanse.

Partnere å investorer har stått på døra i over tre år skal man tro Almås, ingen ting har skjedd foruten bare rot med regulatoriske. Alt av cash er brent etter gjentatte påfyll. To år på å få godkjent noe man bruker på hendene og de søker ikke godkjenning en gang videre i EU, hvorfor? Er det lukten som mange klager over som gjør at de ikke satser videre? (Den gjør ikke meg noe for produktet er bra på mange områder).

Hvor mange aksjer står egentlig å venter på å kunne konverteres (må begynne å bli en del)?

2 Likes

Som alltid og som med biotech generelt er det det regulatoriske som tar tid, ta på deg langsiktige briller.
Softox antivir/effektdes er et unikt produkt patentert og beskyttet ferdig eu godkjent. Det mest effektive som fins når det kommer til desinfeksjon.

Det er så mangen mulige aktører som trenger et slikt produkt, siden hocl har mangen fordeler som ikke uv desinfeksjon har tipper jeg ett av de mangen AI drevne robot firmaene som popper opp nå er inntresert i å ha enerett på denne softox teknologien.

2 Likes

Det er jo vel og bra, men det eneste som teller her de neste månedene er signerte avtaler eller emi for å skaffe penger.

De skal ha for restruktureringen og at burn-raten er signifikant mindre, det var nok det beste som kunne skje forholdene tatt i betraktning.

2 Likes

De må gjerne kalle det restrukturering, men selskapet er jo i realiteten lagt dødt.

2 Likes

Synes du ikke det høres merkelig ut med slik uttalelse og fremdeles være aksjonær?

Hvorfor det? Unnskyld meg hvis optimismen har avtatt litt det siste året.

Jeg har dessuten sagt at jeg skal være med hele veien opp, eller hele veien ned. Selger ikke nå for å spare småpenger, da får heller alt ryke.

Så lenge det er liv, er det håp :+1:

4 Likes

tja, det framstår jo merkelig å eie aksjer i et selskap man anser som “i realiteten lagt dødt”. Det var bare det…

Softox er et merkelig selskap. Super spennende teknologi og patenter. Elendig ledelse preget av at Almås ikke vil la seg vanne ut. «Null» cashburn i et biotek selskap er dårlige nyheter som regel - men ikke her. Alle klamrer seg vel til håpet om at teknologien skal selges til partnere etc for ok summer eller at Almås drar en kanin opp av hatten. Men bak lurer tvilen om at Almås overtar patentene (med garanti i lånene) og ender opp med hele gullkalven?

Han har vel solgt hatten som han kunne dra kaniner opp for å sikre finansiering videre. Såpeopera hele greien dette her.

1 Like

Kan ikke si det har skjedd så mye i de 3,5 årene jeg har fulgt med Softox å vært aksjonær. At de ikke gjør mer med Safedes enn de gjør er meget skuffende, her har Almås hele tiden hevdet at de skal satse å den skal være med å finansiere den videre utviklingen. NOE skurrer når de ikke søker i de store markedene i EU som nå enkelt kan gjøres!

Hvordan ble det med Ose Water egentlig? ble det ikke så Softox kjøpte 50% likevel?

Ref. Proff så står det ikke på eiersiden og fra børsmeldingen 6 september 2021 står følgende:

SoftOx Solutions AS (SoftOx) inngår en avtale om kjøp av 50 prosent av aksjene i
Ose Water AS (Ose). Avtalen innebærer også at SoftOx flytter all produksjon av
desinfeksjonsprodukter til Ose og sikrer med det leveransekraften både nasjonalt
og internasjonalt. Avtalen sikrer produksjonsvolum til en konkurransedyktig pris
med høy kvalitet i årene som kommer.

SoftOx merker økt etterspørsel etter selskapets desinfeksjonsprodukter, som
stiller ekstra krav til sikker og god produksjon.

  • Å ha Ose på laget gjør oss i stand til å tilfredsstille forventet etterspørsel
    fra norske sykehus samtidig som vi forventer økt etterspørsel både nasjonalt og
    også etter hvert internasjonalt. I tillegg til tildelingen i nasjonalt anbud har
    selskapet inngått avtaler med et stort norsk finanskonsern samt norsk
    flyselskap. Vi håper dette bare er starten, da vi nå forventer at også andre
    norske kunder skal ønske dette produktet, når de nå ser at de store aktørene
    begynner å velge det, sier Almås.

https://live.euronext.com/nb/node/6482625

1 Like

Du har helt rett. Softox eier ingenting av Ose Water AS. Det er jo det jeg sier, at det meste vi har blitt fortalt er jo bare piss.

Beklageligvis har vi oversett flaggene de fleste av oss når man åpner opp øynene å ser på historikken tilbake og hva som har skjedd. Vi har vært fullstendig blendet av forskningen de har vist til (som har vært veldig bra) men fra den til å selge noe eller partner har vært helt fraværende.

Partnere slåss nesten for å komme inn døra først skal man tro på det som har vært sagt tidligere, “her var det Softox som bestemte hvem som var den heldige å fikk være med” (ref. tidligere uttalelser fra Almås.)

1 Like

Ser en fare ved denne der ja, denne garantien regner jeg med ikke er sikret helt uten grunn når man ser på hvordan ståa er idag.

1 Like

Nå krysser vi fingrene for morgendagens halvårsrapport. Eller kanskje presentasjonen blir utsatt et par uker? Uansett: Det er bare å glede seg🤣

Skjer vel neppe noe spennende der. Å høre på Almås er som å høre på en som må skikkelig på do. Raser gjennom bare for å bli ferdig. Kommer neppe noe nytt. Håper inderlig noen har sendt inn spørsmål til q&a delen.

1 Like