Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Det skjer så lite om dagen, at da må man dele det som er.

My Career in Translational Research - Dr Richard Crispin CMC Scientist at SoftOx Solutions

7 Likes

Dette var jo særdeles interessant :slight_smile: Kjekt å sjå at dei knyttar til seg ressurser som kan kommunisere godt med regulatoriske myndigheter også over dammen. Crispin framstår jo som ein dyktig akademiker og forsker, og at han har engelsk som førstespråk er vel ingen hemsko når dei skal i dialog med FDA og det amerikanske forsvaret.

5 Likes

Noen som har god oversikt, og kort kan repetere hva vi venter på i løpet av de første månedene?

Sånn kjapt fra hodet: EU godkjenning desinfeksjon, fda godkjenning desinfeksjon og Swis, EU funding, partneravtale, håper på kontrakt med forsvaret på desinfeksjonen, sikkert mye mer også, tillegg har vi en del unknow unknow, tror jeg.

4 Likes

Pluss godkjenning og oppstart av SIS fase 2, og fullføre SBE 1b, og etter hvert oppstart fase 2 her også

3 Likes

Forstår det slik at desinfeksjon i US ligger et godt stykke frem i tid ettersom de etter planen skal bedrive preklinisk nå i andre halvår 2022 i US, for så å gjøre kliniske studier i 2023.

I EU er det derimot planer om å starte salg nå høst.

2 Likes

Vet du hvorfor de må til med flere studier på Safedes i USA, men ikke Swis (så vidt jeg har forstått) ?

Nei, stiller meg også undrende det til dette, da de planlegger salg av SWIS i US i løpet av 2023 etter godkjennelse, men uten egne studier for US.

Mener Almås sa på forrige webcast at de hadde sendt søknad om fda godkjenning på Swis i q1 22

Stemmer, står i 22Q1 rapport

“The Company has finalised and submitted the Premarket Notification (510(k)) application to obtain clearance by the US Food and Drug Administration (FDA) for SoftOx Wound Irrigation Solution (SWIS) as a medical device class II in the US market.”

Ja stemmer det, men godkjennelse SWIS av FDA for US-markedet forventes ikke før i 2023 i.h.t. planen deres.

Grunnen til at godkjenning for desinfeksjonen ligger lengre fremme i USA, skyldes at planen er at det skal godkjennes som drug. Det er en mye tyngre prosess enn for desinfeksjonsmidler i Europa. De snakket om dette på kapitalmarkedsdagen. De håpet på salg i slutten av 2023 hvis jeg husker rett, er ikke helt sikker

6 Likes

Kortsiktig så er det i hvertfall støtte fra European Defence Fund og partneravtale for SIS

1 Like

Ja mulig salg allerede i 2023, men på planen står det “Initiaton of clinical program for Hand disinfectant US” for 2023.

Ellers mener jeg en finansiell partner innen SIS må være den største triggeren vi kan vente på.
Og her ligger man kanskje noe på etterskudd ettersom dette er planlagt for H1 2022. Mulig dette er forsinkelsen de tenker på når de nevnte forsinkelser som årsak til det siste låneopptaket.

3 Likes

Veldig stille fra SoftOx om dagen. :zzz:

Har vel tatt sommerferie gjengen.

The Explorer is the official marketplace for green and sustainable solutions from Norway. Powered by Innovation Norway

SafeDes+ hand disinfectant removes microbes with a skin-friendly formula

https://www.theexplorer.no/solutions/safedes-hand-disinfectant-removes-microbes-with-a-skin-friendly-formula/

SafeDes+ hand disinfectant is specially developed for irritated, compromised and eczematous skin. It fights microbes with non-toxic, alcohol-free technology. “Our disinfectant is highly effective and clinically documented to be skin friendly on both healthy and compromised skin. By using our product, people with damaged skin can disinfect their hands effectively without pain or irritation,” says Geir Almås, CEO of SoftOx Solutions.

EffectDesH surface disinfectant beats superbugs

https://www.theexplorer.no/solutions/effectdesh-surface-disinfectant-beats-superbugs/

EffectDesH surface disinfectant effectively fights microbes on all water-resistant surfaces with minimum impact on users and the environment. “Our disinfectant has two important characteristics: a rapid antimicrobial effect on even the most resilient microbes and a unique safety profile. This means that the users do not need to weigh HSE risk versus effectiveness,” says Geir Almås, CEO of SoftOx Solutions.

17 Likes

Fikk penger for utlån av aksjer for Q2. Så noen har shortet.

Jeg fikk det også men har reservert meg mot utlån. Så er nok noen som må kjøpe tilbake aksjer her

Reservert før eller etter utlån av aksjene? Nordnet har ikke fulgt reglene tidligere med utlån og har fått bot.

2 Likes