Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Reserverte meg i april/mai

Det har du fått melding om når ble gjort (dato) så hvis du ikke har slettet den ligger den i postkassa, sjekk om de ble lånt ut før eller etter :slight_smile:

Det er en jævel som alltid legger seg 0,5 kr høyere enn meg. Han endte opp med å dra opp kursen litt :slight_smile:

14.05 fikk jeg bekreftelse på at jeg hadde reservert meg mot utlån av aksjer.
Alle bør reservere seg for øydelegge bare kursen når noen låner aksjer for å shorte.

Er generelt ikke mot shorting, men når det kommer til biotech-/helseaksjer som trenger kapital (les emisjoner) for å utvikle livsforbedrende legemidler mener jeg det er uetisk å shorte eller låne ut aksjer til shorterne.
Så her har jeg reservert mine aksjer for utlån.
Men for andre selskaper hvor jeg sitter langsiktig velger jeg å låne ut aksjene til shorts for å tjene litt i det lange løpet mot mål.

Reserver deg mot utlån av aksjer så slipper vi ikke shorterene til. På Investeringskonto Zero kan du gjøre det her:
Nordnet 8

1 Like

Så litt på hva jeg tjente på mine utlån som har vært, lurer på om det kan dreie som om rundt 400 kroner jeg har tjent på dette. Ut fra min mening har jeg tapt mye mer på en fallende kurs som er 6 sifret. Så stiller meg uenig i den tanken at man “tjener” på utlån med derpå fallende kurs uavhengig om man er langsiktig eller ei.

1 Like

I større selskaper med stor omsetning spiller det ingen rolle over tid om du låner dine aksjer til shorts.
Men om du er stor i et lite selskap og låner ut dine aksjer til shorts så kan det få betydning for aksjekursutviklingen.
Men nå er vi trolig litt på sidelinjen av det man bør diskutere her.

SoftOx Solutions AS: Granted NOK 97 million from the European Defence Fund for the development of an inhalation solution countering CBRN -threats

https://live.euronext.com/en/node/11277406

34 Likes

Kanon nå skal vi opp og det høyt😊
https://newsweb.oslobors.no/message/567261

1 Like

Du som sutret for et par dager siden og kritiserte selskapet for dårlig strategi :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Trekker det tillbake​:joy::joy::joy:

Sten på sten. Gleder meg til årene som kommer.

2 Likes

Jippi. Endelig noe positivt igjen.

Minner om denne:

Jeg har jobbet mye med motmidler mot kjemiske stridsmidler, og SoftOx’ inhalatorløsning har et potensial vi ikke har sett før

Øyvind Voie, Forsvarets Forskningsinstitutt

12 Likes

Var det aktuelt å sidenotere SDS for å finansiere opp resten av butikken?

Fantastiske nyheter for Soft! Mange emisjons-allergikere som burde få FOMO i morgen :sweat_smile:

7 Likes

Det burde være 100% mer enn i dag. Mener jeg seriøst.

1 Like

Markedene er positive, futures er grønne nå, Netflix med gode resultater, dette går faen meg veien.
:artificial_satellite:

         🪐    .          🚀         ✨.      .   

      👾
                                       🌞
            🌎

Har vært i feriemodus og ikke fått ballet meg inn etter at de tok finansieringsgrepet, men gratulerer til alle trofaste! Vel fortjent :champagne:

2 Likes