Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Kanskje pappa har nok skattefradrag og vil gi noe til sin datter også (til neste år)?

3 Likes

Er ikke dette meldingspliktig? En innsider kan ikke selge eller gi vekk aksjer uten at det børsmeldes?

2 Likes

Kristian Almås er ikke i innsideposisjon.

Sitter i styret i Wiab Water så vil si det er merkelig om han ikke da skulle være innsider?

Er ikke første gang at eldstebror Almås selger aksjer og han har fra selskapets side aldri blitt ansett som innside etter fratredelsen fra styreposisjon sommeren 2020.

Synes det er litt rart at han gjennom Wiab ikke blir en innsider, tross alt de som produserer produktene så tappes det på flasker av ja hvem vet nå. Så skulle Wiab ha stor produksjon vet jo han det lenge før noen andre og burde vel kommet inn som insider av den grunn?

1 Like

Tja, han har flere barn. Litt rart å gi bort aksjer verdt over en million til ett av dem.

1 Like

Avtalen omfatter at SoftOx flytter all sin produksjon av desinfeksjonsprodukter til Ose.

Jeg har fått svar fra ose på epost om hva status er på produksjon av softox produkter. :thinking:

Jeg kryper frem og spør ærbødigst om du vil fortelle del 2 av denne lille historien?:innocent:

5 Likes

Det vil overaske meg om de har hatt produksjon av Softox sine produkter i det hele tatt.

Har du hørt om uttrykket «har du sagt a så får du si b»?

2 Likes

Fra aksjonærlista som kom på fredag 27.10.23, så ble ca. 384 493 aksjer kjøpt og 1500 aksjer solgt. Hvordan er det mulig? Er det aksjer som har blitt lånt ut til short? Eller er det slik at topp 50 kan selge/kjøpe som de vil når børsen er stengt😂??

Det skjer en del på Top 50 lista nå ja. Vet ikke om det er noe opsjoner eller hva det er, men flere har økt ganske kraftig. Blant annet Gemallo AS, Oslo Næringsutvikling AS, PRO AS, Harefrøken Invest AS osv. Den andre dattra til Kristian Almås har også kommet inn med i overkant av 60 000 aksjer.

Spennende! :slight_smile:

4 Likes

Nå er det jo ikke lenge til det må skje noe her. Det hadde jo vært hyggelig å ha en sjanse for å kunne ta igjen noe av det realiserte tapet for min del skulle det komme noe positivt.

1 Like

Blir det noen presentasjon imorgen? Er jo vanlig at aksjonærer kan sende inn til Q&a session.

SoftOx Solutions AS Third quarter 2023 report

Må si det har vært deilig å ha skattefradrag siden april… til tross for at det var 6 sifret beløp i tap.

Ble ikke noe klokere etter å ha lest q3. Samme oppgulpet som har blitt servert tidligere. Men de bekrefter å ha stanset studier og at de MÅ ha penger. I tillegg står dette:
REGULATORY & COMMERCIAL
SoftOx is seeking a strategic partner to further develop and advance its wound care segment within
acute and chronic indications.
The SBE-01 indicate an early clinical proof of concept for the SoftOx wound care technology
platform. On this basis, the company has engaged in discussions with several potential partners,
both distributors and industry, within the wound care sector.

3 Likes

Skummet bare fort over og fint lite nytt som man ikke har hørt før, så tror jeg lar være å kommentere noe utover dette…