Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Har ingenting å beklage her. Skulle vurdert det hvis selskapet hadde vært litt mere ydmyk og informerende ovenfor aksjonærene. Utfallet for selskapet ble uansett det samme - de rotet det til og swis er pauset, det samme er SIS og SBE.

Her er status fra selskapet ifm Q3:
SoftOx Inhalation Solution (SIS): The work with phase 2 on SIS is paused until the
projects get sufficient funding.
SoftOx Biofilm Eradicator (SBE): The work with phase 2 on SBE is paused until the
projects get sufficient funding.
SoftOx Wound Irrigation Solution (SWIS): The work with SWIS is paused until the
projects get sufficient funding.

Lykke til.

1 Like

Hei,

Skjønner at du ikke ser noen grunn til å beklage at du forsøker å spre løgner og oppspinn om to av de bærende elementene når det gjelder SoftOx, toksitet og stabilitet.
I det korte bildet er det riktig at feilen medførte pause, men i lengre perspektiv vil jeg anse det som vesentlig bedre at negativt svar skyldtes en tidligere ansatt som skrev søknaden enn at det var produktet som feilet.

4 Likes

Hvordan går samarbeidet med Forsvaret? Blir noe utviklet?

Samarbeid studie med Forsvaret er slått sammen med EDF studie, om jeg forstår dem rett.

Q3 2023 REPORT
The EDF-work is progressing well. Ended exploratory stability data study on first-and secondgeneration SIS, and further stability testing is ongoing. Further, initiation of cytotoxicity, antiviral and antibacterial testing of second-generation SIS, and scientific advice meeting request submitted to relevant medicines agencies.

3 Likes

det er ingen måte å stole på at noe skjer.

Biter meg merke i denne og det med videre stabilitets-testing, det er vel ikke noe de har meldt tidligere, ut fra det jeg har fått med meg så har Almås hele tiden hevdet de har ett stabilt produkt. Men klart om det er ustabilt er det kanskje ikke så rett frem enda som vi alle har trodd og kan kanskje være grunnen til at de enda ikke har fått inn noen partner som de har jobbet med i flere år.

1 Like

En kan vel trygt si ledelsen har gjort en elendig jobb. Alt de har fått til er usikkerhet.
Almås må bite i det sure eplet og gi fra seg kontrollen. Først med nye koster vil en kunne hente tillit i markedet for nåværende ledelse har forspilt sine kort.

1 Like

Gammelt nytt men en god oppfriskning på hva du sitter på.

5 Likes

Antibiotics are the foundation of modern medicine. From simple surgeries and dental procedures to cancer treatment, antibiotics support health systems’ ability to deliver safe care to patients. By one estimate, antibiotics have extended average human life expectancy by more than 20 years since their discovery almost a century ago. But they are becoming less and less effective as a result of bacteria developing resistance, making people more vulnerable to infections.

2 Likes

Det nærmer seg januar 24 og selskapet må da innløse 6 mill i lån med 25% rente løpende fra ca 9 juni. 1 okt hadde de 11,7 mill i cash.
Så etter innløsing av lån januar 24 vil de ha ca 2 mill på bok. Så Almås sine «talks» med exciting opportunities må snart landet.
Interessant at lånetagerne og ansatte har warrants for å kjøpe aksjer til 8kr for totalt 42 mill NOK.
Ca 229.000 av warrants må løses inn innen 31 januar 24 for ikke å bli ugyldige. Resterende må løses inn innen 2028.
Interessant at lånetakerne har strike price 8kr og ansatte, styremedlemmer har strike price 15kr. Er et stykke opp til 15kr idag.
Enten klarer selskapet å trylle og sørge for at aksjekursen går over strike price innen utløp av januar 2024, så innehaverne av warrants løser de inn - og selskapet får inn cash. Eller så må de fortsette å låne eller slå seg konkurs. Emisjon alle bgbio er jo også et alternativ.
Tikk - takk - tiden nærmer seg et svar rundt mysteriet softox.
Ha en god helg.

5 Likes

Så fremt EDF ikke er ferdig til den tid vil nok lånene bli forlenget og med kurs som er godt under de 8 kronene. EDF er vel den eneste hesten som er i live akkurat nå, så får ikke de snarlig kontroll på stabiliteten er det vel ikke mange mulighetene igjen og man kan ende opp med en flopp. Høy risiko med potensielt liten rest verdi om det går galt?

1 Like

EDF blir vel neppe ferdig til da. Ser i regnskapet at selskapet har økt cashbeholdningen fra q2 til q3!!! De hadde ved utløp q2 10,2 mill i cash mens de 3 mnd senere hadde 10,7 mill i cash!! Tiltross for et negativt driftsresultat på 5,7 mill i perioden. Jeg har ikke registrert at de har børsmeldt at de har mottatt noe cash (ol) i q3. De 11 mill fra EDF ble tatt inn i q2. Kanskje noen av dere kan forklare?



Frekk kursnedgang idag. Tiden begynner å renne ut for selskapet.

1 Like

Ledelsen har gjort en utrolig slett jobb det er det ingen tvil om. Virker mer og mer som rein svindel hele greiene.
Så forundrer meg ikke om Almås og flere i ledelsen kommer til å måtte sone en dom.

1 Like

Foreløpig har de vel holdt seg innenfor regelverket (bortsett fra noen «bøter» fra oslo børs). Blir spennende å se hvordan resten spiller seg ut. Det første blir nok hvordan de forholder seg til lånet som utløper i januar 2024. Frasen: vi vil snarlig informere markedet holder ikke lenger.

Mulig de har det men jeg var av en oppfatning av at de har hatt ett stabilt produkt (Almås har kommunisert dette gjentatte ganger). Så vil si at det dansken kom med vedr. SWIS og ustabilitet og det som står nå i siste Q er noe som skulle ha kommet ut før. Dette er tvilsomt noe nytt for Almås eller Softox, regner med de har hold kjeft om saken!

1 Like

Spent på om de som skal ha tapsfradrag har solgt, eller om vi skal enda lenger ned før nyttår.

Antar den vil falle helt til selskapet har noe å formidle. Lånet forfallet 15 januar og det andre lånet forfaller 31 januar. Almås sier som vanlig : selskapet er i dialog med potensielle partnere. Vi vil «very soon» informere markedet. 😮‍💨

I den forbindelse, har man egentlig fått forklaring på denne?

Ser Kristian Almås fortsetter å kvitte seg med aksjer både privat og fra sine selskaper. Men ser ut som det er den ene dattra som tar imot.

Har selv solgt en del nå ifht skattefradrag.