Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Forslag til kva info dei ev. skulle kome med? Om det ikkje er noko å melde sidan q3, so er det ikkje noko å melde 🤷. Er jo useriøst om dei skulle komme med meir synsing rundt moglege partnera dei “snakkar” med etc.

1 Like

Ja hva kan poenget med et gjesp være mon tro?

Alle får selvsagt skrive hva de vil her inne for min del, og uttrykke hva de vil. Akkurat som jeg gjorde med et “gjesp”. Jeg kunne selvsagt kastet bort mer plass på tråden ved å skrive et separat innlegg for det :sunglasses:

Får derimot følelsen av at du ikke synes alle skal ha de samme rettighetene med din syrlige “InvestMidt har gjort alle en tjeneste ved å forlate tråden og forumet med halen mellom beina, men arven henger fortsatt igjen.”.

1 Like

De burde komt med en plan videre enkelt å greit. Når eit selskap i krise ikke gir lyd ifra seg er det ikke positivt. Jeg har ikke solgt en aksje har alle i behold. Eneste grunnen fir å selge ville vert for å få fratrekk på skatten men det kan jeg ta seinere eventuellt.
Men har ingen tro på at ledelsen klarer å hente igjen 1000%+ jeg må ha for å gå i pluss.
Det eneste jeg ser som positivt er at Almås og CO har tapt betydelig mer en meg og jeg klarer meg fint med tapet men hva gjør almåsbrødrene?

3 Likes

Ja, en plan hadde vært bra…

Uansett hva som skjer med selskapet, så håper jeg produktet SafeDes kan overleve på en eller annen måte. Som mange her inne har diskutert i omganger de siste årene, så kan det brukes med virkning mot både det ene og andre. Selv bruker jeg det mange ganger hver dag for hånddesinfeksjon. Bare det at man slipper å bli tørr på huden som av de fleste andre produkter er et kjempepluss.

1 Like

Det med stabiliteten er helt sikkert noe de har vært klar over hele tiden men har kommunisert at de har ett stabilt produkt hele tiden, ren løgn fra Almås i nå flere år. Så kan man spørre seg om hvorfor de plutselig nå skal få inn partner når de har brukket ryggen og lånene forfaller innen en måned?

Nei lånet gjennom Wiab Water var nok at fam. Almås skulle sikre seg “Alle” patentene da noen også lå i Wiab Water.

1 Like

En plan selvsagt!! I tillegg kunne de på, de amatørmessige kvartalspresentasjonene formidlet bedre hva status er. For å toppe det bør en kunne forvente at de klarer å unngå penaltybench og å bli bøtelagt av børsen. Leser hver gang i kvartalspresentasjonene at:»We will very soon inform the market».

Ok. So det er ikkje kommunikasjonen det er noko gale med, det er planen. Gitt korleis det går med den dei allereie har kommunisert ut til markedet, er jo det forståleg at du ikkje er nøgd men den…

selskapet konkurs?

Dei har vel til eit par mnd. til, men det hastar å finne ei løysing på kapitalbehovet selskapet har. Noko av nedgangen no er nok delvis folk som skal ha igjen pengar på skatten.

2 Likes

Får håpe Almås har en joker i ermet men frykter han sitter å skjelver under kontorpulten

Solgte 20k aksjer ifht skattefradrag, kjøpt alt tilbake nå. Vinn eller forsvinn :eyes::man_shrugging::christmas_tree:

2 Likes

Almås har en joker. Lånetagerne overtar patentene ved et opphør/konkurs. Og hvem er lånetagerne? :thinking:

Som nevnt tidligere tror jeg ikke det er så enkelt. Men det får vi vite om kort tid.

1 Like

Patentane må nok mest sannsyneleg selgast ved konkurs. Einaste måten å sikre riktig pris på konkursboet. Men han kjem nok til å grafse til seg ein større andel av selskapet når dei må reforhandle lånet i Jan/feb.

Ja patentene må nok selges og så får de som har pant pengene.
Blir som med hus/bil de blir tvangssolgt og kreditorene med pro får først

1 Like

Hvor mye kan patentene være verdt ved tvangssalg?

Har gått igjennom alle for jeg tenkte å kjøpe inn en ny flaske men nei, INGEN har safedes!
Til å med XXL ser ut til å fase ut da kun 4 butikker har og antar de ikke akkurat er ferskvare.
Så virker som om også assistco har faset de ut da jeg bare finner noe effektdes de har som kan kjøpes.

Skadedyrbutikken har noe igjen

Og hvem står klar til å kjøpe patentene?
Mine spekulasjoner er at det er det nok allerede lagt planer for. De går nok for småpenger også. Det dukker nok snart opp et aksjeselskap til i konglomeratet som snapper patentene!! :thinking:

De skal visst ha investorpresentasjon på Investorweb 4.Januar.

Aldri hørt om Investorweb tidligere.