Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Teknologien vår er helt unik. Men det er en fullstendig frikobling mellom hva teknologien leverer klinisk og hva aksjemarkedet oppfatter, sier Geir Almås

2 Likes

Fikset det:

Teknologien deres er helt unik. Men det er en fullstendig frikobling mellom hva teknologien leverer klinisk og hva ledelsen leverer kommersielt

8 Likes

De skal skille ut sår og hudbehandling som et ikke børsnotert selskap. Hva vil dette gi dagens aksjonærer. Hvis de skal outsource dette til andre må det jo gi en vesentlig avkastning til dagens aksjonærer. Iht KWC sin uavhengige verdsettelse ligger verdien på mellom 1,7 og 2,5 milliarder kroner! Noen som har tanker om hvordan dette skal gjøres og hvilke verdier det evt vil gi dagens aksjonærer?

Er nå en gammel verdsettelse som er basert på SB1M sin analyse og hauset opp, mye har skjedd i etterkant som slettes ikke kan beregnes som positivt og som ikke er med. Bør ta den med stor klype salt…bruke en analyse som er året gammel å mye negativt har skjedd i etterkant? (blir bare mer å mer oppgitt!)

1 Like

Problemet før alt dette kan skje er vel at de må ha inn 70-100m på kort sikt enten ved konvertering av lån til aksjer eller cash. Så skulle de ha inn 100m til det “nye” selskapet? Hvis dette skjer ved en emisjon til f.eks Kr 2,- så blir det 50-100 millioner nye aksjer.

Blir ekstremt spennende å se hva de finner på her. Håper de har en god løsning.

2 Likes

Konvertering av aksjene gir vel ikke noe cash til drift å utvikling, vil ikke den komme utenom de 100m de trenger?

1 Like

Jeg skrev aldri at 2.generasjon ble til som en følge av behov for å stabilisere kraftige doser, bare at stabilitet så langt jeg forstår ikke lenger er noe problem som en følge av 2.generasjon. 2.generasjon synes ikke bare å ha egenskaper som ingen andre sår/desinfeksjonsmidler har, men kommer også i en form som gjør den absolutt unik m.h.t.å kunne bringe det med det være seg steder hvor man normalt ikke kan få inn desinfeksjonsmidler uten store anstrengelser og vanskeligheter. Slik jeg har forstått selskapet vil man ikke måtte kjøre hele prosessen på nytt mht godkjennelser forsåvidt som virkestoffene er identiske i de to midlene.

KWC sin verdsettelse var så langt jeg kunne lese den basert på egen selvstendig dømmekraft,foretatt av folk som er vant til å foreta slike verdsettelser. Så langt jeg klarer å lese den er den først og fremst en verdsettelse av sårproduktet. Man mislyktes i første runde i forhold til FDA,noe som har kostet,men hva har forøvrig gått galt med utviklingen av sårproduktet??? SoftOx sine resultater har vært svært positive.Det er mer kroniske sår enn noensinne og ingen har kommet opp med noen løsning i mellomtiden så vidt vites. Et dansk selskap med et medical device på sår, som riktignok hadde kommet lenger, ble solgt for 9 milliarder DKK i år. Det er den verden man lever i. Verdsettelsen til KWC er i dette perspektivet heller forsiktig enn for bullish.

2 Likes

Samme har Almås sagt til meg, når ett produkt er godkjent så vil prosessen være litt kortere for neste. Altså kan løpet for 2-Gen desinfeksjon bli noe kortere. (fra Q3: The second generation has altered the active substances and will require separate regulatory approval.) Det har ikke akkurat gått helt som Almås har gjort med mye frem å tilbake med godkjenningen så man bør kanskje påregne at det kan ta noe lengre tid enn forespeilet.

SWIS og SBE er jeg heller usikker på hvordan slår ut da de ikke er godkjent å det blir noe anderledes produkt ved endring men det vil man få svar på etter vært, værste fall må det kjøres på nytt da det er gjort endringer om de forsøkene som allerede ikke er gjort holder?

Med mange refereringer til SB1M sin analyse så tydelig de hadde den mellom hendene når denne ble laget.

Uansett å nå bruke en analyse fra 27 februar 2023 som trenger en god del revidering blir litt feil i mine øyne.

1 Like

Føler det blir litt sånn “ingen skjønner det vi skjønner” mentalitet. Finnes jo drøssevis av big farmas som kan sakene sine vel? Det blir for dumt. Han har snakket om store partnere i mange år. Ikke én er å spore.

3 Likes

Poenget må vel være at det var mer en verdsettelse av sårsiden enn en analyse av selskapet enn noe annet. Det er vel ingen ting som tilsier at verdien av det man har på sårsiden har endret seg siden februar når man ser det løsrevet fra SoftOx. Hvis det hadde vært en klassisk bil hadde man vel neppe endret verdsettelsen av bilen fordi eierselskapet hadde finansielle problemer?

1 Like

Dagens softox aksjonærer har finansiert utviklingen av sår og hud delen. Blir spennende å se hvordan de tenker å skille dette ut i et eget ikke børsnotert selskap - «uten» å belønne dagens aksjonærer rikelig. Jeg tenker at Almås har investorer klart til dette selskapet (står vel mer eller mindre i børsmeldingen) for det er her, etter min mening, de store verdiene ligger i det korte løpet. I dagens marked tviler jeg sterkt på at selskapet klarer å hente 150-200 millioner (67 mill dekker gjeld) - spesielt hvis sår/hud skal overtas av andre. Da må det ihvertfall være noen crazy americans.
Jeg blir uansett ikke å investere i noe som helst (spesielt hvis det ikke er børsnotert) - da informasjonsflyten/poenheten fra selskapet er helt håpløs. Da tenker jeg på at de ikke informerer åpent om avslag fra fda og ustabilitet/2 generasjon. Bare tanker på å være aksjonær i et ikke børsnotert selskap ledet av Almås & co gir meg grøsninger.

8 Likes

Stol aldri på en bilselger, kommer aldri med alle kjente feil å mangler :wink:

3 Likes

Imorgen kl 1300 starter denne:

Dere kan stille spørsmål til q&a delen.

Updated version Operational restructuring update: “New SoftOx” well equipped to play a central role in the fight against antibiotic resistant infections

Due to the fact that the SoftOx Wound Care Technology Valuation Guidance was prepared for a different purpose nearly a year ago, it can be in risk of misguiding the investor when published today, KWC AS have therefore kindly asked SoftOx to republish the stock notes without including the guidance as attachment.

1 Like

Skal man le eller grine?
Hele meldinga kan regnes som bullshit. De har ikke penger og sier ingenting om hvordan de skal skaffe penger heller.

Dette er en melding som fører frem til en konkurs, hvor de i ettertid kan hevde at de hele tiden hadde planer for driften fremover, bare at de ikke fikk tak i driftsmidler.

6 Likes

Det han sier høres bra ut, men den finansielle situasjonen bekymrer fortsatt. Utrolig spent på hva løsningen på det problemet blir.

1 Like

Alvorlig når KWC går ut å ber dem ikke bruke analysen, kommer aldri til å finne større aktører til å gå inn uten at Almås fjernes helt.

2 Likes