Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

De er ikke out of the woods yet, men de som trodde på en styrt konkurs tok feil.

4 Likes

With the purpose of developing this next generation of SoftOx technology an industrial PhD program was established at the Department of Pharmacy at the University of Oslo. An abstract of Next Generation SoftOx was presented at the US Military Health System Research Symposium in Florida in August 2023. Patent pending, filed Autumn 2022.

Altså de har utelatt å informere markedet at produktene er ustabile nå i flere år…

1 Like

20240108_164843

1 Like

Hva er det de egentlig melder her?

  • De etablerer et nytt datterselskap: SoftOx Wound and Skin company

Er det overhodet noe annet i denne meldingen som ikke har blitt kommunisert før?

De repeterer altså at “The strategy depends on successful financial restructuring of the company, including a solution to the company’s convertible debt of about NOK 67 million.”, men unnlater altså i kommunisere at 40 mill forfaller om bare syv dager? Hva skjer da mon tro? Har man et fiks ferdig datterselskap i konkursboet da? How convenient…

11 Likes

Her er forøvrig den rettmessige eier til det omtalte nye patentet som det blir beskrevet som at"SoftOx" har sendt inn:

2 Likes

Skiller dette seg fra øvrige patenter? Det svenske datterselskapet har vel fulgt Softox opp gjennom helt fra starten. Og blir egentlig ikke overrasket om det alltid har vært gjengs praksis å la Wiab Water stå som eier av patentene.

1 Like

Jeg trodde det var tilfellet kun med de patentene Almås hadde sendt inn før SoftOx ble et børsnotert selskap, men jeg ser nå at det har vært tilfellet hele veien ja. Men uansett relevant å vite for SoftOx sine aksjonærer at også dette siste er eid av Wiab Water da.

1 Like

Trenger vel ikke være noen rakettforsker for å forstå hvem som står bak lånet til Wiab??

Hvor kom det resonnementet fra? Det at man videreutviklet eksisterende løsning og fikk en enda bedre løsning bør vel ikke tale mot selskapet. Hvor mange produktutviklere sier seg tilfreds med prototypen og dropper perfeksjonering? At man samtidig oppnådde mye bedre stabilitet for veldig høye konsentrasjoner,som man ikke hadde forestilt seg kunne benyttes på mennesker,er vel bare et pluss? Som vidt jeg har forstått fordret den tidligere utfordringen mht stabilitet bare at produktene måtte holdes kjølig for å oppnå tilfredsstillende stabilitet. Hvor mange medisiner må ikke akkurat det,oppbevares i kjøleskap?

1 Like

Hvor ender aksjekursen imorgen?

  • 0-1 kr
  • 1-2 kr
  • 2-3 kr
  • 3-5kr
  • 5-10kr
  • 10-20kr
  • Over 20)

0 stemmegivere

Etter å ha fulgt Softox i 4-5 år så slo det meg mer som en bombe at dansken “antydet” ustabilitet, her har selskapet hele tiden hevdet at det er stabilt. Først nå i de siste månedene har de kommet med tilsvarende ordlegging, jeg har i alle fall ikke fått med meg noe som skulle tilsi noe annet enn at de hadde ett stabilt produkt ref. gjentagende sagt av Almås på Q. Hvis du har noe annet å vise til vil jeg gjerne se det.

3 Likes

Følger bare litt med fra sidelinjen nå etter å ha kastet bort mye tid og penger på Softox tidligere. Så, vil med dette bare advare eventuelt nye aksjonærer om å være dritforsiktig her. Jeg kan fortsatt få små brekninger av å se bilde av enkelte, så sett dere godt inn i selskapet og historien hvis dere drømmer om gull og grønne skoger. Og, legg av litt penger til hårtransplantasjon, da dere vil garantert bli nødt til å rive dere i håret av fremtidige krumspring og idiotiske børsmeldinger. Det er lett å bli revet med når ledelsen er kun bullish, men, så vil jo de som har store eierinteresser aldri prate negativt om seg selv og selskapet. Nå merker jeg forøvrig at jeg har vært nok på Softox tråden…ugh…må en tur på toalettet…

5 Likes

Også lett å bli revet med når produktene i utgangspunktet er unike i sitt slag. Det viktigste man kan lære av denne gigaflausen er å kontrollere grådigheten. De røde flaggene har florert, Almås var cowboy fra dag 1, men en uhyre potent teknologi overskygget det meste hos litt for mange - litt for lenge.

4 Likes

FDA in January 2023 rejected the company’s application to register SoftOx Wound Rinse as a Medical Device class 2 in the USA. The reason for rejection was insufficient clinical documentation.

Har noen registrert at selskaper har børsmeldt dette? Dette må vel være meldingspliktig informasjon?

2 Likes

Helt klart, og mange her vet av erfaring at desinfeksjonen virker på mange områder, så det er virkelig lett å bli revet med. Så synd de klarte å styre det hele ned i et stort mørkt hull.

SoftOx i normalversjon er stabilt,dette er dokumentert. Til de virkelig vanskelige oppgavene (forferdelige sår f.eks.) kan det imidlertid være behov for noe mer potent, m.a.o.en mye høyere ppm. Jo mer ppm desto vanskeligere å ha produktet stabilt. Men det er vel ikke dermed sagt at man skal droppe dette? Det er neppe pasientene tjent med. Og problemet uansett løst ved 2.generasjon som vi hører. Dette blir vel omtrent som å trimme en vanlig personbil fra 200 til 1.000 hp. En slik trimming kan få konsekvenser bilsakkyndige er lite fornøyd med. Forskjellen er at man i dette tilfellet har gjort det for å oppnå ønskede resultater og det antagelig uansett er bedre enn nest beste løsning,selv om antall ppm har gått f.eks. fra 800 til 700 litt fortere enn ønskelig er.

4 Likes

Hva og hvorfor skal de ha ett sterkere produkt når testene viser så gode resultater vs andre? skal de lage ett sterkere produkt for å så må kjøre testene igjen som de har sagt? setter utviklingen ned på null med nye søknader så nye tester så en runde med godkjenning, dette tar fort opp mot 3 år bare for å ha ett sterkere produkt?

Har vanskelig for å kjøpe en slik forklaring

2 Likes

Det har jeg også reagert på, svaret på FDA søknaden var den største triggeren tidlig i 2023. De kom vel ut med info om den prekære finansielle situasjonen i februar 2023. At man ikke børsmeldte svar på søknaden fra FDA er for meg rimelig vanskelig å forstå. Vet ikke hvor man legger listen med meldeplikt, men ærlig talt.

2 Likes

Her er regelverket for euronext growth, så kan den enkelte selv vurdere:
3.8.1 INFORMASJONSPLIKTENS INNHOLD
(1) Utstederen skal uoppfordret og umiddelbart offentliggjøre innsideinformasjon som direkte angår Utsteder, jf. verdipapirhandelloven § 3-2 (1) til (3).
(2) Med innsideinformasjon menes presise opplysninger om de finansielle instrumentene, Utstederen av disse eller andre forhold som er egnet til å påvirke kursen på de finansielle instrumentene eller tilknyttede finansielle instrumenter merkbart, og som ikke er offentlig tilgjengelig eller allment kjent i markedet.
12 | Euronext Growth Oslo Regelbok Del II

(3) Med presise opplysninger, menes opplysninger som indikerer at en eller flere omstendigheter eller begivenheter har inntruffet eller med rimelig grunn kan ventes å ville inntreffe og som er tilstrekkelig spesifikke for å trekke en slutning om den mulige påvirkningen av disse omstendighetene eller begivenhetene på kursen til de finansielle instrumentene eller de tilknyttede finansielle instrumentene.
(4) Med opplysninger som er egnet til å påvirke kursen til finansielle instrumenter eller tilknyttede finansielle instrumenter merkbart, menes opplysninger som en fornuftig investor sannsynligvis vil benytte som en del av grunnlaget for sin investeringsbeslutning.
(5) Opplysninger som nevnt i første ledd skal offentliggjøres i henhold til punkt 3.12.
(6) Utstederen må ikke kombinere offentliggjøring av opplysninger som nevnt i første ledd med sin markedsføring på en måte som er egnet til å villede.
(7) Opplysninger som skal meddeles eller offentliggjøres som følge av opptak til handel ved andre markedsplasser, skal senest samtidig offentliggjøres i henhold til punkt 3.12.