Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Det vil jeg tro. Ved konkurs er det bostyrer som bestemmer, og da blir det vel gjerne salg til høystbydende.

1 Like

Det kan de ikke være sikker på, men de kjenner garantert markedet svært godt og ikke minst hvem som evt kan være interessert. Og de er nok ikke interessert i å overby hverandre. Hvorfor betale mere enn de må? Noe bruker de nok tiden på kontoret på? :thinking:
Skulle selskapet gå konkurs ol så går nok patentene for småpenger.

2 Likes

Fortsatt en sjanse å ta, om de ikke bryr seg om aksjonærene hvorfor skal en tredjepart de kanskje har noen muntlige avtaler med bry seg om de?

De kunne også hentet penger når kursen stod i 30, var noen linker til regler for styremedlemmer langt over og virker som om de muligens kan straffes for håndteringen så vidt jeg kan forstå. :man_shrugging:

Anser forøvrig investeringen/gamblingen som tapt, men er så lite igjen nå så vet ikke om jeg gidder selge, frister mer å sitte å se hva som skjer. :confused:

Om en tredjepart er interessert i å betale over 40 mill for patentene, så hadde sannsynligvis denne tredjeparten også vært interessert i å bidra med penger til et operativt SoftOX i en rettet emisjon på et tidligere tidspunkt. Jeg (og jeg tror også långiverne) anser det som veldig lite sannsynlig at en slik tredjepart eksisterer. Og om den gjør det, så får de i alle fall tilbake de 40 millionene - noe aksjonærene ikke vil.

1 Like

Men da må de vel mest sannsynlig fortsette å forholde seg til nåværende ledelse, kan se for meg att seriøse aktører ikke er så interessert i det. :man_shrugging:

Takker for alle svar i hvert fall. :+1:

Alle alarmer å varsellys slo fult ut her når lånet gjennom Wiab kom og ikke direkte til Softox, Samtidlig uten å komme ut med hvem som ga lånet, Wiab har flere patenter som Sansynligvis långiver har pant i.

Vil tro gjengen nå har balletak på alle patentene med Wiab.

3 Likes

Tror mye henger på dette - hvis långiverne (som vel også i stor grad er de største aksjonærene) ikke forlenger og / eller konverterer lån(ene) så kan det tolkes som at de gir opp og ikke ser noen verdier. Ved en konkurs vil boet mest sannsynlig bli solgt for knapper og glansbilder, da taper også långiverne alt…

Tviler på de får inn noen større aktører når det ikke finnes noe som helst sikkerhet igjen og husker jeg ikke feil er vel de totale lånene på rundt 55 mill pluss warrants. Antar skal større fisker inn må lån eventuelt konverteres om eller betales tilbake så vi snakker om en solid utvanning for videre drift og utvikling…

De snakker om 2 generasjon og desinfeksjonen må gjennom en ny godkjennelsesprosess, så vi snakker om mer eller mindre fullstendig restart av rubb å stubb? slik tolker jeg det egentlig da det blir ett annet produkt. Stort spørsmålstegn om de må ta alle forsøkene om igjen når de nå snakker om 2 generasjon eller om det går å bruke det som er gjort på 1 generasjon på 2 generasjon?

Hva tror/antar du vil bli fortsettelsen til selskapet?

  • Konkurs - alt går i boet
  • Konkurs - Almås og co overtar patentene
  • Emisjon til 4-8kr
  • Emisjon til noen øre
  • Omstrukturering der FDA overtas
  • Salg av teknologi etc
  • Et mirakel skjer
  • Umulig å vite i dette tulleselskapet

0 stemmegivere

Jeg ville lagt ned alt mot det private markedet, og kjørt en emisjon mot forsvarsbiten og kun fokusert på dette området, da trenger de heller ikke mange ansatte eller forskere da dette blir sponset av forsvar, edf prosjektet, dette tror jeg hadde fått interesse av investorer.

1 Like

At offentlig sektor blander seg med “sponsing” er ikkje et godt tegn lengre…

Her har dere muligheten til å spørre ledelsen.

Vi har gleden av å ha med oss Geir Almås, CEO hos Softox Solutions. Hvis du har noen spørsmål, er du velkommen til å besøke Investorweb-profilen vår på Investorweb.no. Der kan du sende inn dine spørsmål i Q&A-delen.

Det er dette jeg ikke skjønner, hvorfor styre med dette om planene uansett er og likvidere selskapet og sikre seg patentene.

1 Like

Her er det webinvestor mener selskaper oppnår med å bruke de:

We strongly believe that every public company should have the opportunity to streamline and optimize their investor relations initiatives, and that every investor should get equal access to public insights. This is why Investorweb exists.

Our mission is quite simple: to provide investors and public companies with a platform to connect and communicate.

Min mening er at det webinvestor reklamerer med er rake motsetningen av det softox har klart frem til nå. Skal nå sende inn spørsmål så får vi se om vi endelig får noen svar.

1 Like

Som jeg har nevnt før; at selskapet skal «med vilje» likvideres av lånegiverene som også er de bak selskapet med uttallige tusen timer jobb er en teori som har oppstått her på Tekinvestor.

De har gjort mye feil i ledelsen, men det er klart at de prøver å berge dette selskapet. Ingen tjener på en konkurs.

4 Likes

Ja, men det er jo lett å komme til den konklusjonene, når de vi vet de har et lån å betale, hvem det er som eier lånet og at de ikke klarer å få tak i penger.

1 Like

Ingen her som vet hvordan forhandlingene om penger går, for det har ikke selskapet sagt noen ting om. Det finnes en god del løsninger som kan gjøre at de driver videre i lang tid. Spørsmålet er hva det koster aksjonærene.

De hatt flere emisjoner siste 2-3 år og ingen store aktører har gått inn så langt med noe som helst, hverken den ene eller den andre veien selv om SB1M og DNB (rart om ikke Brown Rudnick også har forsøkt det samme) har vært inne å forsøkt i flere år. At de har/tar en eventuell exit plan via lån kan man kanskje forstå for å eventuelt sikre seg når de ser at det slettes ikke er lett å få inn de store på eiersiden.

1 Like

Operational restructuring update: “New SoftOx” well equipped to play a central role in the fight against antibiotic resistant infections

5 Likes

Mange fine ord… Til og med dividende! Einaste som er litt lystig lesing her er vel det som blir sagt om stabilitet, om det går an å stole på. Elles må dei hente 10m euro til eit nytt selskap først av alt…