Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Noen som har tilgang til artikkelen?

Ser ut til at folk er ferdig med fradragssalgene :slight_smile:

1 Like

Dårlig timing av Investtech:

Investtech beskriver SoftOx Solutions som en av de mest risikable aksjene på Oslo Børs. Kursen har svingt med over 50 prosent i snitt på månedsbasis, aksjen er ned nesten 90 prosent i 2023 og den ligger i en fallende trendkanal hvor støttenivåene er brutt. En negativ volumutviklingen svekker aksjen ytterligere, og analytikeren forventer et videre kursfall.

Monthly candle ligner et bunnstick spør du meg…

1 Like

Fikk ned snittet mitt med 3 kroner i går til småpenger. Anbefaler nye investorer til å sette seg inn i softox sin teknologi, en liten post her kan bli 6 sifret.

1 Like

Hvor lang runway har de?

Skal et under til for at en investering skal mangedobles uten å først bli vannet ut herfra til evigheten. Nye investorer bør åpenbart vente til finansieringsbiten er på plass for deretter å vurdere r/r.

7 Likes

Jeg erkjenner at jeg har vært naiv og tatt feil så sutrer ikke over tapet, men synes den største tragedien er om det viser seg at det vi var forespeilet aldri blir noe av.
Produktet vi har ventet på og har høstet litt erfaringer fra allerede er jo en «gamechanger» i mange sammenhenger.

6 Likes

Har i grunn liten eller ingen tiltro at det vil komme noe av spesielt nytt, de har vært i dialog nå i flere år å det har vist seg at det er Almåsingene selv som da har stått for kapital. Snart må de uansett komme med noe da første lånet forfaller om 14 dager og det neste 14 dager etter.

Det med Investorweb kan mer eller mindre virke som om de ikke har noen større aktør i bilde som vil inn å bidra og derfor må ty til flere småaksjonærer for neste kapital-innhenting. (min tanke). For kapital må de veldig snart ha…

2 Likes

Eneste måten å få inn kapital på er en emisjon til 10-20 øre pr aksje. Og selv da er det nok mange som vil være skeptisk - gitt dagens situasjon. Jeg kan ikke huske å ha lest at selskapet har bedt noen aksjehus vurdere mulighetene til selskapet - så eksterne investorer er vel det de satser på. 14 dager igjen så vet vi svaret.

Kursen har doblet seg på en uke. Det er da noe :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nærmer seg en avklaring nå da :crossed_fingers:

Har hatt en tendens til å stige før noe skjer så blir det trangt i døra når de legger frem, så ser ikke bort fra samme skjer igjen så kan være lurt å sitte klar :wink:

Om åtte handelsdager forfaller lånet på 40 millioner kroner. Da slås selskapet etter all sannsynlighet konkurs og aksjonærene blir nullet. Likevel verdsettes selskapet fortsatt til ironisk nok ganske nøyaktig 40 millioner kroner på børsen. Zero-kunder i Nordnet har aldri eid mer av selskapet enn nå.

3 Likes

Hvem «eier» det lånet?

Ganske nøyaktig topp ti på aksjonærlisten - minus selvfølgelig de håpefulle bak zero-kontoene.

“The Company is working on a 2-generation of the technology platform. This research will further
improve stability and shelf time for the products.”

Hva og hvorfor de jobber med en 2 generasjon men det kan tolkes at de sliter med stabiliteten som nylig har fremkommet.

Research and development of a second-generation formula is ongoing. This solution will have
considerably improved shelf time and can be developed with higher concentration. The second
generation has altered the active substances and will require separate regulatory approval.

Desinfeksjonen med 2 generasjon trenger en helt ny godkjennelse prosess som vil ta minst ett år da det ikke har fremkommet at de er ferdig med 2 generasjonen og søknad sendt inn.

Konklusjon de trenger mye cash for å holde det gående før de kan forvente noe inntjening for det er ikke mye å hente inn på desinfeksjonsbiten og de har heller ikke meldt om noen satsning utenfor Norge eller Sverige.

Så det kan ikke tenkes at de for eksempel utsetter fristen?….

Ser ikke hva som skulle motivere dem til det. De vil ved en konkurs gå fra å eie noen titalls prosenter av verdiene til 100% - og vente på bedre tider for å la selskapet gjenoppstå. Eller man gjennomfører en “restrukturering” for å beholde et børsnotert skall, men som også effektivt nuller eksisterende aksjonærer.

Eneste jeg kan se av årsak til å utsette “litt” er til når EDF prosjektet er ferdig, så jeg tipper det kan komme en liten forlengelse av lånene.

1 Like

Hvorfor skal man som utlåner gi ved dørene når man kan få bukta og begge endene?
De som står bak lånet har sikret seg, tilfeldigvis er også Almås blant dem, det er ikke en kjeft som bryr seg om retailaksjonærene på børs.

4 Likes

Om selskapet blir slått konkurs, hvordan kan Almås være sikker på att ikke en tredjepart kjøper patentene fra konkursboet?
Virker ganske risikabelt, om EDF synes det er verdt å bruke 100 mill på teknologien kan det jo hende andre også synes det, og da risikerer de å sitte igjen med småpenger?

Kan de ha sikret seg mot det på noe vis? Lettere å trikse litt med en restrukturering da kanskje?

1 Like