Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Konverteringskurs på noen øre er garantert en del av “certain conditions”.

Men å komme med denne meldingen nå en dag etter at lånet har forfalt?! De er jo soleklart i brudd med aksjeloven.

Med skyhøy rente frem til da…

Ordner seg dette vettu! :grin:

Forsiktig nå så du ikke fornærmer alle Klugscheißer :sunglasses:

Det må de tåle :blush:

Satser på at selskapet nå kjøper seg litt tid for å jobbe med å få synliggjort litt verdier. De skjønner vel at å kjøre en 150-200mill emisjon på dette nivået ikke er noen god løsning. Selskapet er på tross av økonomiske vanskeligheter latterlig lavt priset.

1 Like

BergenBio er priset til rundt 800mill med rundt 600mill på bok å avklart situasjon i en lengre periode. Softox har en helt uavklart situasjon foreløpig, med lån inkl. vil de ha en “pris” på rundt 100mill, så vil kanskje anta at dagens pris er mer eller mindre riktig. Kan ikke se hva som skal drive den opp heller da alt er uavklart å prosjektene lagt på is. EDF ikke ferdig før slutten av 2025 og eventuelle partnere ville ha ferdig fase 2 før de eventuelt gikk inn, synes ikke det ser lovende ut i det hele tatt…

3 Likes

Hva tror du skjer nå fremover:

  • Emisjon 0-2kr
  • Konkurs
  • Partner/investor skyter inn nok penger
  • Nye lån
  • Alt kan skje i dette selskapet
  • Jeg er bare drit lei hele selskapet

0 stemmegivere

Dette👇

1 Like

SoftOx Solutions AS; Ongoing financial restructuring - closed a conditional agreement with the lender in the NOK 40 million convertible loan

3 Likes

Betyr dette; vi vil gjennomføre en emisjon, og lånegiverne vil kunne omgjøre all vår gjeld til aksjer til identisk pris vi får for de nye aksjene vi trykker opp?

2 Likes

Da blir all gjeld slettet for rundt 3 mill nye aksjer? Mesteparten har vel koverteringskurs på 22.50,- og det lille lånet 8,-. Men de skulle vel betale ned halvparten av det lille lånet i løpet av 2023, så usikker på hvor mye som gjenstår der.

1 Like

Låneholderne vil konvertere til samme kurs som emisjonsprisen blir satt til.

2 Likes

Nå må ingen ta det jeg skriver som fasit, men betyr det at tidligere konverteringskurser kan glemmes, og alt kan konverteres til en foreløbig ukjent pris, som settes i en kommende emisjon?

1 Like

Vil du være med på en emisjon til feks 2kr?

  • Ja jeg vil og overtegne
  • Ja også til høyere pris feks 3kr
  • Ja men vil kun forsvare min posisjon
  • Usikker
  • Nei
  • Aldri i verden om jeg er med.

0 stemmegivere

Det er jo helt utopisk at det skal gjennomføres noen fortrinnsrettet emisjon som alle aksjonærer skal kunne få være med på nå. Det krever et grundig prospekt og har kostnader på mange millioner. Ingen meglerhus vil ta oppdraget uansett.

Den eneste realistiske muligheten er at det gjennomføres en rettet emisjon med minimum tegning på EUR 100.000, men dette er høyst sannsynlig spill for galleriet. Eller det er en mikroskopisk sannsynlighet for at det kommer inn en industriell partner på eiersiden. Men hvorfor i all verden skulle en slik aktør plutselig komme nå?

7 Likes

De har allerede sagt at det ikke kommer til å skje, først når fase 2 var ferdig (SBE, SWIS) kom de inn i bilde, så det forblir en drøm om det skjer tidligere.

1 Like

image

3 Likes

Alle patenter er eid av WIAB Water Innovation AB, som igjen er eid 100% av SoftOx Solutions AS. Et eventuelt utskilt sår og hud selskap vil være eid 100% eid av SoftOx, inntil eventuelle nye investorer kommer inn. Alle aksjonærer vil bli behandlet likt.
Ref. Geir Almås

2 Likes

Om de skal konvertere 77 mill og hente 25 mill med en nåværende markedsverdi 26 mill, blir ikke eksisterende aksjonærer i prinsippet nullet ut?

1 Like