Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Da er 23 millionerkronersspørsmålet (MCAP i dag) hvor lavt de må gå i kurs for å klare å friste noen til bidra med disse 25 millionene som vannes ut med 77 millioner rett etterpå. Jeg tipper ≈ 1 øre. Og at det egentlig bare frister eierne av de 77 millionene.

3 Likes

Det er vel det opprinnelige selskapet som er listet sånn jeg leser det?

Ellers ser det ganske mørkt ut for oss som fremdeles har noen aksjer ja. :unamused:

Ja, my bad! Der leste jeg feil! Sletter

Listen er lagt for at få om noen andre enn långiverne kommer til å gå inn med frisk kapital ja, vil bli en skikkelig utvanning av de resterende aksjonærene og vil gi en MCAP på godt over 100 mill. Synes det lukter skikkelig nedtur både før og etter denne emisjonen.

1 Like

Rart dere, at de ikke bare kjørte en emisjon mens kursen var tolv ganger så høy for et år siden :thinking:

Hadde dette vært i USA [stryk det og erstatt med “annet land”] hadde styret garantert blitt saksøkt

3 Likes

Har lurt litt på dette fra 8.Jan meldingen også, de gir jo inntrykk av att det var Softox som takket nei til denne avtalen, virker da veldig mye bedre enn det de driver på med nå? :thinking:

We have considered several solutions for Wound and Skin care, including discussions of merger with a specific NASDAQ NY listed company where SoftOx should keep approximately. 85% of the shares in the merged company. After careful considerations, SoftOx concluded that before seeking a listing, SoftOx should receive further clinical data. SoftOx has therefore chosen a model where we first establish Wound and Skin care as a non-listed company and prepare it for either future sale or listing.

Sikkert en tom SPAC de snakket om…

Kjipt for nåværende aksjonærer, de nulles helt hvis de ikke deltar i emisjonen, og om de deltar vil de uansett ha 25/102-deler av selskapet i stedet for 100 %.

Støtter Polygon sin teori om emisjon på 1 øre, mao.

Skal man opprettholde sin eierandel må man tegne for 4x pro rata.

Synes det er litt rart at det ikke har kommet noe etterspill enda når Almås likevel bruker KWC sin guiding som de tydelig ikke ønsker ut fra meldingen 8 januar.

KWC AS have therefore kindly asked SoftOx to republish the stock notes without including the guidance as attachment.

Veldig rart, merkelig at ingen tenkte på det for et år siden… jeg synes da jeg minnes at noen hadde tanker rundt dette sirkuset… :wink:

Jeg ser jeg og har tenkt “noe” i mars-23

Gøyalt gjensyn med noen gjengangere av noen karakterer nå jeg leser et år gamle poster i denne tråden.

2 Likes

Får ikke tallene til softox til å gå opp. Vap vil koste 30 mill (Ref børsmelding) og det nye sårselskapet vil ha behov for 110 mill (Ref tidligere børsmelding), så kan vi sikkert plusse på noen millioner til drift etc. greit at selskapet må hente minimum 25 mill for å «please» lånetagerne, men de kommer ikke langt med 25 mill. Skal selskapet klare seg lenger enn til sommeren må vel selskapet hente 150-200 millioner? Da blir dagens aksjonærer enda mere utvannet.

1 Like

Solgte meg helt ut noen dager etter jeg skrev det der, men det var selvfølgelig alt for sent. Jeg tror vel prestasjonene til styret og ledelsen i dette selskapet har vært så spektakulært dårlige at det har overgått alles villeste fantasier.

1 Like

Det er mest trist, og helt utrolig at det er mulig (og lovlig?!) å kjøre et lovende produkt og selskap så grundig i grøfta. sannsynligvis for å holde kontrollen.

Dette tror jeg er det villeste jeg har sett faktisk, om vi utelukker de selskapene som er/har vært ren og pur svindel.

5 Likes

Det er trist er at det overhodet ikke er (eller var) noen større eiere som har ressursene og viljen til å saksøke styret.

4 Likes

Men nå har vel almåås også tapt grundig med penger på dette selv? Lenge siden jeg var inne, men hadde han ikke masse skin in the game?

2 Likes

Han og de øvrige på topp 9 (långiverne) har tapt mye ja, men blir altså sittende med ≈100% av verdiene nå, mens de før hadde ≈32%. Dette på bekostning av de øvrige aksjonærene som taper alt. Og det er vel fortsatt en liten sannsynlighet for at de får til noe i fremtiden med teknologien. Det var jo ikke noe mer skin igjen i gamet akkurat nå uansett kan du si.

4 Likes

Skjønner. Det er jo egentlig ganske sterkt av et selskap å ikke makte å komme til markedet med hånddesinfeksjon under en pandemi det det ikke fantes håndsprit å få kjøpt.

4 Likes

Hvorfor 1.April? 2 måneder til de trenger å sette emisjon.

Det var det villeste sviket på børs det året spør du meg… og eg tror ikkje det var softox sin feil, Ronny fra Sverige fikk selge så mye spylevæske han maktet som folk kunne vaske seg med… “frosty” om noen husker det…

1 Like

Styreleder Geir Almås er optimist.

– Jeg føler meg trygg på at vi kommer i land med gjeldskonverteringen som vi jobber med nå. Det handler om å konvertere 77 millioner kroner i gjeld til egenkapital. Det i seg selv vil jo legge seg til på egenkapitalen og gjøre at vi får en annen prising på børs, sier Geir Almås.

Utviklingen av produkter går sin gang, og Almaas viser til gode kliniske resultater både på lungesiden og sårsiden.

Motvinden stammer fra manglende godkjennelse av et sårskyll i USA og kapitalmarkedet generelt.

– Kapitalmarkedet har vært tungt, det har vært et forferdelig marked å jobbe med den seneste tiden.

1 Like

Korthuset ramlet når sårskyllet ikke ble godkjent i usa. Selskapet hadde basert «alt» på at denne gikk i orden. At dette ikke ble børsmeldt av selskapet finner jeg veldig merkelig og er etter min mening er brudd på reglene ved Oslo børs/euronext. Lånegiverne hadde vel lite andre alternativer enn å godkjenne konvertering til aksjer. Det er nå jobben begynner med å skaffe friske penger og et forferdelig finansmarked gjør ikke den jobben enkel!

1 Like