Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Financial calendar 2024

Helt utrolig at selskapet ikke klarer å holde kvartalsrapportene som planlagt, men skyver de ut i tid gang på gang!

SOFTX: Call for extraordinary general assembly the 27th of March 2024

8 Likes

For et år siden, da denne masterplanen ble klekket ut av styret og ledelsen, var MCAP 270 millioner. Nå verdsetter man altså selskapet til 10 mill pre money.

Hvis man legger godviljen til og forutsetter at “subsequent offering” på 15 mill blir vellykket, så er enden på visa at man har 140 millioner aksjer hvor eksisterende aksjonærer som ikke var bondholders eier 15,7% av selskapet etter å ha spyttet inn altså 15 millioner til (omtrent to kroner per aksje man eier i dag). Bondholders vil sitte med 84,3% av selskapet.

5 Likes

Ny twist i softox sagaen. Hva tror du om løsningen og fremtiden?

  • Fantastisk bra - jeg er med
  • Ser greit ut
  • Bob - bob
  • Dårlige greier
  • En katastrofe
  • Spiller ingen rolle så lenge ledelsen er den samme

0 stemmegivere

Problemet er vel at de fortsatt er underfinansiert?

De er underfinansiert ja. Min vurdering er at tanken er å få det nye sårselskapet skilt ut, skaffe kapital der og utvikle det. Har sikkert noen amerikanske investorer på lur. Hvorvidt det nye sårselskapet skal på børs er vel usikkert. Sårteknologien kan på sikt (1-3 år) bli veldig verdifull. Så alle forhenværende aksjonærer har sponset utviklingen som kanskje kommer.

De må jo ha en plan for videre finansiering, 10 millioner holder ikke lenge.

Hvordan regner du deg fram til at de bare har 10 mill på bok etter dette?

Har de noensinne hatt en plan for videre finansiering uten å være på etterskudd og trygle markedet om penger?

Har ikke regnet, knapt nok lest det siste fra selskapet. Skulle ikke resten konverteres til aksjer?

Konverterings/emi kurs er vel ikke satt. Så den kan vel i teorien hente seg bra inn nå.

Da bare slenger ut ting og tall uten å ha lest innkallingen en gang? Herregud :roll_eyes:

Konverteringskurs og emi-kurs er foreslått til 1 krone. Det som derimot IKKE står i innkallingen er hvor mange tegningsretter eksisterende aksjonærer får. Men de 15 millionene aksjer blir ca . to aksjer per eksisterende aksje som IKKE er eid av bondholders.

At kursen stiger til to kroner i dag er …rart

3 Likes

Dere finner all info her:

Emi kursen settes til 1 kr.
De som Eide aksjer 13 mars kan får tegningsretter til emisjonen - TR vil ikke bli børsnotert/omsettelig. Tegningsperioden er fra 15-29 april. De nye aksjene gir rett til en aksje i «sårselskapet».
Jeg lurer fremdeles på om aksjene i sårselskapet blir børsnotert?

6 Likes

Ifølge FA Børsmorgen skal styrelder være gjest i ettermiddagens Økonominyhetene kl. 14:30…

1 Like

Rartt ja. Dumpet alt i dag, satser på å få kjøpt tilbake så mye man vil på 1,-

3 Likes

Småaksjonærene kommer ikke til å tjene ett eneste øre på Softox, det kommer flere tilsvarende emisjoner i 100 millionklassen. Blir noen få brødsmuler igjen av selskapet på de eksisterende aksjonærene…

Edit:
Forsto jeg det riktig så sitter ekssisterede aksjonærene igjen med 10% av selskapet og neste behov i 2025 vil være +60 mill ?

2 Likes

husk reel emi kurs med konverteringer er mellom 0,83-1 kr

Mange svar fra Almås her. Må hente 45+15 mill i en emisjon senere i 2024, så utvanningen vil fortsette. Sårselskapet blir utenfor børs. Litt merkelig, synes jeg, med et selskap utenfor børs med mange tusen aksjonærer. Litt spekulativt så tror jeg de relativt raskt kommer til å selge sårselskapet og enda mere spekulativt så tror jeg de har jobbet en stund med det. De har gode data, men rotet det til. Et vanvittig stort marked så noen er nok villig til å ofre noen titalls millioner for å overta.
Edit: og ved konvertering av gjeld så utvannes aksjonærene med en faktor 1:10 (90%) også i sårselskapet. Så Almås og co (lånetagerne) kommer greit ut av det. Kanskje det selges så fort at de brukes til 45+15 mill emisjonen?

4 Likes

Ser ikke helt poenget med fortsatt låneopptak som de gjør nå, foruten eneste grunn til at Almåsingene fortsatt skal sitte med pant i patentene. Man er akkurat like langt, neste år vil akkurat de samme problemene oppstå.

Ha en ting klart her vil Softox aldri komme til å få inn noen større aktør som alle går å håper på.

At mange fler ikke er negative til løsningen med at de sitter igjen med usle 10% som igjen snart vil bli utvannet kraftig igjen. Og neida de er ikke ferdig etter de neste 60 mill heller de trenger mer påfyll og hva dagens aksjonærer sitter igjen med til slutt kommer til noen usle få prosenter, tipper dagens aksjonærer vil sitte igjen med 1-2% til slutt….