Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Reserver deg mot utlån av aksjer så slipper vi ikke shorterene til. På Investeringskonto Zero tar det 17 sekunder, du gjøre det her:

Nordnet 8

1 Like

Jeg har ikke registrert at de skal fortsette å låne penger. De konverterer vel all gjeld til aksjer og henter inn 10-15 mill i tillegg. Så sier Almås at de skal hente 45+ 15 mill i en emisjon senere.
Å kjøpe aksjer her er helt utelukket nå. De som Eide aksjer 13 mars får en del av sårselskapet/teknologien. De som kjøper aksjer i softox nå får ikke med sårselskapet og står kun igjen med EDF, desinfeksjon og lungedelen. Muligens om ett år +++
Uansett gøy å følge sirkus softox fra sidelinjen. :man_dancing:t3:

I mine ører høres det ut som om de fortsatt skal ta opp lån, de +15mill.

Fra siste melding:
“The agreement also stipulates that the company must successfully raise at least NOK 25 million in a private placement, of which approx. NOK 15 million will be conversion of short-term debt.”

Altså skal de fortsette med akkurat samme mølja der Almåsingene besitter patentene. Kommer aldri til å få inn noen større aktører med dette spillet de driver. Softox er rævkjørt og kommer aldri til å bli noe av, bruk påsken på å la det synke inn :wink:

Det er vel kortsiktig gjeld som vil bli konvertert til aksjer.

1 Like

Jeg hører ikke det. De skal konvertere all gjeld og hente 10 mill (holder ut 2024 uten aktivitet) - deretter skal de hente 45 mill fra investorer og 15 mill i reperasjonsemisjon.
De 10 mill dekker drift, men ingen utvikling videre. Når røyken har lagt seg for denne runden - så kommer det en emisjon senere (45+15 mill) for å utvikle lungedelen. Lungedelen er antatt ferdig i fase 2 i slutten av 2025.
Nb: jeg eier IKKE aksjer i selskapet og vurderer det kankskje en stund etter at emisjonen er fulltegnet og ferdig. Synd for aksjonærene at de utvannes med 90%, men alternativet er mye verre (konkurs).
Edit: jeg tror fremdeles at sårselskapet (eget aksjeselskap) kan bli solgt relativt fort - derfor de har skilt det ut. Samtidig vil de kjøre emisjonen. Å hente 60 mill i dagens marked tror jeg de vil slite mye med (når de kun har resultater fra dyreforsøk).

2 Likes

SOFTX; Fourth quarter 2023 report and investor deck used in MNOK 25 fund raising March 2024

1 Like

Noen som har fått med seg når og hvordan emisjonsprisen fastsettes? Har registrert at prisen kan bli opp til 1 kr.

Ser ut som at de har forskjellige investorer som vil inn i de forskjellige produktene? Flott om de endelig får inn en større investor nå som selskapene blir gjeldfrie. Skin and wound tror jeg blir solgt.

Hva tror du emisjonskursen blir:

  • Over 1kr
  • 1-0,9kr
  • 0,9-0,75
  • 0,75-0,6
  • 0,6-0,5
  • Under 0,5kr

0 stemmegivere

Etter nå den første runden sitter aksjonærene igjen med 10%, hva vil de sitte igjen med etter de eventuelle nye investorene skal ha sin del av kaken i senere runder som sannsynligvis ikke kommer til å bli noen liten del av den kaken.

I Norwegian satt de eksisterende aksjonærene igjen med 5%, holder nok hardt om Softox aksjonærer sitter igjen med så mye etter alle de fremtidige emisjonene som vil komme. Fase2 og fase3 om ikke også 4 fase kommer. Og vi snakker om SWIS, SBE og alle produktene!

Føler på en måte at her vil man ha veldig god tid på å eventuelt gå inn igjen…og ikke ett eneste produkt som kommer på markedet før om minst 2 år.

1 Like

Stemmer det at Dinge (Kristian Almås) har økt med ca 100k aksjer? Får ikke opp antall, men ser ut så han har økt med 23%.

136k

I realiteten redusert med 120k iom at Skogbrynet Eiendom AS solgte samtlige 256k aksjer.

1 Like

Poenget var at han kjøper jo også. Så da må man vel ha troen til en viss grad :raised_hands:

Eller bare overfører, iom at Dinge Invest eier 100% av Skogbrynet Eiendom AS. Blir et betydelig nettosalg uansett hvordan man vrir og vender på det.

2 Likes

Med dagens kurs så blir inte de volymerna mycket

Kristian Almås solgte nesten 400k aksjer på fredag ifølge den siste lista. Med de salga som er gjort de siste dagene så har han nok ikke mye igjen nå.

2 Likes

SOFTX; Update regarding the financial situation in Softox Solutions AS,

SOFTX; Key information relating to the repair issue to be carried out by Softox Solutions AS

Bra timing på salgene til Kristian Almås de siste dagene…

3 Likes