Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Rottene som rømmer skipet (fornuftig, skal sies)

Overraskende at Selaco AS prøvde seg på en trade med 150k kjøpte aksjer.

Det der må vel være innsidehandel eller? Jeg kan for lite om the ins and outs på børs, men hele det greiene her gir en særs dårlig smak i munnen. Har sittet i denne aksjen i noen år og legger skylden for tapet mitt utelukkende på meg selv, men hvis de spiller skittent bør det få konsekvenser. Er det finanstilsynet som er første instans i så fall?

1 Like

Håper noen anmelder dette for bør ikke få slippe unna med slikt.

14 mars informerte softox om at det ville komme en emisjon med pris opptil 1kr. Det er ikke ulovlig for Almås og co å selge aksjer etter dette. Spørsmålet er om de visste at emisjonsprisen ble 0,2kr før markedet og solgte på den informasjonen. Og er navnene på de som solgte i det hele tatt innsidere. Jeg har ikke sett en innsiderliste i softox, slik flere selskaper opererer med.

Ingen av disse er innsidere. Helt fair and square å selge. Kristian Almås gikk av som styreleder sommeren 2020.

Helt fair så lenge de ikke satt med innsideinformasjon, vanskelig å bevise om de gjorde det, men synes det lukter.

1 Like

Lukter gjør det alltid i dette selskapet, men klarer personlig ikke å bli ytterligere provosert av at de i siste liten kvitter seg med aksjer som uansett har mistet nær all verdi.

1 Like

Nei, men skjønner at de som har aksjer og backer selskapet gjør det.

Det er en selvfølge at alle selger til en pris over 20 øre. Det vil komme 500-600 mill aksjer på markedet til 20 øre om ikke så lenge. Mere overrasket over at enkelte kjøpte aksjer igår til over 40 øre. :see_no_evil:

Jeg snakker om salgene til Almås dagene før melding om 0,2 kom, det lukter litt at noen visste dette, men vanskelig å vite.

Mange her er nok enig i at mye lukter i selskapet og mange av aksjonærene er nok svært misfornøyd med både aksjekurs, styret og utviklingen. Det enkleste er å holde seg langt unna rep emisjonen og selskapet i fremtiden.

1 Like

Det har du nok rett i, få inn ny ledelse og en større aktør på aksjonærlisten som har styringen, restrukturere, starte på nytt, så kan man se på aksjen igjen.

Med den andelen Almåsingene sitter med etter denne runden må det i så fall utstedes nye 600mill aksjer får å ta kontrollen, altså det blir vel ned på promille nivå de eksisterende aksjonærene sitter igjen med av Softox (utenom fam Almås selvfølgelig) som nå besitter det meste av hele Softox.

1 Like

Almåsingene har brukt aksjonærene som nyttige idioter og sitter igjen med hele selskapet. De har nok holdt seg innenfor regelverket - men forstår veldig godt at aksjonærene er forbanna. Solgte meg ut for lenge siden pga mangel på tiltro til ledelsen. Kommer aldri til å kjøpe aksjer igjen i selskapet. Og på tirsdag står kursen i 0,2kr. God påske :hatching_chick:

2 Likes

Skal du delta i rep emi?

  • Nei - er du sinnsyk
  • Tvilsomt - med Almås og co
  • Usikker
  • Mest sannsynlig
  • Ja selvsagt - dette går veien

0 stemmegivere

SOFTX – EX. SUBSEQUENT OFFERING TODAY

Det eneste Almås har klart å levere er løyn på løyn. Hold dere langt unna dette selskapet.
Noe mer uduglig ledelse tror jeg ikke finnes.

Folk har vel vært advart i halvannet år? Sitter man med aksjer enda så har man ikke andre enn seg selv å takke :cold_face:

1 Like

Det eneste som mangler nå er at den faen meg stikker til hundre igjen på noe bullshit som kommer ut av det blå :joy: noe mer radikaliserende kan eg nesten ikkje forestille meg…

Men ja, bare til å ligge unna, fuckings fucked hele greia…

Har 1 aksje og den koster det penger å kvitte seg med. Alt er tapt…

Prøver å ikkje tenke på det… men det lå an til å bli tidenes investering… hvordan det ble fuck’et så grundig opp er ikkje mindre enn helt utrolig…

1 Like

Ett oppkjøp er vel det som kan redde noe av tapet. Håper de selger hele eller deler av dette så snart som overhode mulig nå som de er gjeldfrie.

1 Like