Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Skrev denne høsten 2020. Brukte en helg på å oppsummere selskapet etter beste evne.
485526445-softox.pdf (52,8 KB)

Det reneste vanvidd at udugelighet, grådighet og gjennomsyret cowboymentalitet har klart å desimere selskapet til tidenes vits. Potensialet til teknologien er fortsatt skyhøyt. Som er det som er virkelig tragisk. Sammen med alle som har tapt penger på godtroenhet.

3 Likes

Smart tenkt men vi gikk i fella hele gjengen selv om rød-flaggene veivet ved flere andledninger. Jeg har aldri brukt så lang tid noen gang å søke opp å lese om teknologien, brukte 14 dager før jeg bestemte meg. Det som blir helt feil er Almås ha vist leeeenge at Softox IKKE har ett stabilt produkt og bare holdt det hemmelig for markedet. Her hadde det vært på sin plass med en liten utredning etter mine øyne…NÅR ble de klar over denne ustabiliteten vs og når ble markedet informert!!

3 Likes

SOFTX; Minutes from extraordinary general meeting

Såe 600 000 000 nye aksjer. Ved kurs 0.2 er selskapet priset til 120m. Spent på hva som skjer nå etterhvert…

Med nåværende kurs ca 300mill :see_no_evil:

2 Likes

SOFTX; Private placement, debt conversion and subsequent offering resolved by the extraordinary general meeting

Man får jo med rep emi tr

Alt har lagt i kortene. Almås har jobbet lenge med å få solgt sårselskapet. Salget av dette er kommer nok snarlig, da pengene de får inn nå kun holder 3-4 måneder. En ny emisjon om 2-5 mnd blir nok tilnærmet umulig, ihvertfall hvis vi snakker om rundt 100 mill. Å ha en selskap utenfor børs (som sårselskapet blir) i flere år, uten midler til å drive det, virker merkelig. Så til de som Eide aksjer og fikk aksjer i sårselskapet så er det fremdeles håp om å skrape med seg litt.

Ja, vi får håpe det går for ett par milliarder :sweat_smile:

SOFTX; Subscription of shares in private placement/debt conversion and grant of share warrants to primary insiders

SOFTX: Receipt of subscription rights in the subsequent offering by primary insiders and their close associates

SOFTX; Private placement, debt conversion and subsequent offering resolved by the extraordinary general meeting - update

Oslo børs sarte ny rekord i dag og det gjorde vel Softox også på en måte.
Kommer ikke til å delta i rep emisjonen fordi med en ledelse som bevist står for svindel og bedrag har selskapet ingen fremtid. Nå er verdien blåst opp og det kommer til å trenge mange emisjoner videre. Alt kommer til å ende i konkurs den dag Almås og resten av styret ikke får med seg godtroende folk som enda ikke har gjenomskuet dette svindelforetaket.
Hold dere langt unna dette selskapet.

2 Likes

Verste er han duden som satt på fb gruppen med 270 000 aksjer og snitt på over 5 kr. Lo av alle som skrev noe negativt/prøvde å advare folk. Kursen var vel da på 1,5 kr og han skulle delta på emisjon med glede. Lurer på hva han tenker akkurat nå.

2 Likes

Virket nærmest som det bare var gjevt å kunne kjøpe seg inn på topp 20. Hadde vel papirgevinst en periode også. Bare at det var han selv som pleiet kursen, hvor det bare var et tidsspørsmål før raset kom. Litt av en type.

2 Likes

Den er bare for de med aksjer

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Fuling! Kanskje han kjenner Buffet :cowboy_hat_face:

Har eit tosifra antall aksjer men deltar nok ikke i emisjonen og kommer til å realisere tapet i løpet av året. Ferdig med å bli lurt av disse svindlerne.
Håper Almås blir anmeldt for svindel og en kan bli holdt personlig ansvarlig om en har opptråd uaktsomt som leder/styreformann.

1 Like

Det ble dumpet mye aksjer fra folk med det etternavnet nå rett før emien:

Kristian Almås satt med 259k fram til for få dager siden
Skogbrynet Eiendom(100% eid av Kristian Almås) satt med 257k tilsvarende nylig
Dina Almås(f.96) satt med 130k nylig.
Dinge Invest(100% eid av K.Almås) ser ut til å ha kjøpt seg noe opp før mye ble dumpet iflg siste liste.

Følger ikke selskapet, så vil ikke uttale meg skråsikkert men umiddelbart høres det ikke helt bra.

Softox har ingenting med Radforsk å gjøre men bioteknologi er det vel og det hjelper ikke på den krisen som har oppstått at også dette selskapet har vært et pengesluk for aksjonærer.

Jeg var en av mange som trodde på eventyrene som ble fortalt under coronaen så har personlig et 6-sifret tap i denne med det er jo nå flere år siden. Glad man holdt seg unna siden aksjen var på på 70-tallet.

Denne aksjen burde vel strykes så flere retails slipper å tape pengene sine.