Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Hvis man solgte 27/3 før stengetid, får man da tegningsretter?

The shareholders have been through a rough period. Skulle heller ha kjøpt dasspapir, det kunne man ihvertfall ha brukt til noe.

Får ikke fradrag for dasspappir :smiley: Så stort tap her at skatteetaten ikke beregner med alt i skattemeldingen, fradrag langt over inntekt :joy:

SoftOx Solutions AS Presentation of “The New SoftOx” at Investorweb.no Thursday the 18th of April 1 pm

Kommer en ny emi i det nye selskapet, så godt som alt blir blåst bort fra de fremdeles eksisterende aksjonærene…my bet.

2 Likes

Trenger ikke å være rakettforsker for å se at de må hente mere penger snart. Mitt tips er at sårselskapet snart blir solgt. Tipper at de har hatt det klart en god stund, men at kortene måtte stokkes riktig først. Når det er solgt har de største eierne cash til å skyte inn i nye softox. Et raskt salg fikser også problemet med å ha et selskap utenfor børs, drifte to selskaper osv. lykke til med investeringen.

Du får vel kanskje fremoverført skattefradrag da for neste år i det minste?

Skal man investere i noe for å holde på lang sikt, så må man i det minste ha tillit til de som styrer. Den tilliten er jo fullstendig brakk i dette selskapet. Her har man vært med på å støtte selskapet i emisjoner og hatt tiltro til hva som har blitt kommunisert. Så ser man jo hva som er resultatet. Da hjelper det lite å komme med nye Softox, og påstå at de har blitt frelst.

2 Likes

Vil tro det, totale fradraget ble såvidt millionen.

Jeg syns fortsatt at dette er vanskelig. Kan tegne meg for 600k aksjer for skarve 120 000,-.
Er det så urealistisk at de selger deler av selskapet/datterselskap og får opp verdiene til f.eks 5-600 mill? De MÅ jo ha en plan nå på videre finansiering. Sykt hvis de tenker å kjøre nok en emisjon om noen måneder uten å gi noe til aksjonærene/investorer først, det vil jo aldri gå slik som situasjonen er nå.

1 Like

SoftOx Solutions AS: Presentation deck and link for todays presentation

Hvis du kjøper aksjer nå i nye softox så får du ikke aksjer i sårselskapet. Det er skilt ut. Så hvilke verdier/datterselskaper nye softox skal selge vet ikke jeg. At kursen er 20 øre er fordi det er kommet noen hundre millioner nye aksjer ut.

Du har ett poeng. Jeg får vel aksjer i sårselskapet basert på hva jeg hadde av aksjer i Softox 27. Mars

Ja det er det jeg har lest et sted. Du burde hørt fra selskapet om planen for utstedelse av de aksjene. Evt får du spørre på dagens investorweb møte.

Henta akkurat posten. Brev fra selskapet ang rep.emi og der fikk jeg tildelt 63 tegningsretter. Så tydeligvis var det hva du hadde av aksjer ved stengetid 27.Mars som gjaldt. Solgte det jeg hadde på AF kontoen den dagen.

Har de fått produktet stabilt eller jobber de fremdeles med å løse den saken?

Det spørsmålet hadde vært fint om noen kunne spurt om? Jeg får ikke til å følge dagens happening.

Har ikke Almås benektet at produktet er ustabilt tidligere? Mener å huske han benektet det, men at de jobbet med å finne optimal dose. :thinking:

Dette med ustabilitet er vel en ikke-sak. Men de ønsker lengre holdbarhetstid (2 år mener jeg).

Sa ikke Geir nettopp at de som har aksjer ved GF får aksjer i sårselskapet? Altså langt fra for seint å bli med der.

Usikker på hva han sa. Han mumlet så mye akkurat der at jeg var umulig å høre (kanskje med vilje).