Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Ikke med vilje, jeg sa «De som har aksjer når generalforsamling vedtar utbytte får aksjer tilsvarende sin eierandel i hvert av selskapene på det tidspunkt aksjen går ex utbytte, tidligst etter gen fors sitt vedtak.»

6 Likes

Kan @pdx verifisere @Geiralmaas over her, og tildele egnet badge?

3 Likes

Bekreftet :slightly_smiling_face:

4 Likes

Hei Geir Almås! Kan du forklare oss hvorfor dere ikke forsøkte en fortrinnsrettet emisjon for litt over et år siden? Altså da kassen var nesten tom, men kursen likevel fortsatt var 15-20 kroner? Bare rabatten hadde vært stor nok, så ville dere jo klart å hente inn minst det beløpet dere har gjort nå? Sånn i retrospekt, tror du ikke at både selskapet og samtlige aksjonærer hadde kommet bedre ut av det?

8 Likes

Kan ikke skjønne at noen vurderer å bruke tegningsrettene sine da aksjen trolig snart kan kjøpes til under emisjonskurs. Det ledelsen har prestert i selskapet tilsier at bunnen langt fra er nådd. Blir nok en spleis 1/100 snart for så å se kursen falle ned under krona igjen.
Så hvorfor skulle en delta i rep emisjonen?

Fordi han satt på begge sider av bordet som lånegiver med konvertibelt lån.
Bedre å strupe igjen all kommunikasjon, børsmeldinger og krisemaksimere den finansielle situasjonen helt til på overtid…… og så knuse alle aksjonærene med en konvertering på 0,2 kroner.
Bandittstreker!

2 Likes

Nå synes jeg du skulle la @Geiralmaas svare for seg selv

2 Likes

Enig. Takk. Har sendt mitt svar direkte til deg. Fint hvis spørsmål heretter rettes til selskapets mail adresse IR@soft-ox.com. Jeg logger av.

Takk for det. Men jeg har ikke fått en direktemelding fra deg ennå i hvert fall? Du trykker på brukerikonet mitt og så “Melding”

Svarte på den mailen som kom i min innboks.

1 Like

Jeg har videresendt svaret.

Håper du blir med oss litt Geir, tipper det vil gjøre godt å ha deg med her :slightly_smiling_face:

Ja, jeg har fått den via pdx nå, så takk for svar. Men da tolker jeg det som at du ikke vil fortsette dialogen? Jeg har jo veldig lyst til å svare deg på det du skriver…

1 Like

Ganske vanvittig at denne aksjen har vært oppe i 110 og ligger nå og gisper etter luft på 0,21. Et fall på 99,81 prosent. Det er jo nesten straffbart.

Tror mye av det som har skjedd i selskapet faktisk kan være straffbart. Almås bør stilles personlig ansvarlig for tapene mange nå sitter med.
Styreansvar i aksjelovens § 17-1 bør her ettergås.

2 Likes

Det har nok være vanskelig å ha rett hatt på: storaksjonær/styrets leder, i prosessene som har vært.

Men sånn som aksjonærlistene ser ut pdd er det ingen av dem som gjør noe, resten gidder nok ikke kaste gode penger etter dårlige.

1 Like

Noen som vil lage en oppsummering og tipse Økokrim?

1 Like

Har sett tidligere der CEO/sjef i et selskap kommer inn på Tekinvestor og driver brannslukking. Sjeldent positivt.

Tror nok ikke det er så interessant for Almås å svare på spørsmål om fortiden, og om hvordan ting burde vært gjort for å ta vare på ALLE aksjonærene sine interesser. Mer behagelig å svare på spørsmål om “Nye Softox” og lokke med hvor lukrativt det vil være å investere dine surt opptjente penger. For nå skal jo alle aksjonærer behandles som likeverdige.
Det hadde virkelig vært moro om noen hadde hatt tid og anledning til å gå gjennom alt som finnes av tilgjengelig informasjon i form av børsmeldinger, regnskap, handler fra interessante personer osv. og så kanskje sett noen fine mønstre, og så laget en oppsummering som Hardox skriver.

2 Likes

Og til dere som har vært med på alle nedturene over lang tid (som jeg også var), og som faktisk i det hele tatt vurderer å støtte selskapet videre; Ville dere på samme måte ha stolt på noen som har pissa og slått på deg, i håp om at du en dag skulle få et drops å suge på? I så fall har man vel en fetish.