Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Sett i ettertid og rotet med Miljødirektoret og det svenske, med gjentatte innsendinger av nye tester i forbindelse med godkjenningen av desinfeksjonen, så kan man nå etter de kom ut i høst at produktene var ustabile og de er i ferd med og lage Softox 2, begynne å spekulere…!

Det har hele veien vært presentert og hevdet at produktet er stabilt! Noe som tydeligvis slettes ikke har vært riktig, så mitt spørsmål er når var/ble de klar over dette? her mistenker jeg at Almås har vært klar over dette i lang tid og bevist ikke kommunisert dette ut, det ville i så fall gruset kursen for lenge siden!

1 Like

Desinfeksjonen ble godkjent til slutt av svenskene, at det tok tid kan vel ikke softox lastes for? De fikk jo beklagelse av svenske kjemikaliemyndighete for dette, eu godkjenning kom så på plass.
Du må se siste presentasjon på nytt, der snakkes det en hel del om stabiliteten. Den er god og bedre i forhold til alle andre hocl produkter på markedet, hevder de der.
Hva er det å spekulere i rundt stabiliteten?

1 Like

Det var flere avvik fra de testene og måtte derfor kjøres bekreftende studier, derfor tok det tid. Så nei nå sett i ettertid er jeg langt fra overbevist. EDF prøver også å stabilisere produktet bedre, er av en klar oppfatning av at dette har vært i beste fall underkommunisert…

1 Like

Det har hele tiden vært et one-man show styrt av Almås. Han var CEO, men pga aksjemajoritet var han i realiteten styreformann. Da den danske styreformannen forlot skuta overtok Almås formelt som styreformann og fikk en puppet til å overta som CEO.
Hvorfor forlot tidligere cfo Kristine Rød (revisor) selskapet? Den danske Styreformann visste utmerket godt han kunne bli holdt erstatningspliktig for å kjøre selskapet i grøfta. Han gikk på det tidspunktet de absolutt burde ha kjørt finansiering, men Almås valgte å kjøre det adundas og bruke konvertible obligasjoner til å øke eierandelen.

Hvis vi kan holde oss til saklige spørsmål og jeg ikke behøver å forskjellsbehandle investorer er jeg positiv. Jeg ønsker jo tross alt alle skal forstå caset så godt som mulig, men jeg håper dere forstår at jeg ikke kan være logget på hele tiden

Vi er vel alle her enige om at dette kunne vært gjort bedre på mange områder. Vi er mange investorer på denne tråden som har tapt mye penger og er veldig frustrerte. Jeg har personlig tapt mye av det jeg har jobbet for de 5-10 siste årene.

Når det er sagt syns jeg vi kan roe gemyttene littegrann nå, så kanskje @Geiralmaas holder seg aktiv på dette forumet og kanskje gir oss ett bedre innblikk i hva som har foregått de siste årene, og hvorfor. Jeg setter stor pris på denne dialogen.

6 Likes

Kan du svare på det som du synes er saklig av spørsmålene som har kommet?

Saklig er for meg når man holder seg til saken, som for meg er SoftOx i dag og fremover. Når det gjelder udokumenterte påstander som ikke har sitt utspring i informasjon fra selskapet, men er mer basert på løse tanker velger jeg å overse dem. Kom gjerne med spørsmål om SoftOx teknologien og veien videre herfra.

2 Likes

Hva skjer med SafeDes framover, blir det fortsatt produsert, og hvor kan man eventuelt kjøpe?

1 Like

På grunn av de alvorlige finansielle problemer selskapet har hatt har man hatt alvorlige leveringsproblemmer. Hvorvidt man etter en eventuelle crawl out av Skin and Wound ønsker å ta opp igjen denne satningen er ikke bestemt og vil antakeligvis være avhengig av om man evner å brede ut sortimentet til nye markeder som dyrehelse, da det er vanskelig å få lønnsomhet i SafeDes alene.

1 Like

Brent barn skyr ilden. Som er høyst forståelig i dette tilfellet. Gjenreise tilliten er en monstrøs utfordring. Veien videre for Softox bør innebære å kunne adressere fortiden. Gjøre et ærlig forsøk på å forklare forsmådde forhenværende aksjonærer, som har blødd alt alt for mye penger på naiv tiltro til en lekk skute uten skipper, hvorfor alt skal bli så mye bedre med såkalte nye Softox. Heller enn cherry picking i et forsøk på å sminke den nye grisen.

10 Likes

Jeg forstår skuffelsen og er vel den sammen med min bror som har tapt mest penger på nedturen. Når det er sagt ønsker vi ikke å sminke bruden (velger å kalle SoftOx det istedenfor grisen:-)), av den grunn tror jeg skal henvise til analysen som kommer på mandag og presentasjonen som ble gitt i går som grunnlag for å vurdere caset herfra og fremover. Forøvrig svarer jeg gjerne på konkrete spørsmål som kan bidra til å belyse uklarheter.

2 Likes

Disse investorene det har blitt snakket så mye om over lang tid; Er det bare selskaper som sier de er interessert over en kopp kaffe, eller er det noe håndfast i det? Jeg går ut fra at det de eventuelt ønsker er å kjøpe produktene, eller i dette tilfelle de utskilte selskapene som f.eks «Skin and wound». Kanskje det viktigste spørsmålet er jo om de ønsker å investere på nåværende tidspunkt, eller flere år frem i tid når vi har vært gjennom en rekke emisjoner til for å ferdigstille produktene og fått de i markedet?

Tidshorisonten for positive nyheter og eventuell økning av verdier begynner å bli veldig lang. Så skal man få med seg utslitte investorer som har tapt store summer over de siste 4 årene må man nesten komme med noe som løfter motet ett hakk eller 3.

Slik det er nå har selskapet penger til å drive en liten stund, før vi må ha nok ett påfyll. Hvis de pengene må komme fra oss nok en gang tror jeg det blir svært vanskelig å gjennomføre neste emisjon.

Som vi har opplyst har vi hatt konkrete samtaler, uten at jeg har lov til å gå i detalj på det. Det jeg imidlertid kan si, er at de vi har snakket med lungesiden har ønsket proof of consept i mennesker, noe vi vil få gjennom et fase 2 studie på VAP’en. Resultater herfra forventes å komme i slutten av 2025, forutsatt finansiering innen rimelig tid. For sårsiden er det mer utfordrende, da vårt hovedprodukt SBE er klassifisert som drug, mens distributørene og sårselskapene konsentrerer seg om produkter som er medisinsk utstyr.

Takk for svar, det er leit hvis SafeDes forsvinner. Vi har brukt det siden starten av “koronaen” og bruker det fortsatt daglig. Har alltid med en liten flaske.
I likhet med flere her på forumet, har vi positive erfaringer med bruk av SafeDes mot vorter og ymse andre typer “kuler” og “kløområder” på huden.
SafeDes har, for oss, fungert der diverse (mye) dyrere produkter ikke har hatt noen merkbar effekt.

Kanskje SafeDes / desinfeksjon kan være noe å outsource til andre? Og hvis ingen vil betale noe “up front” - beholde en viss andel av salgsinntekter?

My 2c :wink:

2 Likes

Det er en god tanke, spesielt siden det samme produktet kan ha flere anvendelsesområder som munnskyll, øreskyll på hunder og katter, sårskyll på mennesker og dyr samt desinfeksjon, slik du beskriver. Selskapet har imidlertid ikke ressurser til å fokusere på det nå, det forutsetter derfor ny kapital, slik vi meldte i januar.

3 Likes

Hva skjer skjedde oppkjøpet av Oze Water og produksjonanlegget, Geir ?

Skriver under på denne. Bruker SafeDes daglig til masse rart, og gruer meg til flaskene jeg har er tomme. De har gått ut på dato for minst ett år siden, men virker som å ikke ha mistet effekten.

1 Like

Har en del ubrukte flasker (utgått på dato)
Bare send melding om du skal ha

1 Like

Vi har fortsatt produksjonen lokalisert der, men vi produserer ingenting for øyeblikket. All den tid vi ikke har anledning til å satse på desinfeksjon , slik den finansielle situasjonen er nå, vil jeg anta vi avvikler samarbeidet.

3 Likes