Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

SOFTX: COMMISSIONED RESEARCH REPORT - Promising antimicrobial technology - further advancement dependent on sufficient funding

1 Like

De leker fortsatt med tulletall ser jeg…
Kanskje de skal gå til Atlas for et dødsspirallån, som CRNA?

Dette blir bra. Selg alt du eier og gå all in. Særlig når vi vet at “det blir fulgt nøye med på den finansielle situasjonen”. Men, seriøst: Lykke til (for det trengs)!

Har over 400000 aksjer som jeg har fått tegningsretter for men kommer ikke til å kaste vekk ei krone mer på dette useriøse selskapet.
Dere som velger “om dere finnes da” å bli med i rep emisjonen bør heller vurdere å kjøpe tomflasker for pengene da får dere ihvertfall igjen innsatsen det får en ikke i Softox.

La Almås kaste bort sine egne penger her for selskapet har ingen fremmtid.

Jeg vet ikke hvor relevant sammenligningen er, men ININ hadde også relativt cowboyaktig ledelse, men de landet faktisk på beina til slutt.

Det er jo ikke noe å si på produkt og potensiale her, det er execution som failer monumentalt.

Almås bør kanskje få inn en CEO som er betydelig sterkere på legemiddelutvikling enn han selv og heller innta rollen som en lyttende og støttende styreleder. Da er det kanskje håp.

5 Likes

Sett i ettertid er det jo litt morsomt å tenke på at flere av oss trodde BP nærmest stod i kø utenfor kontordøra for å hive penger etter selskapet, og at det var rart ikke flere hadde fått opp øya for selskapet. Men, det var jo det inntrykket man satt med da. You live and learn.

2 Likes

Virker jo litt som Almås og co fortsatt tror dette.

1 Like

Er nå nærmest slik Almås fremstiller det i dag også, så hvorfor kom det ingen av BP å kjøpte seg inn nå i denne runden, ville fått en større % andel for svært billig penge om de så muligheten. De forhandlingene på sårsiden som han påstår foregår, mulig det men har jeg noen tiltro…nope! Ikke når BP heller ikke denne gangen benyttet muligheten å kunne komme inn.

Ser kapitalbehovet vs den som kom ut i 2022 nå er betydelig redusert, der var det snakk om 1 milliard, ja de har støtte gjennom EDF på SiS nå men ingenting er sikkert de fortsatt kommer til å få det, så synes kanskje kapitalbehovet som kommer frem nå og det fra tidligere kanskje har ett lite gap…

1 Like

Vil bare legge til: Selv om man får et relativt greit fradrag for tap på salg av aksjer, så har jeg kommet frem til den konklusjonen at jeg foretrekker heller å sitte med gevinst. Det føles faktisk litt bedre har jeg merket. Men igjen; Lykke til for dere som velger å satse.

Jeg har fulgt SoftOx fra 2015/16, og som mange har jeg følt frustrasjon over selskapets nedtur den siste tiden. Jeg har bevisst holde meg unna å kommentere i forum, nettopp fordi jeg ikke ønsker å bidra til rykter, eller inngå i diskusjoner. Men den siste tiden har det kommet såpass mange påstander som ikke stemmer, så jeg tenkte å samle litt fakta til de som er interessert, basert på hva som faktisk foreligger.

Dette er det jeg mener vil skje framover, på bakgrunn av hva som er meldt:

  • Hypoklorsyreproduktet til SoftOx er stabilt. Det har ikke vært noen rapporter som sier noe annet. Påstandene i forumet her om at det ikke er det er fullstendig ubegrunnet mtp. hva selskapet og forskningsresultatene melder.

  • I følge selskapets planer vil de i samarbeid med universitetet i København ha adaptive design på fase 2 og 3. Slik åpner de for at faser kan fullføres på kortere tidshorisont, enn om EDF skal ta stilling til finansiering, ut over det som allerede er gitt, før de går videre. Deretter vil evt. fase 2 og/eller 3 på andre indikasjoner (typisk virus) kunne finansieres av EDF. Det er forventet at en samarbeidspartner dekker kostnader, mot å få en opsjon til å kjøpe produktet etter ferdig godkjennelse.

  • Det blir en ordinær generalforsamling (sannsynligvis slutten av juni) hvor selskapet blir delt i to (et børsnotert, og et ikke-notert selskap). De som sitter med aksjer i SoftOx Solutions AS, får aksjer som (antatt) utbytte i det nye, ikke-børsnoterte selskapet, om dette vedtas i GF. Man får da tilsvarende % de sitter med i det opprinnelige selskapet. Verdien på de nye aksjene er enda ikke satt.

  • Styret i SoftOx har meldt sin avgang (Q4-rapporten). Det vil si at det blir en ny styreformann, og med det ny styresammensetning, i «SoftOx Inhalation Solutions AS» (det børsnoterte selskapet).

Som alle, synes jeg det er interessant med innlegg og diskusjoner rundt selskapet. Men bittert oppgulp uten konsistens, som viser seg å dominere siste tiden, er ingen tjent med. Vi må eie tapene våre. Så se framover, eller hopp av. Man må selv velge sin vei.

4 Likes

Hva er det du mener er oppgulp uten konsistens?
Almås & co har med vilje kjørt selskapet og samtlige aksjonærer i grøfta på bekostning av sine egne konvertible lån. Kriminelt.
Styreformannen med årslønn på 2 mill for å kaste aksjonærene under bussen. Antakeligvis akkumulerte han også det som lån som han konverterte til 20 øre.

Med en aksjekurs på 25-27 kr, er det ingen som tror at de hadde skaffet penger i en kriseemisjon da EDF plutselig ikke ville betale på forskudd i Q1 2023? Hva skjedde etterpå? Bortsett fra påminnelser på likvitetskrise, radiosilence, utsatte kvartalsrapporter, tekniske feil på presentasjoner (for å knuse den lille tilliten markedet hadde), nye konvertible lån, konvertering av lån på 8kr med et par måneders frist, styremedlem som gikk.
Selskapet har hatt siden januar 2023 på å refinansiere selskapet på, men klarte omsider den mest grisete gjeldskonverteringen overhode mulig på 20øre.

Nå som bandittgjengen har overtatt så godt som hele selskapet (samtidig som de er på pengejakt) vil de sannsynligvis begynne å komme ut av hi igjen.

Ca 600mill aksjer* 0,20kr = 120mnok markedsverdi.

Med fjorårets aksjer tilsvarer det ca 11,5kr.
Hvis eneste løsning var en utvanning fra
10,3mill aksjer til 600mill+ aksjer så har produktene ikke vært så gode som de har uttrykk for, eller så er Almås bukken som passer havresekken.

6 Likes

Rep emi som gjennomføres nå, er det for aksjer i Softox, eller nye ikke-børsnoterte selskapet?

Har du noen relasjon til Almås?

…og det fikk du med deg på de tre timene du har vært medlem her? :slight_smile:

1 Like

Her må jeg si at i alle fall jeg er uenig, først ble det uttalt av dansken så sier Almås at andre Generasjon er mye mer kommersiell bar enn første generasjon og at den er mye mer stabil.

Hva blir eventuelt denne dealen 60/40 eller 70/30 deling?

Etter den siste runden er det forsvinnende liten andel man sitter igjen med og med fremtidlige emisjoner/løsninger på utvikling blir det sannelig ikke mye igjen.

Konklusjon er at jeg sliter virkelig med å se at man noen gang kommer til å få igjen det som er tapt og med mange flere runder med kapital-innsprøytning/opsjon vil småaksjonærene sitte igjen med? (ingenting).

5 Likes
  • Hardox: Det du skriver der mener jeg er perfekt eksempel på oppgulp, som jeg ikke kan se er til nytte for noen. Så i grunn et godt eksempel på det jeg forsøkte å uttrykke. Jeg tenker at siden du er så skråsikker burde du gått ut før. Eller tilbudt deg å betale penger til selskapet for å hjelpe dem. Men for all del; what ever floats your boat.
    For øvrig er jeg er helt enig i at 2 mill for disse resultatene er godt betalt, og at kommunikasjonen mot aksjonærene ikke har vært god. Vi får håpe det blir bedre framover.
  • Ikke noen annen relasjon til Almås enn aksjonær her nei.
  • Hummels: Rep.emi er i SoftOx som er nå. Det andre selskapet eksisterer ikke enda. Men om det blir utdeling som de skisserer vil du få tilsvarende den andelen du eier i øyeblikket vedtaket blir vedtatt på GF.
  • Custus: Selv om man har en bruker som kun er noen timer gammel, betyr det ikke at man ikke har fulgt tråden gjennom årene;)
  • Polsmannen: At en generasjon er mer stabilt i høyere doser enn en annen generasjon betyr ikke at utgangspunktet er ustabilt i dossering som ønskes å benyttes i mennesker. Til sammenligning kan vi si at den første atombomben var veldig dødelig, selv om de nyere er enda kraftigere.
  • Dealen på eventuelle samarbeidspartnere er umulig for oss å vite noe om før de evt melder det.
  • Enig i at det ikke er mye man sitter igjen med i forhold til hva man hadde før. Og det er utrolig trist og bittert. Tapet vil selvsagt variere fra pers til pers her. Men om man tror det kan snu er det i hvertfall et ekstra lodd til å få utdelt i det nye selskapet om man ønsker å være med videre. Det vil bare tiden vise.

Som jeg sa ønsker jeg ikke å bli en del av verken en heksejakt eller opp hausing. Men dere må selvsagt fortsette diskusjonen på egenhånd om det er ønskelig:) Vi er alle skuffet. Jeg ville bare få fram noen punkter jeg ikke synes har blitt adressert på en adekvat måte, og kanskje formidle noe som ikke alle hadde fått med seg. Ønsker dere alle en god kveld.

8 Likes

Jeg mener det er kriminelt det som har foregått i Softox det siste året, som også burde få konsekvenser.
Hvis du er uenig og fullt ut støtter at ledelsen sitter med flere motstridende roller må du gjerne begrunne hvorfor.
Nå var du som anklaget det for «oppgulp uten substans».

7 Likes

:joy::joy::joy: omfg… omfg!

Hadde softox tatt i bruk noe av den informasjonen som vi har gjort tilgjengelig, med både mailer til selskapet og rett i tråden her så hadde vi vært ganske rike.

Rike slik som Ronny fra Sverige med den f*ckings spylevæske-frostyen sin…

Men softox “hadde gode avtaler rett rundt svingen”… for noe sprøyt :sweat_smile: dere må ha blitt betalt/truet for å kjøre dette i grus lenge nok på grunn av en viss vaksine… det er eg overbevist om. Dere har klart å synke en båt laget av isopor for pokker…

Jeg tipper bust som aksjonær. Hvorfor investere i en ledelse/styre man ikke ikke kan stole på?
Synd, for jeg tror produktene hadde hatt en reell sjanse med godt lederskap.

3 Likes