Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Jeg deler ikke panikken. Jeg tror også at det kommer en løsning som gjør at en emisjon settes høyere.
Likevel tror jeg at det vil bli et nytt lån i første omgang.
Vi ser jo at aksjen ikke reagerer på positive nyheter.
Det hadde vært helt naturlig med en stor oppgang med bakgrunn i EDF avtalen. Og at den kunne vært brukt til å sette en emisjon høyere. Noe som ikke skjedde og som nok litt frustrerende for ledelse.
Det hørtes også ut som om finansiell partner er noe lenger frem i tid, da behov må kartlegges først i forhold til SIS.

Softox går som alltid en spennende tid i møte.
Man må bare holde hodet kaldt og huske hvorfor man ha investert her.

7 Likes

Tror de som var aksjonær i den tiden enda er det, med den intensjonen om å være det til dette caset går sky high. Jeg er en av dem. Resten har hatt plenty med muligheter til å komme seg ut på nivåer langt over dagens. Men man skal jo ikke glemme heller at det er snakk om veeeldig lavt volum, og tusenvis av aksjonærer bare i Nordnet Livsforsikring. Så alt i alt holder jo de fleste på aksjene sine.

1 Like

Hvis det blir en emisjon til en billig penge, f.eks. 15kr, så hadde det jo vært veldig lønnsom å ha solgt nå? :stuck_out_tongue:

De har jo faktisk klart det tidligere, godt jobbet i mine øyne. Jeg gir dem 50/50, som er bedre odds enn jeg ville gitt noen andre selskaper :stuck_out_tongue:

Ja, det har det. Men det er i mine øyne minst sannsynlig at det skjer. Risikoen for at det bærer andre veien er for høy. Da øker jeg heller posisjonen min hvis det skulle skje.

Her er det nok en god del som avventer en finansiell løsning før man går inn for fullt. Tror mange følger Softox men står i øyeblikket helt eller delvis uten aksjer.

Har selv for tiden bare halvparten av den avsatte kapitalen til Softox investert i aksjer, mens den andre halvparten er cash som avventer en finansiell løsning.

1 Like

Ingen dum strategi.

Jo, det har vært muligheter for det. Blir bare spekulasjoner egentlig fra min side. Men det er garantert en hel haug med folk som er drittlei. Og Hvis Softox trodde kursen skulle gå til himmels på grunn av EDF tildelingen for så å sette en emisjon…ja, da er det på tide å komme ut av bobla og komme ned på jorda. Men, det kan selvsagt være at det er en større plan rundt dette. Time will show om jeg får lyst til gi dem et spark i ræva eller kysse dem.

1 Like

Syns selskapet gjør det svært bra jeg. Det eneste jeg kan kicke litt på er at de burde hentet 100 mill i slengen ved tidligere emisjoner. Det er de som ikke har akseptert at dette kan ta tid som burde hatt ett spark bak, for hvis det er noe vi som har vært med 2-3 år har lært så er det akkurat det. TTT.

4 Likes

Det er nettopp det finansielle som er klanderverdig. At dem ikke evner å tenke at det er bedre å ta i litt ekstra når dem først henter penger, hvis de ikke har en annen plan som vil tilføre kapital. Det regulatoriske kan dem selvsagt i liten grad klandres for. Caset ellers er fantastisk.

2 Likes

Ja det er både og. De har vel håpet på mindre motstand fra regulatoriske myndigheter og ønsket minst mulig utvanning av seg selv og andre aksjonærer. Det har jeg full forståelse for. Dessverre ble det slik at ting tok lengre tid enn forventet, og da straffet det seg å hente mindre penger. Hadde desinfeksjonen blitt godkjent for to år siden hadde vi nok ikke vært i denne situasjonen.

4 Likes

Hvis Softox blir kjøpt opp for 10 milliarder.
Hva foretrekker du? 11 millioner aksjer eller 15 millioner aksjer utestående?

Det kommer ikke til å skje før om mange mange år om det i det hele tatt skjer. Og da har selskapet et mye høyere antall aksjer enn i dag.

For min del har det hatt mye lengre tid enn jeg hadde tidligere forestilt meg. Har sittet her i 2,5 år og har bare hatt røde tall. Det påvirker en, spesielt når Softox er den eneste aksjen som bare har sunket siden våren 2020. Fuck as

Bare 10 milliarder… Uansett pris så foretrekker jeg 11 millioner aksjer. Det sagt, så mener jeg fortsatt dem skulle hentet mer (dobbelt). Da hadde usikkerheten rundt det finansielle per idag vært et lite tema pluss at forventningene til eventuelle partnere og hva avtalene der vil innebære hadde hatt mer fokus. Kursen vil jeg tro hadde per idag vært langt høyere.

Softox har potensialet til kommersielt å bli priset langt høyere enn 10 milliarder dersom kommende studier bekrefter det vi allerede har en sterk tro på.
Og det er ikke sikkert man har mer enn 15-30% flere aksjer om man lykkes med et eller annet partnerskap.

4 Likes

Har full forståelse for alle avgjørelser frem til i år. En skandale at Kemi tok en u-sving, men når det først skjedde og de havnet så på bakbeina med det finansielle i fjor, så fremstår det høyst merkelig å kun fylle på nok til litt over et halvår.

Per 2022 kan ikke selskapet gjemme seg bak at ting har tatt uventet lang tid. På ingen som helst måte. Og det irriterer, iom at det forhindrer mange, inkludert undertegnede, fra å investere i det som er et fantastisk spennende case. Som igjen ødelegger for kursutviklingen og i verste fall fører til en voldsom utvanning av eksisterende aksjonærer.

2 Likes

11% opp idag, hvorfor det?

Poenget er uansett at færre aksjer gir høyere kurs pr aksje.
Samme om det skjer i år eller neste år eller i 2025

2 Likes

Lite volum…. Ikke noe å bry seg om……

1 Like

Blant annet fordi at jeg har fylt på.